{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Æde = baby slange {{forumTopicSubject}}

Min Sinaloa slange på 7 mdr spiser ik... Jeg giver hende nyfødte pinkies (døde) Hun kan tage begge dele fik jeg afvide men hun "tør" ikke tage dem når de piver..

Har haft hende over en uge nu og hun æder ikke, hun drikker ja og har det dejligt varmt osv men hvad pokker gør jeg lige... Jeg har ikke stået i sådan en situation før nemlig.. gode råd tages med kyshånd... jeg er helt ked
over det..
Hun går i et stort lyst terrarie på 50x100 og hun har alt hvad hun behøver, små krukker til at gemme sig i fint bunddække og "skov" så det ligner naturen..

Hilsen
JJ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æde = baby slange
  • #1   27. mar 2009 hun kan jo realt i høre om den piver.. nå men prøv at tage hende i en flamingo kasse... og lad hende gå der i nogle timer med byttet.. nogle slange vil bare ikke når man er til stede... hjælper det ikke, så prøv at gnide pinkyen ind i noget dåsetun, det bruger de store opdrætter...

hvornår har hun spist sidst... en uge er jo ikke kritisk... og hun skal jo lige falde til.. min lille rotte snog, ja den der lige har lavet ulykker, ville heller ikke spise til at starte med, der gik næsten to uger før end den ville, men ham skal vi også passe lidt på med, tager vi ham ud af tarriet, nægter han, det er for meget stress endnu... og hvis nu hun lige har spist inden du hented hende ja så er hun måske ikke sulten nok endnu....

men ja går der længere tid er vi ude i noget havl tvangsfodring.. hvor man simpelthen putter pinkyen ind i slangens mund, så langt ind at den ikke bare kan flytte hovedet væk fra den, så er meningen at den skulle sluge resten selv.. gør nogle af mine venner med deres blod python unger, eneste måde de kan få dem til at æde

• #2   27. mar 2009 Jeg kan se at jeg ikke behøver at være bekymret endnu.. phyyyyyyyy det lettede for jeg hader virkelig når mine dyr ikke "trives" = æder.. Den med dåsetun kendte jeg ikke så det tip har jeg slugt råt (he he ) og tak.. Har haft hende i en uges tid nu og hun har ikke spist i den uge plus ca 3 dage oveni.. Hun bevæger sig fint mv og er flot i skindet.

På 2 dagen fik hun en lidt for stor pinkies den gylpede hun op og siden har hun takket nej til dag gamle muse pinkies..
    Jeg er totalt grøn i de helt små pus når de er dernede i mdr. jeg fik den første da han var 10 mdr og han åd konstant..
    Hilsen
    JJ

• #3   27. mar 2009 tror ikk det har været størelsen, nok mere stress over det nye sted osv.. for normalt er det sådan kan de sluge den, er det ikke for stort.. men man skal selvf huske at den skal have fuldkommen ro til at fordøje, især hvis fodre emnet er lidt stort... vent og se tiden an.. så kan du prøve igen..

• #4   28. mar 2009 Jeg er vildt glad for jeres hjælp, for jeg kan ikke lide det, ved en del om slanger men jeg er ikke garvet indefor det område endnu, jeg har kun holdt slanger i 2½ år nu og kun haft én og hende jeg har fået nu er af samme gruppe som den første jeg har.. Jeg læser meget om det men nogen gange er det jo ikke godt nok så er der bla andre man skal spørge og det jo så bla. herinde..

Hilsen
    JJ

• #5   28. mar 2009 nej det er rigtig man kan ikke læse sig til alt.. det er rigtig godt at sætte sig ind i dyrene, men nogle ting skal man prøve sig frem med... held og lykke og husk endelig at holde os opdateret...

• #6   28. mar 2009 skal nok holde jer opdateret... og endnu engang tusinde tak jeg er dybt taknemmelig..

Hilsen
    JJ

Kommentér på:
Æde = baby slange

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce