Fortvivlet omkring min hest. {{forumTopicSubject}}
Hej..
jeg har købt en unghest for 5 uger siden. det viser sig så nu at hun ikke har haft det helt let! hun er meget hovedet sky og bange for blandt andet en longe. =/
jeg ved godt at det hun kræver er tid tid tid og tålmodighed.
men sagen er den at jeg er ved at trappe ud af min medicin og skal på et kognitivt kursus, så jeg kan lære at håndtere min sygdom. (og lad være med at sige at det skulle du ha tænkt før du købte hest) da jeg købte min hest, havde jeg været ved min psykiater en gang, og nu har kommunen sagt at jeg skal på det kursus, for at "fremskynde/hjælpe" mit sygdomsforløb, så jeg kan komme tilbage i skole eller på arbejdsmarked. så det er mange ting på én gang..
jeg er nu kommet i tvivl om, om jeg burde finde en ny ejer til hende, da jeg ikke føler at jeg kan være der 110% for hende netop pga alle de ting jeg skal igennem nu her, men samtidig føler jeg at jeg svigter hende, ved bare at sende hende videre..
what to do?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
Så kan hun blive ved dig og din hjælper vil måske give mere overskud i selve situationen
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 179
Gør hvad du selv føler. Hvis du ikke selv magter hende, og selv synes at det vil være det bedste at finde en ny ejer til hende, så gør det.
Men hvis du har mod på det, og har lysten til at fortsætte så gør det!
Bare lyt til dig selv, hvad du selv synes!
jun 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 182
Men det synes jeg altså alligevel at du skulle.
Når du ved, at du har din sygdom, skulle du måske ha købt en lidt ældre hest, som ikke var unghest og ikke sky osv. ?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har du haft mange ungheste før? Da jeg skulle tilride min, var hun bestemt ikke glad for at få trense på (pga. biddet), og andre ville sikkert tolke det som hovedsky. Og hun er stadig ikke vild med longen. Da hun var føl, kunne hun heller ikke lide grimen.
Men der er håb forude, det var værre, hvis det var en ældre hest, som var vant til alting, så burde det ikke være sådan.
Ny ejer - det ved du bedst selv, jeg vil kun opfordre til at lade der gå lidt tid, og meget gerne søge hjælp (HMS underviser).
Når jeg er i tvivl om noget, plejer tiden at vise svaret.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
hende jeg havde til at hjælpe mig, har lige fået en plejedatter, som kræver ret meget pga omstændighederne..
jun 2008
Hvis hun ikke kan tåle sådan en kommentar, skulle hun ikke ha oprettet emnet - synes jeg ikke.
Jeg synes ikke engang, at jeg skriver det i en grim tone. Men det er trods alt et dyr Når man anskaffer sig levende væsner, skal det være gennemtænkt til punkt og prikke.
dec 2012
Når hesten højst sandsynligt har været dopet er det RET svært at vide! de gange jeg besøgte hende, var alle gangene aftalt og der var hun rolig..
men da hun kom hjem til mig, løb hun folk ned, stejlede med udlejer hængende i grimen, stak af osv.
sælger har selv dummet sig over sms, og omtalte hende som "vild dyret"..
jun 2008
Det hun får ud af, at jeg fortæller hende, at hun skulle ha tænkt sig om er min mening - og den fortæller jeg i håb om at hun og alle andre som læser det tænker sig om næste gang de anskaffer sig et dyr.
aug 2010
Følger: 66 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 533
Hun skriver jo netop at hun GODT ved det. Så ser jeg altså ikke din kommentar nødvendig?
dec 2012
jun 2008
Det lyder voldsomt - og rigtig træls for dig! Der er ingen mulighed for at lade handlen gå tilbage?
dec 2012
og makker jeg ikke ret, så ryger mine penge..
jun 2008
Hun skriver da ikke, at hun godt ved det? Hun skriver, at tingene forløb anderledes end forventet. Derudover kommenterer jeg jo ikke på selve købet af hest (som hun siger, at man ikke skal kommentere på), men derimod valget af hest.
dec 2012
Ville du helt ærligt lade en hest gå tilbage, du vidste ikke har haft det godt? såen er jeg bare ikke. jeg tager mit ansvar og gør hvad der er BEDST for hesten.. og ikke hvad der er bedst for mig..
jun 2008
Det er jeg godt nok ked af at høre. Det danske system er desværre bare fucked up engang imellem!
dec 2012
dec 2012
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
Så kan vi også vende det om og sige at hun ikke bad om din mening med om part/hjælper skulle være gratis eller ej..
Og jeg ville have haft skrevet det samme som MKJ hvis ikke hun havde skrevet det først.
Til TS
Det er en ret trist situation du står i, og hvis du ikke vil lade handlen gå tilbage synes jeg det bedste ville være at du kunne finde dig en part/hjælper et par gange om ugen :). Eller du kunne måske finde en hel part, eller evt låner, indtil du føler dig klar til at tage hende ind til dig igen.
jun 2008
Jeg kan godt forstå, at du ikke vil af med hende - du har trods alt næsten lige fået hende jo. Men som de andre siger, skulle du måske finde en part, som kan hjælpe dig?
aug 2010
Følger: 66 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 533
I mit hoved lød det bare som om, at TS godt var klar over situationen.
dec 2012
må se om jeg kan finde en der er "god nok"
Fortvivlet omkring min hest.