{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

ingen diagnose = frustrerende {{forumTopicSubject}}

Suk hvor jeg bare ikke gider mere...

først snublede isabella sidste år og fik overbelastning af sine kodeled på forbenene...

i februar fik hun så konstateret "kissing spines" (to af hendes torn tappe er for tætte, men røre ikke hinanden, så kiropraktor og dyrlæger vurdere det ingen betydning har)..

For en uge siden var jeg så hos dyrlægen, for at skulle have sprøjtet noget ind i hendes ene korsled, for at det skal lade være med at låse sig.... men så langt kom vi aldrig, da han opdagede hun var halt...

halt på højre forben, og uren på venstre (som følge af aflastning)...

bøjeprøverne gav ikke den store forskel på haltheden, en smule mere halt da han bøjede den nederste del af benet...

hele den nederste del af benet blev så systematisk udelukket med blokader, hvor ingen af dem gjorde dyret rengående... den ene gjorde hende dog 75% rengående, det var en blokade af et eller andet lige over kodeleddet...

idag skulle hun så have lagt en blokade i selve kodeleddet (da hun ikke kunne få flere i sidste uge).. denne blokade havde vi så håbet gjorde hende rengående, men næh nej...

han tjekkede hendes ledvæske, og det ser meget megetfint ud og har den rigtige tykkelse og konsistens... så der er den heller ikke gal...

så hun blev scannet.. men der er ingen sene skader eller noget andet at se.. hendes højre støttebånd er en smule større end venstre, men han sagde at det højst sansynligt var pga forskellig måde at holde scanneren på, så han sagde at det ingen betydning havde...

han scannede også ligamenter omkring kodeleddet, og her fandt han heller ingen ting...

røngten blev ikke taget, da det blev taget sidste år, uden anmærkninger...


hvorfor fanden er min hest så halt????

synes simpelthen ikke jeg gider det her mere...

så har fra og med idag besluttet at jeg ikke længere gider være rytter...

isabella bliver min hygge/nusse/terapi hest, og intet andet....

på den måde skader jeg hende da idet mindste ikke :´-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen diagnose = frustrerende
  • #2   19. mar 2009 skal jo igang med genoptræning af hende nu her....

    men JEG vil ikke ride seriøst mere, lige gyldigt om hun kan holde til det eller ej...

    har mistet lysten til at ride totalt nu.... pga alt den modgang *suk*


  • #4   19. mar 2009 hun skal lige have 3 dages boks ro, og så begynder genoptræningen (med fortsat boksro)..

    men genoptræning er jo ikke kun at ride.. det er også at trække ture på hård bund for at stabilisere benene


  • #6   19. mar 2009 hun er jo heller ikke halt i skridt, det er i trav, og det er "kun" en grad 2 ud af 5...

    det var det samme sidste år, med boks ro, og direkte igang med skridt program på hård bund


  • #8   19. mar 2009 Øv altså, det er godtnok også synd for jer! Måske det er det I har brug for - at "opgive" trangen til at starte mere seriøst. Pludselig har hun den ro hun skla have og så går det bar den rigtige vej igen smiley

    Vi havde også besøg af doktor dyr idag - kun til tænder og en hoppe, som skulle have syet skeden, men nu da min dreng fylder 4 er han startet op i tilridning. Dyrlægen konkluderede dog hurtigt at jeg måtte vente ½ år mere for at ride ham mere end tur, mildt terræn på godt en halv time.

    3 år har jeg ventet og nu et ½ år mere - gab, håber godtnok han er klar til den tid!


  • #9   19. mar 2009 Puhha det lydder godt nok træls smiley kan forstå dig 100%, men synes nu det er syndt at du stopper med at ride. Der er jo altid modgang og så en gang kommer der også gode tider. men det har du sikkert hørt før..

    Jeg ved ikk om det vil hjælpe dig, eller om du har prøvet. men hvad med alternative behandlingsmåder. har du fået hende undersøgt at en massør? det kan godt ligge i ryggen?! Måske har hun ondt i ryggen og kan derfor ikke gå ordentlig på benet?!


  • #10   19. mar 2009 hun er masseret og havde kiropraktor for en uge siden smiley

    dyrlægen synes det er en god ide at ligge hende i fol... og vil jo også gerne have et føl efter hende...

    men ved bare slet ikke hvad jeg skal stille op lige nu... sidder bare og vræler... den uvished er ikke til at bære


  • #11   19. mar 2009 Så brug din frustration til at kigge på hingste - der er ´mange lækre oldenborgere, så igang igang smiley

  • #12   19. mar 2009 har det hjulpet noget med massør og kiropraktor?

    Kan godt forstå du føler dig hjælpeløs, men hvis det ligger i ryggen eller sådan noget, så er det jo noget der tager tid at komme over, og at lægge hende i fol så er måske heller ikke det bedste?
    men er selvfølgelig ikk dyrlæge så kan ikk sige det.


  • #13   19. mar 2009 alle problemerne startede i januar, hvor hun blev flyttet, og den første dag på fold løb hun meget i mange timer... derefter er problemerne startet, ikke før...

    kiropraktoren fandt 4 låste led (igen).. hun blev også sat på plads i februar...

    hun var låst i øverste nakkevirvel, en halsvirvel, en lændevirvel og hendes højre korsled...

    har brugt martin austenwoll fra dyrlægerne frijsenborg (i hammel)


  • #14   19. mar 2009 hmm har du tænkt på hun måske er stresset i den stald hun står nu? altså at hun ikk rigtig kan slappe af og derfor står og spænder enorm op?
    det ville alle de låste og anspændte led også forklare?!
    men igen kender jo ikk rigtig hesten, så vil ikk sige formeget.
    kender ikke så meget til dyrlægerne, men jeg går stærkt ud fra han ved hvad han gør eftersom han er gennemgået en del undersøgelser.


  • #15   19. mar 2009 hun er meget spændt i sin overlinie, men det bliver afhjulpet med back on track tæppe...

    hun virker ikke stresset overhovedet...

    den eneste grund jeg skulle kunne se til at hun kunne stresse ville være fordi hun går alene på fold (men de andre går ved siden af)... men det er fordi hun har bagsko på, og det har de andre ikke... og hun kan desværre ikke undvære dem, for så var de røget af, så hun kunne gå med de andre smiley


  • #16   19. mar 2009 hmm det lydder virkelig som en meget dum situation, du har jo virkelig prøvet alt. måske er det så virkelig bedre for hende hvis hun kom i fol?

  • #17   19. mar 2009 tjah det ender det nok også med...

    men hvad nu hvis haltheden stammer fra ryggen???? så er det jo nok ike godt at komme i fol... men både dyrlæge og kiropraktor mener jo athendes ryg problemer ingen betydning har for hende...

    hun er kommet på smertestillende nu... hvem ved, måske det hjælper hvis hun i en periode er HELT smertefri, så hun kan slappe helt af...

    kontakter kiropraktoren igen i morgen, og får ham ud igen, for at se om korsled og nakkevirvel er låst igen... har jeg en mistanke om at de er


  • #18   19. mar 2009 Pas på at du ikke går ind i en ond cirkel med "søg og du skal finde" !

  • #19   19. mar 2009 altså hvis det er at hun har noget med ryggen, så er det nok noget af det dummeste at få hende i fol.
    kom forresten lige i tanke om noget: vi har haft en elevhest, som havde en tendens til at halte om vinteren fordi hendes muskler i benene var kolde. så vi trak hende et kvarter og så lod vi hende trave lidt, selvfølgelig alt uden rytter og så gik hun helt rent igen.


  • #20   19. mar 2009 louise - hvad mener du???

  • #21   19. mar 2009 Har du overvejet, at hun måske bliver mere øm af hele tiden at skulle "låses" op? Altså bliver øm andre steder. Det skulle ikke være sundt at blive låst op for tit.

  • #22   19. mar 2009 matilde - tjah måske bliver hun øm af at blive låst op, men det er jo heller ikke sundt at være låst??

    hun er pt oppe på 18 timer om dagen med back on track tæppe, og det har virkelig en gavnlig effekt... det kan virkelig mærkes


  • #23   19. mar 2009 Det siger jeg heller ikke. Men jeg ved bare, at med mennesker, er det ofte sådan, at hvis man bliver låst op hele tiden, så låser man nemt igen, og nemt andre steder. Siger ikke det er sådan. Bare et forslag.

  • #24   20. mar 2009 Hmmm træls situation at stå i .

    Hvis jeg var dig , kunne det måske være rart med en "anden dyrlæge"
    til at tjekke hende. Bare for at se hvad der så skete.
    Det havde jeg nok gjort.


  • #25   20. mar 2009 ville gøre som linda t siger.
    prøv en anden dyrlæge som ikk kommer samme sted fra.
    ellers prøv at ringe til ham her thormod på 24207438.
    dog er han fra fyn. men han hjælp min hest med den brækkede ryg.
    og nu kan jeg ride ham.
    højgård heste hospital bruger ham også.
    knuz kelly


  • #26   20. mar 2009 jeg kontakter den dyrlæge jeg plejer at bruge til kiropraktik på mandag (han har ferie i denne uge)..

    jeg har besluttet at jeg vil have taget fuld røngten at benet (selvom dyrlægen igår ikke mente det var nødvendigt)... og så skal han lige tjekke hende for låstheder igen...

    og ham jeg var ved igår ligger 1-1½ times kørsel hjemmefra, og kiropraktoren kun 15 minutter.. så tager den tættest på, synes ikke jeg vil køre hende 1-1½ time for at få taget et billede


Kommentér på:
ingen diagnose = frustrerende

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce