{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

mette h
mette h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

HJÆLP! hesten syg :/ {{forumTopicSubject}}

Hej. min heste er helt tydeligt blevet syg. jeg prøver lige at beskrive hvordan :
for 3 dage siden fik den sår lige over hovene og nogle på pipen. Vi regnede med at det var fordi at der var is overalt- altså at den løb og skar sig lidt- jeg har prøvet at vaske det mange gange men den løber hele tiden ud i muderet :/.
Så er den begyndt på at klø sig på maven. Den står og klør sig op af krypen, og har kløet meget hår af og haf fået sår !.
den virker tydeligt irritabel og løber nogle gange rundt og jager med dens makker ( det plejer den ikke at gøre). og står og puster lidt, og trykker sig i sit jørne. Vi tilkalder snart dyrelæge men det sker måske først på mandag. Nu prøver vi at finde ud af hvad det kunne være, og om vi skal ringe efter akut dyrelæge, eller om det bare er en slem forkølelse, eller orm eller noget andet.
håber virkelig i kan hjælpe!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! hesten syg :/
  • #1   21. feb 2009 lyder underligt den forandre sig, ville nok,, holde godt øje med hesten, og bliver det værre end det er nu, ville jeg ringe til dyrlægen,.

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2009

#2   21. feb 2009 ja, det gør vi også på mandag, det koster xtra at få dyrelæge i weekenden. så vi ville finde ud af om det er alvorligt så vi bliver nød til det. jeg er bare bange for at den kløre sine sår alvorligt op..

• #3   21. feb 2009 Kløen, kan være skab!

Det har vi fået i stalden, og det smitter noget så voldsomt, så hvis du kan så begræns, smitterissikoen, hvis det er muligt..

• #4   21. feb 2009 ring og forklar din dyrlæge sagen.. det koster INTET.. gjorde jeg sidst jeg var i tvivl med min hoppe, og blev enige om at dyr sku komme, og han kom og sagde det ikk ku havde ventede smiley nu har jeg en rask hest..:)

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2009

#5   21. feb 2009 hvordan begrænser man det? jeg har 2 heste som går i friluftsstald, så det er svært at lukke den ene inde

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2009

#6   21. feb 2009 okay. det prøver vi

• #7   21. feb 2009 ja, man kan ikke gå ud fra det er noget hvis man ikke har det konstateret smiley
    Jeg gik ud fra min havde en hovbul (måtte ikk komme til benet, så ku ikk løfte det, da jeg jo har mave (gravid) ville jeg ikk skade mig selv. og det viste sig hun havde skåret noget af hoven af..!

• #8   21. feb 2009 Jamen er de vant til at gå sammen skal den anden også behandles, tænker mere hvis du kom på en rideskole, eller kom i kontakt med "fremmede" heste..

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2009

#9   21. feb 2009 tak for alle de gode råd! vi har ringet til dyrelægen, og han siger vi skal vente til mandag smiley og nej, den kommer ikke tit i kontakt med andre heste, for vi bor ude på landet hvor der ikke rigtigt er nogle at ride med smiley

• #10   21. feb 2009 øhh det lyder lidt mærkeligt?.. hvis det ikke bliver bedre ville jeg ringe efter dyrelægen på mandag=)

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2009

#11   22. feb 2009 Kristine J : ja, over hovene, og så har den kløet sår under maven smiley

Kommentér på:
HJÆLP! hesten syg :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce