{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Hvornår begynder i tilridning {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg her med tinka, som fylder 3 senere i år. Men kan ikke finde ud af hvornår jeg skal tilride hende

Duke og Delano blev tilredet som 3 årige.

Duke hos en prof dressur træner, hvilket jeg til tider har fortrudt. Men Duke vænnede jeg selv til trense, sadel og at have noget på ryggen. men alt det med de forskellige dressur øvelser fik en prof lov til.

og Delano på en lokal rideskole, men han lærte ikke så meget. Og er først begyndt at udvilke sig rigtigt her inden for det senest år.

Men tinka overvejer jeg bare at træne 100% fra jorden så hun kan rigtigt meget akademisk dressur og forskellige lege fra jorden og så maks ride hende 10 min hver anden dag. Og ellers først begynder når hun er 4. Da hendes knogler så vil være stærke. Men er bare meget i tvivl.. ;oS

Hjælp nogle gode råd, eller ideer. måske forslag

Skal lige siges hun skal være bidløs, bruger ikke longering eller hjælpemidler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår begynder i tilridning
  • #2   7. feb 2009 jeg plejer at gore dem trense vant når de er 1.. de får den bare på og så går vi en tur og tager den af igen.. som 2års træner vi lidt med sadel og longe og som 3års tilrider jeg dem.. men nogle gange lader jeg dem stå når de er blevet tilredet og kan ldt dressur. jeg lægger evt et føl i hvis det er en hoppe.. hingstene står nok et halvt års tid og så kommer de i gang igen.. smiley men det er jo individuelt fra hest til hest hvornår de er klar til det.. nogle vokser jo en del i den alder og andre er fuldstændig klar til det hele smiley

men jeg plejer altid at tilride og ride mine heste op selv.. og hvis jeg har store problemer, kommer de til Rikke Haastrup eller Jesper Lund Kristensen.. smiley da det er spring heste jeg har smiley

• #3   7. feb 2009 Jaa hun er vænnet til sadel og sidepull. Smiler mange af tingene fra jorden kan hun allerede rigtigt godt derfor ville jeg træne dressur fra jorden, ligesom man gjorde meget før i tiden for at opbygge muskler inden man sætter sig i sadelen.

Men har bare kun halv dårlige erfaringer med at sende heste ud til andre.

Første gang duke kom hjem fra prof, var han blevet så bange for piske at jeg slet ikke kunne have en i nærheden af ham og andre kunne heller ikke, har bare aldrig brugt pisk på ham.

Og han havde været med delano afsted så. Og da han så kom hjem derfra var han blevet bange for at springe. Så har bare været nødt til at starte forfra med ham to gange på de punkter. Og syns jeg bare ikke er fair overfor hesten.

• #4   8. feb 2009 Jeg synes det kommer lidt an på, hvilke race det er. Men går selv igang med hovedetøj og sadle ved 1½-2års alderen bare 5-10min af gangen og så begynder jeg at sætte mig på dem ved 2½-3års alderen ( vil også sige det kommer an på hvor stor man er) for er selv meget lille.. Og ellers rides til når de er 4år..

• #5   8. feb 2009 vores blir redet til som 4 årige:P

• #7   9. feb 2009 Normalt som 3 års.
    Men hvis hesten ikke er klar til det, både fysisk og psykisk syntes jeg du skal vente smiley

• #8   10. feb 2009 Elisabeth S
    Jeg tror hun er klar, hun elsker at prøve nye ting. Men tænker mere på at heste jo endelig først rigtigt er færdige med at vokse efter de 5-6 år. Og når jeg så tænker tilbage på hvor meget de andre to har ændret sig efter de fyldte fire.
    Så tror jeg bare vænner hende til rytter nu altså at have noget på ryggen, men ellers står den på akademisk dressur fra jorden.

• #9   17. feb 2009 Jeg har en som bliver 4 her til april og hende er jeg startet tilridning med. startede med rytter for 3 uger siden. Hun er først klar nu jeg kunne ikke have redet hende for 1 år siden. Jeg har også en plag som bliver 2 i år, og alt efter hvor klar hun er bliver hun redet som 3 eller 4 års.

Kommentér på:
Hvornår begynder i tilridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce