Hvornår begynder i tilridning {{forumTopicSubject}}
Nu står jeg her med tinka, som fylder 3 senere i år. Men kan ikke finde ud af hvornår jeg skal tilride hende
Duke og Delano blev tilredet som 3 årige.
Duke hos en prof dressur træner, hvilket jeg til tider har fortrudt. Men Duke vænnede jeg selv til trense, sadel og at have noget på ryggen. men alt det med de forskellige dressur øvelser fik en prof lov til.
og Delano på en lokal rideskole, men han lærte ikke så meget. Og er først begyndt at udvilke sig rigtigt her inden for det senest år.
Men tinka overvejer jeg bare at træne 100% fra jorden så hun kan rigtigt meget akademisk dressur og forskellige lege fra jorden og så maks ride hende 10 min hver anden dag. Og ellers først begynder når hun er 4. Da hendes knogler så vil være stærke. Men er bare meget i tvivl.. ;oS
Hjælp nogle gode råd, eller ideer. måske forslag
Skal lige siges hun skal være bidløs, bruger ikke longering eller hjælpemidler.
aug 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Heste: 8 Emner: 10 Svar: 277
men jeg plejer altid at tilride og ride mine heste op selv.. og hvis jeg har store problemer, kommer de til Rikke Haastrup eller Jesper Lund Kristensen.. da det er spring heste jeg har
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Men har bare kun halv dårlige erfaringer med at sende heste ud til andre.
Første gang duke kom hjem fra prof, var han blevet så bange for piske at jeg slet ikke kunne have en i nærheden af ham og andre kunne heller ikke, har bare aldrig brugt pisk på ham.
Og han havde været med delano afsted så. Og da han så kom hjem derfra var han blevet bange for at springe. Så har bare været nødt til at starte forfra med ham to gange på de punkter. Og syns jeg bare ikke er fair overfor hesten.
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 124
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.346
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Men hvis hesten ikke er klar til det, både fysisk og psykisk syntes jeg du skal vente
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Jeg tror hun er klar, hun elsker at prøve nye ting. Men tænker mere på at heste jo endelig først rigtigt er færdige med at vokse efter de 5-6 år. Og når jeg så tænker tilbage på hvor meget de andre to har ændret sig efter de fyldte fire.
Så tror jeg bare vænner hende til rytter nu altså at have noget på ryggen, men ellers står den på akademisk dressur fra jorden.
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
Hvornår begynder i tilridning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside