{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

holdning i trav ? {{forumTopicSubject}}

Altså hjalti har en høj trav og han træder godt ind under sig, men han mangler svæv og hvordan får jeg ham i holdning, ved ik hvordan jeg samler hans hoved ?

det jeg mener er, at jeg ved ik hvordan jeg får ham i holdning med hans hoved, som dette jeg har linket neden under..

lånte lige sarah´s billed af abel smiley (håber det er ok)
http://www.hestegalleri.dk/uploads/945758_s.jpg?13-02-2009 20:14:22

? han er meget sart hvis jeg tager for meget i tøjlen går han i tölt, hvordan får jeg ham frem til bidet og fart og holding osv.

- det vigtigste af det hele er hvordan får jeg ham i holdning med hans hoved som fx billedet ?

håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holdning i trav ?
  • #1   24. mar 2009 Lad ham gøre sig lidt lang, søge frem og ned.
    Har du ikke en underviser, som kan hjælpe dig?:)

• #3   24. mar 2009 signe og andri 4-ever ! : hvis jeg går sådan så tölter han, han er meget til tölt smiley

Mathilde H : jo har underviser hun kommer fredag, vil også bare høre hvordan i gør osv, altså flere meninger. smiley

• #5   24. mar 2009 okay det gør hjalti ikke smiley

• #6   24. mar 2009 Okay:)
    Hmm, i starten, der lod jeg min søge frem og ned med næsten lange tøjler, det gjorde vi i noget tid. Og så langsomt begyndte jeg at have mere og mere fat i tøjlen. Til sidst havde jeg så meget fat, at jeg kun samle hende.. Altså det er lidt svært at forklare smiley

• #7   24. mar 2009 Mathilde H:
    Ja det er også en rigtig god metode, hvis hesten altså lige lærer at søge frem og ned..
    Det er der nemlig nogle som ikke gør smiley

• #8   24. mar 2009 Abel fra Frederikshvile. B
    Synes også det virker rigtig godt:) Er ikke ligefrem fan af, når man bare strammer tøjlerne og saver hesten i lod. (Kender jeg en, som gør)
    Jeg mener hesten skal bruge sig korrekt fra top til tå, og det har jeg lært de kan på den her måde, som jeg bruger, og ikke den anden smiley

• #9   24. mar 2009 det har hjalti gjordt i 4-måneder nu, altså langsom trav hvor han var afslappet og søgte frem og ned, men nu skal jeg samle ham og så ja traver han ik mere så slår han over i somregl tölt.

• #10   24. mar 2009 Mathilde: Ja det er frygteligt at se på!
    Er dejligt når hesten selv søger ned af smiley

• #11   24. mar 2009 ja giver jer begge ret, synes det er synd at save og det lige meget om det er i trav eller skridt osv. !!

• #12   24. mar 2009 Præcis, det er aldrig fair over for hesten!

• #13   25. mar 2009 Man kan ikk få en hest i korrekt holdning hvis den ikk søger til bidet.
    Hvis din hest slår op i tölt når du tar i tøjlen er det fordi den ikke tør at søge frem til bidet. for at lære den det er det at gøre som mathilde siger, rid den for løs tøjle og lad den strække sig ned smiley Det tager tid.
    Fjölnir havde samme problem med at være "bange" for bidet, og der tog jeg ham også i dobbeltlonge, og efter tre dage i træk i den, søgte han frem mod bidet, blev stabil og fik holdning smiley men man skal ikke longerere i dobbeltlonge hvis man aldrig har prøvet det før og ikk på unge heste smiley

• #15   26. mar 2009 Pelle - Stutteri Munkhøj : kan du forklare det nærmere ?

• #16   26. mar 2009 Nicole:
    Du kan bruge en elastik chambon, og så lade være med at stramme den for meget. Det er helt fint, hvis man ikke bruger det hver dag. Det leder lige hesten på rette vej smiley Jeg bruger den nogle gange når jeg longere.

• #18   7. apr 2009 BRUGER IKKE CHAMBON !!

- kan du komme med forslag uden hjælpemiddeler ?

- hvad er et pessoasystem?

• #19   7. apr 2009 okay smiley tak

• #20   7. apr 2009 her igår fandt jeg faktisk ud af at han slet ikke traver, han er 4 taktet ik 2 taktet.
    engang det travede han hurtigt og meget uroligt og helt stiv, så begyndte jeg at få ham til at trave stille, med strækt hals hvor jeg ikke rigtig tog ham i tøjlerne, jeg fik ham til at slappe af.
    Det har så gjordt at han nu tror, at han bare skal lalle afsted, så han traver ikke rigtigt.
    Her igår havde jeg så lagt nogle bomme ud og det TRAVED HAN OVER der var løft og svæv og det hele, han manglede bare at hoved var i holdning, så havde han gået perfekt !! men da han kom over bommene så kom den lallerede 4 taktet trav frem igen, prøvede flere gange at få ham i travtrav som over bommene, men kunne ik få ham til ?

• #21   7. apr 2009 Lad nu være med at diskutere om den chambon.. hver sin mening sorry. Men hver gang jeg kan se, at der er skrevet her, bliver jeg glad og tænker "jah mere hjælp, dejligt" men så det bare om en chambon..

Brydes mig ikke selv om chambon og hvis jeg virkelig skal bruge den, bruger jeg den som carina p siger, i mellem forbenene smiley

Undskyld denne besked, men nu er der bleven sagt og argomentered(staves) om sin mening om denne chambon smiley er det ikke fint nu smiley ? håber i forslår mig, er det ik træls at blive ved med at diskutere, hver sin mening smiley

• #22   7. apr 2009 ja ? men nu handler dette forum om at jeg søger hjælp smiley

• #23   7. apr 2009 carina p : til det første du skrev : ja nemlig det er det jeg mener smiley
    til det andet: har prøvet at vække ham, men så er det som om, at han bliver helt bange, for han kommer helt op at ringe(altså forstå mig ret, han bukker og stejler osv ikke) altså han stiver og slå hen i andre gangarter og så hen i trav igen. Hvilke smidighedsøvelser synes du er bedste ?

Pelle: han passer ikke ! altså det er ikke tölt og pas og galop, mange vil tro at det var en trav hvis man red i det som han gør, men det er det ikke, ja det svært at forklare, han går på to spor ikke et. ja altså det svært at forklare, det mærkes som trav på en måde, men det er det ikke den er i hvert fald ikke ren.

Forstår du ?

• #24   7. apr 2009 ja volter er ikke det jeg rider mest af smiley
    men schenkelvigninger osv laver jeg meget af !
    prøver også at lade være med at stresse ham, men han er meget nervøs han prøver 100 -27 ting for at prøve at gøre det godt, han kan ikke lide at gøre ting forkert og han skal tit roses for ellers tror han at det er forkert.

• #25   8. apr 2009 Pelle:

han går godt med skulderen, tror det er bagparten der er noget med er ikke sikker. Han har ingen skader. Han mangler balance, han har muskler men det kan jo altid bilve bedre. Rider også ture hvor det er op og ned af bakker, rider ikke så mange volter men det kunne være jeg skulle begynde på det igen, engang red jeg mange volter, og så havde han svært ved ligeud, så begyndte jeg på det.

Rider på en tung storheste bane/dressurbane, eller er jeg lige begyndt på. Hvor jeg har 4 bomme, og over dem traver han 100% rendt og der er løft og svæv og det hele det mangler bare holdning ved hoved, men når han er kommet over bommene så kommer der den lallerede trav igen.

En masse god afslapningstræning i skridt og galop plejer heller ikke at skade. : mener du ?

og det sidste du skriver med sædet, ja ved jeg godt bruger sådan set hele tiden sædet smiley

Kommentér på:
holdning i trav ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce