30. apr 2006 Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.230
Så vil jeg igang! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg sluttede mig til denne gruppe med et formål, så nu må jeg vel hellere komme i gang!
Jeg har stille og roligt taget mere og mere på over en 3-4 år, uden at jeg egentlig lod mærke til hvor slemt det var blevet før jeg så et billede af mig selv. Du godeste hvor blev jeg forskrækket!
Må med skam meddele at min "kampvægt" var 99 kg. Da vægten viste dét, begyndte jeg med det samme at prøve at spise mere sundt, men de gode intentioner rakte ikke langt, når mig og roomien lige skulle hygge med en film og lignende. Ja I kender det måske godt?
Og motion har aldrig været min stærke side, og selvom jeg enkelte gange fik lettet måsen, var det ikke noget der hjalp i det lange løb.
Men nu er jeg flyttet i en ungdomslejlighed og er startet på ny uddannelse så nu er det lidt lettere at styre hvad jeg spiser og lidt lettere at lade være med at "falde i" med søde sager. Jeg har da også tabt mig noget, men en gang imellem smutter den stadigvæk. Jeg kommer til at købe for meget mikroovns mad og i det her mørke bliver motionen heller ikke til så meget (er mørkeræd og mørket er generelt deprimerende).
Men nu synes jeg det skal laves om! Jeg vil lave en fast madplan og så skal jeg i gang med at løbe, om det så skal være ved midnat ned gennem byen (for at have lys) og lave nogle maveøvelser for at få skindet med!
Altså:
Startvægt (sommer 2008): 99 kg XS
30. januar 2009: 96,5 kg.
Mit første mål er at komme under 90 kg.
Andet mål er 80 kg (så rykker min BMI ned i "alm" overvægtig i stedet for svært overvægtig).
Tredje mål 70 kg.
Mit endelige mål er 65 kg! Så er BMI nede på 24,5, og dermed i normalvægtig kategorien
Bør lige nævnes at jeg er 163 cm høj og har - desværre - en kraftig knoglebygning.
Alle gode råd modtages med kyshånd!
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Du skal nok bare blive ved med det du gør, og efterhånden som du mærker at det bliver mindre og mindre hårdt, kan du jo sætte dine mål op
Kender rigtig godt dte der, når man skal hygge med veninden, så bliver tæppet trukket væk under én, for man kan jo ikke sidde og sige nej til at "hygge" ?
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.230
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
apr 2006
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 56 Heste: 17 Emner: 34 Svar: 338
Jeg startede sidst i september 08 med at cykle et par gange i ugen, det blev så til 5-6dage i ugen. Men da det blev koldt og vådt gik luften lidt af ballonen. Havde så heldigvis en crosstræner på loftet, og så var jeg fit for fight igen.
min dejlige mand købte så en kondicykel med simulator i, og det har hjulpet. Det der med at man skal tage et helt program eller 2. For jeg er typen der bare stopper hvis det bliver hårdt. Men ikke denne gang.
Idag har jeg så på 4 mdr smidt 23,5kg
Glæder mig til varmen kommer tilbage og jeg skal ud på landevejen igen.
HVIS JEG KAN, SÅ KAN DU OGSÅ.
Er frisk på en lille støttetråd, hvor vi kan peppe hinanden op på de dage hvor sofaén virker blødere end løbeskoene
apr 2006
Hvor er det bare flot du er kommet så langt! Jeg har selv prøvet at komme ned i vægtklasse et par gange, men uden det store held.
I forbindelse med mobning på arbejdspladsen tabte jeg mig ca. 20 kg. men det var simpelthen fordi jeg var så ulykkelig og nedtrykt at jeg næsten holdt op med at spise imens jeg havde et fysisk hårdt arbejde (medhjælper på landbrug) og da jeg kom ud af det og fik lidt styr på mit liv igen tog jeg det hele på igen. Det kom i takt med at jeg blev gladere. men kun indtil et vist punkt, for så blev jeg jo ked af hvor tyk jeg var blevet. Det kan man vel kalde ironisk... Og nu er vi ovre på hygge- trøstespiser basis og jeg skal bare have brudt den onde cirkel!
Ja en støttetråd lyder super
apr 2006
Hehe...
Lyder jo godt at vi begge skal tabe os, så kan vi måske få gjort noget ved det i stedet for at spise alt det forkerte når vi er sammen. Vi er slemme til at overtale hinanden til fyfy-tingene
apr 2006
Mit oprindelige forsøg gik i kvadder, og jeg tog på igen :o(
For 2 uger siden startede jeg så hos Vægtvogterne og i løbet af de 2 uger er jeg gået fra 101,8 kg - 98,5 kg. altså et vægttab på 3,3 kg. :o)
apr 2006
apr 2006
Har nu gået hos Vægtvogterne i 4 mdr og er nede på 95 kg. Har haft et par op og nedture og får ikke motioneret så meget som det var planen, men det går da nedad :o)
Så vil jeg igang!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside