{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Hvilken spring/kombisadel til tinker? {{forumTopicSubject}}

Hej

Engang i fremtiden drømmer jeg om at hoppe lidt spring på min hoppe (når hun har en god grundform og er stabil i gangarterne).

I den forbindelse går vores overlækre bomløse sensation sadel ikke an smiley
Der må en bomsadel til, men kære tinkerfolk - kan I ikke hjælpe mig smiley

Hvilke spring/kombi sadler kan ligge på vores brede, kortryggede heste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken spring/kombisadel til tinker?
  • #1   8. jan 2009 Jeg bruger en wintec 500 med cair. Der kan man jo udskifte kopfjernet ud, så den kan passe både brede, mellem og smalle heste.

• #2   8. jan 2009 i hvertfald ikke wintec combi.... jeg havde ikke held med den jeg havde, da den trykkede ham så overdrevet meget på skuldrene, at han ikke kunne få fremdrift nok :s.

• #3   8. jan 2009 Tja, jeg tror det er forskelligt fra hest til hest. Men har da læst og hørt om flere der bruger wintec.

Min er også dressur, men der burde da ikke være forskel.

• #4   8. jan 2009 Tak for jeres svar! Jeg har ingen ide smiley Hun har kun haft 1 sadel på ryggen - det er hendes bomløse - så når vi skal til projekt spring skal der virkelig prøves løs smiley Tænkte bare listen kunne præciseres lidt ved at spørge, hvad andre med samme type hest brugte smiley

• #5   9. jan 2009 jeg ville også anbefale en wintec.. der er så dekligt nemme at til passen så de passer ens hest perfekt..

jeg er ihvertfald rigtig glad for min..

• #6   9. jan 2009 stüben sadel 17'' den bruger vi, passer næsten til alle af hvores tinkere smiley

• #7   9. jan 2009 jeg har en fransk dressursaddel, til min. med mellem bom.-.. den ligger rigtig fint.

• #8   10. jan 2009 Hej Anna - hvorfor gå fra bomløs - www.naturhesten.dk har en bomløs springsaddel Trekker Bascule til nedsat pris. Jeg kender ikke sadlen, men rider selv en Trekker saddel, som jeg er meget glad for. Kunne ikke finde på at gå tilbage til en saddel med bom. Men prøv at snakke med dem og hør om deres erfaringer mht. bomløse sadler og spring.
    Burchard

• #9   10. jan 2009 Dressursadler er jeg ikke interesserede i (har jeg i bomløs allerede!)

Desværre er mit springsadel budget ikke ret stort - for jeg er ikke super rig endnu (med udsigt til at skulle læse 5 år holder man lidt igen på de ekstra kroner).

Vi skal heller ikke springe mere end 1 gang om ugen ca - så det er primært den bomløse der skal bruges smiley

Men tak for jeres indput! var jeg rig fik hun self. en bomløs springsadel.. Men det er jeg altså ikke helt smiley

• #10   10. jan 2009 Jeg tilred wellington i en wintec med cair, det var en kombi. den lå godt. Nu rider jeg med wintec isabel werth. den er perfekt, og den springer jeg også i, men nu springer vi heller ikke så meget

• #11   11. jan 2009 Jeg synes også at (gode) sadler er en stor post på mit pensionistbudget. Men jeg håber, du bliver så rig en gang, at du får din bomløse springsadel. Men bomløse har jo bl. a. den fordel, at de aldrig skal skiftes, fordi de tilpasser sig hesten gennem hele dens liv.
    Held og lykke med det!

Kommentér på:
Hvilken spring/kombisadel til tinker?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce