{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

han vil ikk gå fremad {{forumTopicSubject}}

Hej., Jeg er i gang med at tilride Pelle og det har jeg været siden juni sidste år.. Men det går meget langsomt fremad fordi han er meget doven og langsom i sin gang. Han gider virkelig ikk gå fremad og jeg gør wha jeg kan. Hver gang han er ved at gå i stå driver jeg på ham men det er surt at jeg skal gøre det hele tiden. Altså at han ikk kan selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han vil ikk gå fremad
  • #1   1. mar 2009 Hvordan mener du bruge dem?

• #2   2. mar 2009 Ja men jeg er ikk så vild med at bruge sådan nogle hjælpemidler. Har pisk med og han ved godt den er der men han er ligeglad.. Hesten er trænet for godt til at være en god dreng på ridebanen, på nogle områder altså. Det med spore er jeg ikk så vild med. jeg kan sagtens ramme ham. faktisk er chancen for at jeg ikk rammer ham når jeg vil drive på umulig... Men han er bare doven. Intet af det med at bruge pisk og spore er noget jeg har vildt meget lyst til for jeg vil egentlig helst bare bruge mine signaler..

• #3   2. mar 2009 problemet er bare at han er så doven at han skider på dem

• #4   2. mar 2009 ja men longerer jeg ham så er han først færdig ;D så doven og træt er den lille fyr altid. Jeg varmer ham altid godt op ved at skridte ham varm og trækker af og til i fem ti minutter inden jeg stiger op.

jeg har lagt den til ham på bagparten men aldrig klasket ham med den. kun lagt den langs siden og så har jeg brugt en springpisk selvfølgelig med fladt læder i enden og den gør ikk ondt (er tjekket på mig selv for slog mig selv med den inden jeg lagde den på ham) og den klappede jeg ham meget lidt med på skuldren men det får ham fremad som hvis jeg ligger benene til så pisk er unødvendigt. Spore er oss prøvet men er ikk vild med det

• #5   2. mar 2009 da jeg tilred prince,
    ville han heller ikke gå frem,
    han havde ikke lært signalet godt, nok...
    så der stod en veninde nede på siden af ham,
    når jeg drev, trak hun ham frem,
    & han var nemmere og nemmere og få frem (:

• #6   2. mar 2009 Det er bare oss sådan når man går med pelle. Han VIL bare ikk gå hurtigt. Altså kan han ikk følge med i sit eget tempo bliver han jo næsten bange ;D for alt der går hurtigere end ham

Han blev bange for sin egen skygge for noget tid siden da jeg havde fået ham i galop og det var fordi han opdagede hvor hurtigt han faktisk kan gå, men satser på at en masse markridning til sommer vil hjælpe på det

• #7   2. mar 2009 haha xD
    tosse..
    når man rider min pony ud alene,
    så er hver sten, gren, fugl, menneske, hest,
    blad, sandkorn, farligt o.O

• #8   2. mar 2009 Junnih&thowra :i smiley T
    Det samme her ;D hehe

Addie C
    Er prøvet men det stresser ham kan jeg mærke og det er ikk min hensigt

• #9   2. mar 2009 Addie C
    Han er heller ikk så god til at blive longeret for han tager det en smule som et angreb at man driver ham rundt i en cirkel og hans ben er endnu meget unge og da han jo er en lille hest med mig på i en cirkel så mister han ballancen og hans ben er ikk klar til en omgang af den slags hvor han skal løbe i cirkel hele tiden... smiley

• #10   2. mar 2009 Nej det gør han ikk for så ender det med at han bliver vandt til at skal ha en ved siden af sig hele tiden og det har han været tæt på. Han ved ikk at han skal gå fremad hvor selv når jeg trækker med ham er han doven og gider ikk gå fremad

• #11   2. mar 2009 rid ture det hjælper MEGET

• #12   2. mar 2009 Rider ture hele tiden næsten men han er meget nervøs på tur og bliver bange når man rider selv

• #13   2. mar 2009 så tag en med

ride en doven hest på bane giver ikke gode resutater

• #14   2. mar 2009 har fundet ud af wha det muligvis kan være, Har snakket med en der har haft samme problem. Han mangler muligvis jern.

Altså jeg vil ha både en god bane og tur hest. og jeg kan ikk bare slæbe en med for det er ikk mange der gider ride tur

• #15   2. mar 2009 Hej er også igang med at tilride min pony, og som sagt så rid ture . hun gad heller ikke at gå frem , men det hjalp meget at jeg havde en med på hest så red først eller ved siden af. hav tålmodihed det skal nok kkomme min hun vil heller ikke altid når vi er alene smiley

• #16   2. mar 2009 Har fundet ud af at han muligvis mangler jern.

• #17   4. mar 2009 Jah, måske noget foder med mere energi i, men hvis du ikk har lyst til at prøve det de andre foreslår, så skal du lade være at lave et indlæg. kan den ikk gå på longe så slip den fri på ridebane (bedst i ridehus) og lav en "join up" med ham så han stoler mere på dig, og får bedre balance specielt hvis man laver det i en round penn.

• #18   4. mar 2009 susi B
    For det første må man gerne være kritisk med folks forslag for det andet er join up ikk godt for hesten ved jeg., Jeg vil ikk slippe min hest fri når det er med mig på at han skal ku gå fremad, Ja noget mad med mere energi vil hjælpe og det er blevet min løsning

• #19   10. mar 2009 Hallo!

Join Up er godt for heste hvis man gør det rigtigt.
    Men hesten vil jo ikk gå hvis ikk den stoler på rytteren så jou det hjælper, har set det før.

• #20   10. mar 2009 Susi B Hallo selv!

Det har jo ikk en skid af gøre med at han ikk stoler på mig for det gør han kan jeg så fortælle dig!!! Wha er det lige for noget at lukke ud!
    Forresten er der så mange der syns at join up ikk er godt for hesten fordi man næsten virker som et rovdyr for hesten når man gør wha man gør.

Min hest stoler på mig mere end på nogen andre. Grunden til at han ikk gider gå fremad ligger i at han er super doven for det er jo UANSET hvem der går med ham så gider han ikk. Han er generelt bare doven men jeg vil ikk bruge noget som join up til at træne min hest i at gå fremad eller for den sags skyld gøre ham bange for mig på nogen måder for jeg vil så oss lige sige at det har JEG set før.. Og det var af en der havde brugt det på flere heste... Kan ikk helt se hvordan du kan tillade dig at sige at hesten ikk stoler på mig når du ikk har oplevet det der sker..

• #21   10. mar 2009 Jeg kender ikk DIN hest nej, men det virker og nej du gør jo ikk hesten en skid bange, Du jager den væk, indtil den indser du bestemmer og så får man det bedste forhold til en hest man næsten kan, for så viser man samtidig at man beskytter den og ikk vil den noget ondt og at den kan slappe af.

• #22   10. mar 2009 Det er jo så ikk det der sker for så mange andre selvom de ved wha de laver. Join up er jo mange ting jo kan jeg så efterhånden høre,,, Jeg vil ikk bruge join up til min hest for jeg har det bedste forhold til ham allerede men det er bare det at han ikk gider gå fremad

• #23   10. mar 2009 i skænes hvis rigtigt :=)

prøv bare at ride på tur. min ny tilredet hoppe vil heller ikke gå frem når jeg træner,,

men så rider jeg en tur og så går hun vildt meget frem af :=)

håber det kunne bruges hilsen ronja

• #24   10. mar 2009 hej ronja.. Det hjælper når der er andre med men kan ikk ride ud alene og det er ikk altid at der er nogen der har tid til at ride med. Faktisk er det sjældent at der er nogen der gider at ride tur med mig... ikk lige fordi det er mig men der er bare ikk nogen der har tid eller lyst nogensinde

Kommentér på:
han vil ikk gå fremad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce