{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Hvornår begynder i? {{forumTopicSubject}}

Vores heste har gået på jordfold siden november og de kigger jo laaaangt efter græsfoldene.

Hvornår begynder I så småt at starte op på at græsse dem ind ??

Jeg er lidt bange for at gøre noget lige nu da græsset jo vokser hvilket er lig med meget fruktan i græsset og vi skulle helst ikke have nogle forfangen heste her....derudover så ville jeg gerne lige der kom lidt mere græs frem inden de kommer ud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår begynder i?
  • #1   2. apr 2012 Normalt ville jeg vente til græsset er en 5 - 10 cm langt, og som du siger; til der er mindre fruktan i græsset (altså når vi konstant er på + grader, også om natten), men har været nødt til at lukke de to store ud på vores græsfold, da følbassen skal vænens til ikke at gå med moar 24/7 smiley

Men altså... under "normale" omstændigheder havde jeg nok ventet en måneds tid eller 1½ endnu smiley

• #2   2. apr 2012 Vi er så småt begyndt at græsse ind - men vi går altid meget langsomt frem så pt. hedder det 5min græs om dagen i træktov smiley

• #3   2. apr 2012 vores går på græs året rundt smiley

• #4   2. apr 2012 Som "AnnikaogAron-TeamTaberpony E" går vores forresten også på græs året rundt, men folden er jo ødelagt ovenpå vinteren, så vi har en ekstrafold, som har fået fred hele sommeren, så hestene får jo da alligevel en lsmule græs nu også :b

• #5   2. apr 2012 Ved ikke helt hvornår vi gør det... men du skal ikke gøre det nu, da der stadig er meget fugt i jorden, og så inden 2 uger ser de ens ud igen d:

• #6   2. apr 2012 mine er blevet græsset ind stille og roligt over en uge nu..

• #8   2. apr 2012 Når I har dem gående på græs året rundt hvordan kan I så have nok græs til dem om sommeren - har i flere marker de ikke kommer på om vinteren eller supplere I med noget om sommeren??

Har I aldrig problemer i overgangene fra sommer/vinter tænker på indholdet af sukker i græsset - forfangen/kolik osv. som mange jo støder ind i??

• #9   2. apr 2012 Min skulle have været på græs nu her, så jeg ville have været begyndt at græsse hende ind, ved at lukke hende på en lille græs fold en times tid om dagen smiley
    Desværre blev den vokseferie, til 3 måneders boksro i stedet :s

• #10   2. apr 2012 Er også begyndt at græsse dem ind nu..

• #11   2. apr 2012 Min var egentlig begyndt at 'græsse sig selv ind'. Vi inddrog sidste år en af græsfoldene og lagde den sammen med løbegangen da vi skilte den store flok i to, og derfor behøvede to vinterfolde. Selvom de har fået på den hele vinteren er der begyndt at komme græs på den, så de gik rigtig og hyggede sig med at nippe til det sparsomme græs smiley
    Men da min hest derværre har fået en skade, og vi står med minimum 2 ugers boksro hvor han skal trækkes 15 min og ellers bare stå, er jeg nødt til at gå og græsse med ham.
    Vi græsser 20-30 minutter, afhængig af hvor meget det blæser smiley Og så er planen at jeg vil sætte det 5 minutter op hver anden dag, indtil han kan komme ud igen.

• #12   2. apr 2012 vi har to store marker, den ene bliver brugt om vinteren, til foråret kommer de så på den anden. den vi har brugt i vinters får så lov at vokse og så bliver den klar til sommeren smiley

• #13   2. apr 2012 >Vores er ikke begyndt endnu. Vi skal have gødet markerne først og så skal de have ro så græsset kan komme op. Men det varer ikke længe inden jeg begynder at have min hoppe ud og græsse lidt i træktov. Hun skal have god tid til at vænne sig til græsset ellers får hun kolik. Plagen får lov at spise lidt når jeg går tur med ham.

Kommentér på:
Hvornår begynder i?

Annonce