Så løber tårene endnu en gang {{forumTopicSubject}}
Puha har bare brug for at komme ud med alle mine frustrationer...
sidder her og flæber, for jeg orker bare ikke det her uretfærdige liv lige nu...
Nu brugte jeg hele sidste år på at genoptræne isabella efter hun snublede og fik den overbelastning....
Men at jeg nu står IGEN i år med en hest jeg ikke kan ride på lige nu... det er bare ikke fair....!
ALLE problemerne startede d. 7 januar.. isabella var lige blevet flyttet, og det nye sted går hun alene på fold fordi hun er den eneste med 4 sko.. den første dag på fold LØB hun så meget at hun var skumsvedt under dækkenet, og havde hvide svedrander i hovedet
jeg tog hende dog med til spring undervisning alligevel, da det var sidste gang inden jeg skulle starte mit første C stævne.. så lidt spring ville jeg gerne... Hun var fin at springe på, dog ville hun slet ikke lande i højre galop efter nogle spring.. men anspring til højre fra trav ville hun gerne som normalt...
tænkte ikke voldsomt meget over det, og skød det hen med at hun nok var træt og øm i musklerne...
d. 23 og 24 januar var jeg til stævne i SIR og sprang 4 klasser hvor hun bare var rigtig fin... MEGET frisk og sugede voldsomt på alle springene... hun var bedre til at lande i højre galop, dog landte hun ofte i kryds... normalt retter hun selv galoppen hvis hun lander i forkert eller kryds, men ikke denne weekend...
d. 1 januar havde jeg så bestilt tid til at der skulle komme massør til isabella.. var overbevist om at hun "bare" skulle masseres på de ømme baglår, og så var det det..
men så måtte jeg tro om...
massøren fandt hun var øm i hele overlinien.. og hendes sener ned igennem baglårene var for stramme og ømme... men hun fandt også noget i ryggen som hun synes jeg skulle få undersøgt for at være sikker på hesten nu også er helt rask... hun fandt desuden at ingen af mine sadler passer hesten.. de er begge for smalle, selvom sadelmager sagde for 3 måneder siden at de lå perfekt..
allerede dagen efter, d. 2 januar fik jeg hende i røngten.. hvor det viste sig hun har to torntappe/ryg virvler der er for tætte.. de røre ikke hinanden.. men det er kissing spines (hvilket 60% af alle rideheste har uden at mærke noget til)..
d. 10 februar fik hun kiropraktor som fandt 6 låste led.. 3 i hals/nakke.. 1 ved lansemærket og 2 i lænden...
Kiropraktoren mener ikke det kissing spines har nogen betydning.. og han tror at hendes problemer stammer fra lænden.. derfor skal hun i ultralyds scanning, for at se om der kan ses noget der...
hun har et stykke tid "slæbt" hendes højre bagben en smule i longe.. og "knækker" sammen en gang i mellem.. dette har hun gjort før, og det blev kurreret med massage og kiropraktor..
og havde håbet at det blev bedre denne gang.. men ak nej.. når jeg longere hende på normal vis slæber hun stadig det højre bagben, og "knækker" sammen en gang i mellem..
hun slæber det ikke når hun traver på folden... heller ikke når hun longeres over bomme.. og hvis jeg røre hende på benet med en pisk når jeg drejer hende, løfter hun det også helt fint... der er ingen halthed at se, kun "urenhed", fordi hun jo slæber det en smule...
havde så bestilt tid ved sadelmager her på tirsdag.. hun vil se hesten i alle 3 gangarter med sadlen, før hun gør mere, for hun vil se hvordan den bevæger sig under rytter... men overvejer seriøst at melde fra...
skal have ringet til dyrlæge i morgen og finde ud af hvornår de kan tage hende i ultralyds scanning...
men den her uvished er sku ikke til at bære... jeg vil bare have det overstået NU...
jeg SAVNER virkelig sommeren 2007 hvor det hele bare kørte som smurt... *suk*.....
2009 skulle have været VORES comeback år... men i stedet står jeg nu IGEN med en hest der ikke kan rides lige pt...
ville faktisk ønske jeg aldrig havde købt hest.. for det er ikke andet end bekymringer
nov 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 103 Svar: 661
Så ved virkelig hvordan du har det. Det er ikke spor sjovt og lige meget hvor mange opmuntrende ord man får er der ikke rigtig noget der gør det hele lysere..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
de ting hun fejler og har fejlet er jo ikke noget hun fejlede dengang.. så det kunne dyrlægen jo umuligt se
Så løber tårene endnu en gang
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside