{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.432 visninger | Oprettet:

Hvilken-sadel-rider-du-i-RUNDE {{forumTopicSubject}}

Hæhæ, jaa smiley

Hvilker sadel rider du i (jeg har jo gjort det totalt nemt for jeg med mit ultra-udviklede SKEMA!!!):

<b>- Mærke/model:
- Type (spring, dressur, bomløs):
- "Vurdering":</b>

OG - hvilke sadler HAR du redet i? Samme spørgsmål smiley

Denne runde er til for at vi alle kan blive klogere om hvilke mærker/modeller der er gode og dårlige. Jeg synes selv det er en totalt udviklet overskuds-tråd jeg har lavet xD x)

Mig:

Jeg rider i:
<b>- Mærke/model: Trainers Professional
- Type (spring, dressur, bomløs): Springsadel smiley
- "Vurdering": SUPER fantastisk springsadel med RIGTIG god støtte bøde i knæ og sæde 150% UDEN at låse fast !! Sadlen er også enormt god at ride dressur i. Kan KLART anbefales!</b>

Jeg har redet i:
<b>- Mærke/model: Wintec 2000
- Type (spring, dressur, bomløs): Kombi
- "Vurdering": Fin kombisadel faktisk med rigtig god støtte. GENIALT lavet, billig... fin kombisadel til pengene :D</b>

Så kom i gang så vi kan blive klogere!! smiley

<b>- Mvh Røsle</b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken-sadel-rider-du-i-RUNDE
  • #1   4. sep 2007 Rider i:

- Mærke/model: Kieffer, aner ikke hvilken model xD
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur
    - "Vurdering": Fantastisk! Elsker den smiley

Har redet i:

- Mærke/model: Wintec, aner heller ikke hvilken model xD
    - Type (spring, dressur, bomløs): Kombi smiley
    - "Vurdering": Den var mega god af en stofsadel at være xD. Dejlig at sidde i 8D

• #2   4. sep 2007 - Mærke/model: Kieffer Wien

- Type (spring, dressur, bomløs): dressur

- "Vurdering": I LOVE IT :D<3 Den er sindsyg dejlig

Så har jeg redet i en Wintec kombi og en harald nyborg .. LORTE SADLER

• #3   4. sep 2007 Så kan det jo være at det er en Wintec2000 xD

• #4   4. sep 2007 - Mærke/model: Wintec Pro
    - "Vurdering": Jeg synes den er god xD

Jeg aner ikke hvilke andre sadler jeg har redet i xD

• #7   4. sep 2007 - Mærke/model: Kieffer Action smiley
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur (self) smiley
    - "Vurdering": DEn lækreste sadle med dybt sæde og stor knæ støtte :D:D
    Har redet i:
    Wintex 2000, Wintex 100 :D, Maxam, Husar tror jeg den hed, Stübben, windsor .
    tror det var dem jeg har redet i på min hest smiley

• #8   4. sep 2007 Rider i:

- Mærke/model: Trainers Mariel
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur (:
    - "Vurdering": Har aldrig redet i en bedre sadel (som jeg vel at mærke har haft råd til xD ) Og elsker at ride i den :b Mange af mine veninder har også truet med at stjæle den, fordi den er så god at sidde i (:

Har redet i mange, men kan ikke rigtig huske dem mere x) Kun den sidste jeg havde, det var en No-name, ærligt talt noget lort at sidde i og det var en kombi sadel der hælder til dressur siden (: Jeg kunne ikke lide at ride i den.

• #9   4. sep 2007 Rider i:

- Mærke/model: Kieffer (hviken model, hmm?)
    - "Vurdering": SUPER god dressursadel. Vi kunne ikke finde en sadel der lå godt på min pony, men det gjorde den (:

Har redet i:

- Mærke/model: Kieffer (ved stadig ikke model xD)
    - Type (spring, dressur, bomløs): Brun Kombi
    - "Vurdering": Det var egentlig en udemærket sadel, men da den ikke lå optimalt på min pony, fik jeg nok et gårligt "forhold" til den xD

• #10   4. sep 2007 Jeg rider i :
    Bates InnoVa (helt ny!)

har haft:
    Windsor Elite
    Kieffer Lech
    Santa Crug
    Wintec 2000

• #13   4. sep 2007 Rider i:
    Bates Caprillie cair:
    synes det er en fed sadel, som er perfekt egnet til spring xD

rider ogs i en fransk sadel, ogs super fed, men der er ikk så meget støtte i ;/ og den er lidt bred.. x/

Har redet i:
    Kieffer aachen..
    kombi.. LORTE sadel, låser en fest, dårlig støtte.. Lå dårligt på hesten, har kun dårligt at sige om kieffer sadler. x/

• #14   4. sep 2007 Mærke/model: Stübben (tror det er siegfred)
    Type: Spring /kombi
    Vurdering: ok, til alm riding - super til at springe i..

Mærke: KenTaur (staves?)
    Type: Dressur
    Vurdering: god, men kunne godt have lidt mere støtte.. jeg låner den en gang i mellem til dressurstævner, og der er den super fin..

• #15   4. sep 2007 mærke/model Kieffer Wien

Type (spring, dressur, bomløs): dressur

"Vurdering": jeg elsker bare den sadel det er den bedste jeg har redet i længe ikke nogen stor søtte og føles dejligt frit..

godt inlæg

• #16   4. sep 2007 Haha, jeg rider i en kombi og aner ikke mere om den, det interessere mig ikke xD.

• #17   4. sep 2007 Min TOTALE drømmesadel er en Kentauer Medea (self dressur, springsadlen er jo drømme xD). FUUUCK hvor ville jeg gerne je sådan en!!!!! ö ö ö ö ö

• #18   4. sep 2007 - Mærke/model: Windsor elite Dressur
    - "Vurdering": Elsker den !
    De koster 11.000,- men er det klart værd ! Super støtte, dybt sæde osv

- Mærke/model: Wintec Cair
    - Type (spring, dressur, bomløs): Spring
    - "Vurdering": God, rimelig billig sadel, men man sidder kanont oi den , & jeg kunne ikke finde en anden sadel i spring som passede både mig & hesten , så smiley

& Så har spririt en kombi , som ik er specilt god , syntes jeg ik , men det er også kun en 15" men min søs elsker den smiley

• #19   4. sep 2007 Love my ..: Jo tak smiley

• #20   4. sep 2007 Line: Ved slet ikk hva der får kieffer til at lave den slags sadler x/ De kan ikk lige på smalle hest, brede.. de ligger måske godt på en olietønde og så sidder man af røv i den x(

Men min bates caprillie springsadel er vidunderlig ogs til dressur, eller springdressur xD

• #21   4. sep 2007 rider i:
    Mærke/model: Pristige! smiley
    - Type (spring, dressur, bomløs): kombi men den er dyb som en dressur saddel og er let at komme fra til spring smiley
    - "Vurdering": den bedste sadel jeg EVER har redet i .. og tror mig jeg har prøved mange smiley

sidst haft :
    Mærke/model: no name
    - Type (spring, dressur, bomløs): kombi
    - "Vurdering": MEGA god over raskende smiley
    desværre knækkede bommen smiley

• #23   4. sep 2007 Rider i:
    - Mærke/model: Trainer Prof.
    - Type (spring, dressur, bomløs): spring
    - "Vurdering": MEGA dejlig sadel :D:D Meget god støtte, og god kvalitet smiley

Har redet:
    - Mærke/model: Hubertus
    - Type (spring, dressur, bomløs): Kombi dressur
    - "Vurdering": Okay, at ride i.

Har også reder i:
    - Mærke/model: Catogo (tror jeg)
    - "Vurdering": Irriterende at springe i, for den hoppede op i røven af en ;).

Det er bare dem på den pony jeg har nu :).

• #24   4. sep 2007 Line: Argg hvor øv!!!

• #25   4. sep 2007 Pernilla A. Fuuck hvor skægt , vi rider i den samme! smiley

• #26   4. sep 2007 Jeg rider i:

- Mærke/model: Stübben javeantus
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressursadel ..
    - "Vurdering": Rigtig god ponysadel, gode knæstøtter, lidt fladt sæde, men fint til mig smiley

• #28   4. sep 2007 Mærke/model: Windsor Elite

Vurdering: Skal aldrig ha en anden sadel! jeg er totalt forelsket i den, den er fleksibel, men yder dog alligevel den optimale støtte, og så ligger den faktisk ret godt på næsten alle heste, lige fra min søsters tyske sportspony, Gizmo, til min hollandske varmblod Rolanda.. dejlige store knæpuder, ( Dér er guld værd hvis man har korte ben = mig:D)

• #29   4. sep 2007 Der er også en Stübben dressursadel, en af de nye, som er rigtig godt reklameret, som virker rigtig lækker (:

• #30   4. sep 2007 - Mærke/model:
    Passier Optimum
    Dressur
    - "Vurdering":
    Det er simpelthen den bedste sadel i verden - man kan virkelig mærke at den lige har den lille forskel fra de andre kvalitetssadler! smiley (nypris er 18.800 mener jeg)

- Mærke/model:
    Stübben Tristan DL
    Dressur
    - "Vurdering":
    Super god smiley

- Mærke/model:
    Stübben Scandica II
    Spring
    - "Vurdering":
    Det er en rigtig god sadel, den bedste af mine springsadler,og den ligger suverænt på næsten alle heste. Desværre er elgskindet bare så fedtet

• #31   4. sep 2007 Kine: Godt.. Seriøst.. Jeg fik min gamle kieffer omstoppet, og så skulle man tro den lå godt, næh nej, sadlen var fanme skæv i bommen, og der var den 3 måneder, og passede altså på den.. det dyreste lort x(x(

• #32   4. sep 2007 Hov LINE* xD

• #34   4. sep 2007 - Mærke/model: Stübben scandica
    - Type:dressur
    - "Vurdering": lidt slidt (:
    Og
    - Mærke/model: Kentaur
    - Type: Spring
    - "Vurdering": den er dejlig smiley q;

• #35   4. sep 2007
    Ja jeg har hørt det med at Stübben sadler er hårde! Det siger alle smiley

Ej mann, da jeg købte min nuværende sadel for blot en måned siden var jeg lige ved at købe en Kieffer... ö jeg er glad for jeg ikke gjorde det !

• #36   4. sep 2007 Rider i:
    - Mærke/model : Windsor Elite
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur, Med store knæ puder
    - "Vurdering": Den bedste dressur sadel jeg har prøvet, Rigtig godt støtte, hjælper en til at sidde korrekt.... super super sadel...

- Mærke/model: Stübben sigfred
    - "Vurdering": Super super springsadel.. super god at springe i.. dog knab så god at ride laaaaaang tur i da sædet er lidt hård efter 4 timer smiley
    Men super at springe i

Har BLA redet i

- Mærke/model: Kiffer Wien
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressue
    - "Vurdering": God sadel men lige lidt for lidt støtte i til min smag

- Mærke/model: Passire
    - "Vurdering": Super super kombi sadel.. man sider rigtig godt...

• #37   4. sep 2007 Hæhææ, hatten af for hende ! xD

• #38   4. sep 2007 - Mærke: Kentaur Medea.
    - Type: Dressur
    - Vudering: Den bedste sadel nogensinde, vil aldrig ride i andet end Kentaur, når engang jeg får penge nok, så vil jeg os have en Kentaur springsadel:)

sadler jeg har redet i.

- Mærke: Wintec Cair Isabel Werth.
    - Type: Dressur.
    - Vudering: en ganske udenmærket sadel, og der er et stort plus ved den, den skal ikke puidses som en lædersadel skal bare sprøjtes med sadelrens.

- Mærk :Kieffer, ved ikke hvilken slags.
    - Type: Lysebrun springsadel.
    - Vudering: en rigtig dejlig springsadel, med god støtte, både ved knæene og ved sædet.

• #39   4. sep 2007 Louise: Nooooooo!!!!!! Din heldige s*iderik.... ej, hæhæ xD

• #41   4. sep 2007 Line: Vi går sammen og røver Line K xD. Hahahahah smiley

• #42   4. sep 2007 Bommen i Kieffer er også af plastic >_< det ernok derfor de er lidt deforme smiley

• #45   4. sep 2007 Thit: SERIØST ? ö
    Lina: Hmm.. så vil jeg ha' den i HELE vinterhalvåret xD + efterår og forår og sommer xD xD

• #46   4. sep 2007 Nåå ja... hahaa, Louise... ups xD

• #48   4. sep 2007 Taz: Ja, det har du self ret i smiley

• #49   4. sep 2007 Røsle og Pølsemanden
    Jeps, bommen er lavet af plastic, det er derfor du kan "regulere" dem i bomvidden. Men det er heller ikke lige så godt for hestens ryg :S

• #50   4. sep 2007 - Mærke/model:Kieffer
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur XD
    - "Vurdering": SUPER SUPER GOD. heh , den har vildt godt støtte og så er den rigtig behagelig at sidde i . XD

• #51   4. sep 2007 Hæhæhæ... ej, så tager jeg den i det dårlige år . Nemlig vinter + efterår... hæhæ, og så skal jeg bede til den hver dag xD

• #52   4. sep 2007 Thit: Sygt, det lyder VIRKELIG som noget l*rt :S

• #53   4. sep 2007 Røsle og Pølsemanden
    ... smiley det er det jo også

• #54   4. sep 2007 Nåå ja xD.. jeg kan ikke understrege HVOR glad jeg lige pludselig er blevet for min Trainers xD... hæhæ. Kieffer sadler er YT ! Kentauer Medea dressursadler er inn ! Hyhy xD

• #56   4. sep 2007 Har redet med:

- Mærke/model: Maxam (stofsadel)
    - Type (spring, dressur, bomløs): dressur eller kombi (kan ikke huske) med smal bom.
    - "Vurdering": Elendig sadel!!!!! Lå fint nok på hesten, men fuldstændig umulig at sidde i.. Brugte den to gange, og så var det det! Man glider frem i sadlen i både trav og galop, og man sidder faktisk bedst næsten helt oppe på bagsvidslen (hvilket jo ikke lige er meningen)...

Nu rider jeg enten med Bare Back Padd eller helt uden sadel.. Har godt nok en rigtig god sadel (ved ikke lige hvad mærke det er da den fulgte med da jeg købte hesten), men den bliver meget sjældent brugt... smiley

• #57   4. sep 2007 - Mærke/model: Kieffer Wien DL
    - Farve: sort
    - Type (spring, dressur, bomløs): Dressur 17"
    - "Vurdering": Rigtig go.. den er omstoppet og kommet noget andet støtte i så man sidder perfekt i den smiley

- Mærke/model: Kieffer Competition (staves?)
    - Farve: Tobaco / meget lys brun
    - Type (spring, dressur, bomløs): Spring 18" meget lille i størrelsen
    - "Vurdering": den bedste && flotteste sadel x) elsker den<3

• #58   4. sep 2007 - Mærke/model: Wintec Isabell
    - "Vurdering": Super dejlig dressur sadel.. den er bare god at side i, der er et dybt sæde, og alt det der.. Super skøn sadel.

- Mærke/model: Wintec Kender ikk det sidste
    - "Vurdering": Næsten ny, så den er i fin stand. har først lige fået den men har sidet i den før, og den er super god at sidde i, rigtig god støtte.

• #59   4. sep 2007 Line: Vi kunne også bare stjæle en hver?? xD (og så hjælpe hinanden med det xD xD)

• #60   4. sep 2007 <b>Rider i:</b>

- Mærke/model: Kieffer ?
    - "Vurdering": Super lækker dressur sadel, dejlig dyb og blød. God kontakt med hesten.

- Mærke/model: Windsor Elite
    - "Vurdering": Den bedste sadel jeg nogensinde har siddet i! Virkelig lækker!

<b>Har redet i:</b>

- Mærke/model: Hubertus ?
    - "Vurdering": En rigtig god sadel, knager lidt, men ellers ok (:

• #62   4. sep 2007 Line: Ja nemlig, jeg har også skrevet der xD... okay ! Dejligt !

• #64   4. sep 2007 Ja nemlig smiley

• #65   4. sep 2007 Ja, hvis man altså kan sidde ordenligt (:

• #66   4. sep 2007 - Mærke/model: wintec isabel werth
    - Type (spring, dressur, bomløs): dressur
    - "Vurdering": den er bare deb bedste ssadel jeg har prøvet... kan kun anbefale den og specielt fordi den kan tilpasset alle heste men den justere bare kop jern.-.. kan huske de første gange jeg red i den var som og ride i en bløs lænestol fordi den var meget blødere end min gamle..hehe

• #67   4. sep 2007 Ride i:

Mærke/Model: Bates Isabell Werth CAIR
    Vurdering: SUPER, den bedste sadel jeg nogen sinde har redet i!!!!!!!

Mærke/Model: Stübben Siegfried MF Special
    Type: Spring
    Vurdering: SUPER springsadel, har aldrig sprunget i en
    bedre!!

Mærke/Model: Wintec... Ved ikke mere, det er ikk min!
    Type: Kombi
    Vurdering: God kombi sadel!

Har redet i:

Mærke/Model: Lemetex, Griffin, og Wintec, Wintec isabell werth (CAIR).. (kender ikk lige modellerne!)
    Type: Dressur, kombi, kombi, dressur!
    Vurdering: Lemetex'en var rigtig rigtig god!:) Griffin'en var okay! Wintec'en ikke særlig god! Og Isabell werth'en var super god, kan dog bedre lide Bates'en!:)

• #68   4. sep 2007 rider i:
    Silhuet
    Dressur
    God sadel, ligger perfekt på min hest. Dog synes jeg den er lidt kedelig at se på, gad godt ha dybere sæde, længere og smallere klapper

har redet i:

Fryso Frieser sadel
    dressur
    Den LÆKRESTE sadel der nogensinde har rørt mine balder :b surt at vi efetr et halvt år fandt ud af den var blevet flere numre for stor til minhest, og at de ikke laves mindre :s

+kieffer wien (tror jeg)
    dressur
    Okay, sadel, dog lå den aldrig optimalt på den hest jeg red. (muligvis pga manglende sadelmagerbesøg+omstoppelse.. jaja.)

• #69   4. sep 2007 Nemmerlig smiley

• #70   4. sep 2007 Mærke/Model: Passier optimum
    Dressursadel
    Vurdering: Fuldtændig fantastisk ! alle pengene værd ! jeg vil aldrig ride dressur i andet hvis det står til mig smiley

OG

Mærke/Model : Kieffer Donau
    Springsadel
    Vurdering: den er jeg glad for, jeg har ikke prøvet at springe i så mange andre, men den her fungere for mig smiley

og så har jeg også en

Mærke/Model : Hubertus Jubilee
    Dressursadel
    Vurdering: rigtig rigtig fin til prisen, man kommer godt ind til hesten, men der mangler noget støtte hvis man skal ride noget lidt mere seriøst smiley

jeg ville nu gerne have en Passier springsadel også, men det bliver en dag jeg vil mere med springningen smiley

• #71   4. sep 2007 Rider i nu:

- Mærke/model: Isabell whert. (Læder)
    - "Vurdering": Over lækker sadel, den bedste sadel jeg har haft smiley ..

- Mærke/model: Hubertus
    - "Vurdering": Rigtig god sadel.

- Mærke/model: Maxam
    - "Vurdering": God sadel, men ikke den bedste at ride dressur i

- Mærke/model: ved ikke ?
    - Type (spring, dressur, bomløs): Western
    - "Vurdering": Rigtig god :), men man skal have en lille røv for at kunne ride i den.

Har redet i :

- Mærke/model: Sommer
    - "Vurdering": God sadel, men ikke så meget støtte bagtil.

• #72   4. sep 2007 - Mærke/model:Karl Niedersüss/ Symphonie
    - "Vurdering": En rigtig skøn sadel, den er både køn at se på, og så er den vildt behagelig at sidde i (den er godt polstret i sædet)... Den kan helt klart anbefales.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #73   4. sep 2007 Spring: Kiefer Donau, Gudesadel hverken mere eller mindre.

Dressur: County Competitor, intet mindre end fantastisk, men det har også taget 10 år at finde denne helt specielle sadel. Genial støtte ligger suverænt..

• #74   5. sep 2007 Mia M
    smiley Endnu en der forstår hvor god sådan en passier optimum sadel er.

• #76   5. sep 2007 En SCHOU kombineret med Mellem bom, 17''

den er fin nok, vil have en ny i julegave smiley

• #77   5. sep 2007 - Mærke/model: Lemetex Futura
    - "Vurdering": Rigtig god, men self ikk den bedste smiley

• #78   5. sep 2007 - Mærke/model: Windsor Elite
    - "Vurdering": En rigtig lækker sadel, med dybt sæde og god knstætte. Rigtig god kvalitet, alle pengene værd.

Har tidligere haft en stübben juventus, og redet i kieffer lech, action og master på hende også.

• #79   5. sep 2007 Har en Kieffer Lech Prof dressursadel, den er ganske god.. Men rider dog også meget med barebackpad, men også med sadel ind i mellem for ryggens skyld smiley

• #80   5. sep 2007 jeg har en top horse dressur sadel , 17'tommer. sort. m. mellembom.

mums, den er virkelig lækker og kan anbefales, har aldrig haft en lækre sadel smiley

• #82   9. sep 2007 jeg red i :

mærke/model : atack collection

Type: kombi/dressur

vudering : dybt sæde, god støtte bagi ! smiley

rigtig dejlig at ride i simpelthen .)

• #84   11. maj 2009 Tietse's choice, De luxe.

Kommentér på:
Hvilken-sadel-rider-du-i-RUNDE

Annonce