{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning, bedste måde?
  • #1   1. dec 2008 ». Nina Halling «

Jeg ville nok lige så stille gå igang, kommer helt and på hvad der har været årsagen til det smiley

• #2   1. dec 2008 Hej,

Kan anbefale dig at sende ham på et wellness ophold hos Lone fra Karmdal. Der er et direkte link på forsiden.

Mvh Jane

• #3   1. dec 2008 Grunden er at han skulle sælges, men dyrlægen fandt en hjertefejl på ham, så han er blevet kørt frem og tilbage til landbohøjskole, og blevet tjekket mange gange, han har nogen små utætheder på hjertet, men heldigvis har det ingen betydning for han brug af ridehest, de fandt så noget colibakterie på ham, som han fik antibiotika for, og det er det der er skyld i han ikke er blevet reddet, da han sku ha' så meget ro som muligt, men nu skal jeg igang med at ride ham igen, så ville høre hvilken måde i synes var bedst?
    smiley

• #4   1. dec 2008 Jeg vil anbefalde i opstarten at man longere i blød sand bund, ikke mudret bund, hverdag i ca. 20 minutter, hvor man skifter fra trav til skridt, og lader pulsen falde igen, måske kan man supplere med noget svømme træning en til to gange om ugen, alt efter hvor dårlig kondie han har.

• #7   2. dec 2008 Er meget enig nemlig send ham op til Lone Karmdal wellnes center , det fortryder du ikke , hun er super dygtig vi henter vores hingst hos hende i dag og han er nr tre vi har haft der og det kan meget varmt anbefales

• #8   2. dec 2008 Svømning er meget hårdt for dem hvis de ikke er i form + det er dyrt star med at skridte et par ture og gør turene længere og længere derefter når du har gjord det i cirka en uge så kan du trave 5 minutter og lægge det til hver dag og når du er oppe på en halv time kan du galoppere.
    Og så er hesten ved at være i ok form til at begynde at kræve noget når du rider den.
    Det gjode vi over i england da jeg arbejde der og det virkede godt
    så vi red næsten kun ture når vi startede dem op for longering er meget hård for heste både ben, balance.
    Og så har du heller ikke lige så meget at sige hvis den vil tage 10 trav/ galop omgange hvis det er en meget frisk hest.
    Håber du kan bruge mine råd mvh lotte

• #9   2. dec 2008 Der er vist noget du har misforstået angående svømning , jeg gider ikke forklare en hel masse , men der kommer syge heste ud for at svømme så dårlige at de ikke kan gå , svømning er den mildeste form for gen optræning , da det ikke belaster hesten , dem der svømmer med hestene lader jo ikke hesten svømme hele dagen , men går meget stille frem , men kig under Karmdal arabians eller der er jo link her på forsiden , kig der men jeg ved hvad jeg snakker om.

• #10   3. dec 2008 Kan godt se det ville være fint at sende ham til Karmdal arabians, men så lige det ligger i esbjeg, jeg kommer fra sydsjælland, så der alt alt for langt, især med en hest der ikke kan køre i trailer, pengepungen er heller ikke til det desværre, regningen fra landbohøjskole løber op i næsten 10.000 kr, og over 5000 i medicin til ham så smiley

• #11   3. dec 2008 midtgaard. du har ret i det er kanont godt for heste med skader og hvis du vil have din hests muskler igang da de jo bliver letter i vand. men en hest der kan have dårlig vejr trækning ikke at jeg siger det nina halling om din hest. men kender en der havde dårlig hjerte og den havde det rigtig hård med det.
    Og så ved jeg også der er andre billigere måder at optræne sin hest.
    Og det er ikke fordi jeg er imod svømning for den ene af mine heste har jeg haft afsted og hun var super let at ride efter det. og det samme i england med de heste.
    Så ja de har godt af det, ligesom os andre smiley

men nina halling du har fået mit råd smiley

Kommentér på:
Genoptræning, bedste måde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce