{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

træls pony - med stejle problem {{forumTopicSubject}}

det er nok mit andet indlæg om min pony som stejler, det jeg gerne vil have gode råd til er, hvordan jeg skal få hende til at stoppe - på en ordenlig måde!
Fx. Hvis jeg tager hende ind fra folden en dag, alene, for at ride - er hun helt ustyrlig inde i ridehallen hun står bare og stejler med mig ved porten, jeg vil helst ikke hoppe af for har hun så ikke vundet? men det bliver jeg nogengange nødt til, for ikke at få mit hoved slået i stykker, og så plejer jeg ellers bare at smide hende en tur i longen indtil hun ikke gider løbe mere.
hvad skal jeg gøre? kom med nogle gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træls pony - med stejle problem
  • #3   17. nov 2008 Ja, få hende først tjekket grundigt at dyrlæge, evt massør hvis det er noget med ryggen. Er det lige når du hoppe op på den, eller er det når du gør noget bestemt på hende?
    Hvis I er 900% sikker på at det bare er nykker, så prøv evt (ikke vildt hårdt) at "slå" hende mellem ørene, når hun gør det. Men ver nu sikker på at der ikke er noget i vejen med hende først. Men det er en rigtig træls og farlig vane.

• #4   17. nov 2008 Lise s - det skal lige siges at det er KUN når jeg rider alene, og jeg har fået sadelmageren + dyrlægen ud for at kigge.

• #5   17. nov 2008 Lærke&tornado
    Ja, men som sagt, vil jeg ikke betale dyre domme for at få en horsemanship træner ud, og vil helst også have hun bliver knyttet til mig.

• #6   17. nov 2008 TeamRORK•Trine&Maracash• Stunt&Cassen=Team Carawan "
    Jeg har fået hende tjekket både dyrlægen og sadelmageren har været her, og der er KUN når jeg rider alene!
    en ting er helt sikkert, jeg ville ALDRIG slå min hest imellem ørene.

• #7   17. nov 2008 Prøv evt at vænne hende stile og roligt til at være alene. (man skal ikke gøre som jeg sagde før, hvis det er fordi at den er bange!). Få en til at ride med dig i 10 min., få hende til at ride ud i 5 min., og sæt langsomt tiden op smiley

• #8   17. nov 2008 Lise s - nej det kan godt være, men det nytter bare ikke noget at ride sammen med nogle hver gang, så lærer hun det jo aldrig..

TeamRORK•Trine&Maracash• Stunt&Cassen=Team Carawan "
    Har prøvet, hun stresser bare mere op pga. det.

• #9   17. nov 2008 Jeg kan ikke sige andet end at hun bliver nødt til a vænne sig stille og roligt til det smiley Og måske skal hun have lidt mere tillid til dig ?

• #10   17. nov 2008 smiley

• #11   17. nov 2008 ja, men det blev jeg ikke rigtig klogere af.

• #12   17. nov 2008 Lise s - for det første så har jeg prøvet smiley og for det andet så er der ikke nogen der gider det, der hvor jeg er nu, og der er ikke særlige mange opstaldere endnu.

• #15   17. nov 2008 Lise S - nå, skal jeg så skrive det anderledes eller hvad? s;

Eliana - PONY SÆLGES - SKAL VÆK NU!!!! V og Nikoline A - de metoder vil jeg bare helst undgå!

• #17   18. nov 2008 Eliana - PONY SÆLGES - SKAL VÆK NU!!!! V sys virkelig det lyder som en dårlig ide det som du kommer med , med at vælte hesten bagover . der kan ske mange ulykker ved dette . også selvom du siger du har prøvet det før.

en hest som stejler er altid hvis den har ondt et sted eller hvis den er fræk og har fået en dårlig vane .
    i denne sammenhæng lyder det som om den har fået en dårlig vane . og skal vænnes fra det .
    synes du skal starte med at trække den ind i ridehuset de første mange gange . herefter ville jeg få e til at trække dig ind i ridehuset . mens du sidder på . også mange gange . og lad vær med at lave de samme ting hver dag . altså ikke den samme rytme hvis du forstår hva jeg mener .
    fx kunne du den ene dag skrdte en rundte om ridehuset inden du begynder . ride en tur den anden dag . og ja . så videre .

• #18   18. nov 2008 selvfølgelig er det lidt svært her vintertid . da det ikke li hver dag er godt vejr . og hvis der ikke er noget terræn li ved en man kan ride er det os lidt svært .

• #19   18. nov 2008 dyrlæge og hele turen.. eller horsemanship.. det lyder som om hun ikke respektere dig..
    elllers kan det være hun ikke kan lide at være i ridehus??

• #20   18. nov 2008 Nadja M

Problemet er bare at jeg jo heller ikke kan ride en tur i terræn, uden at der skal en hest med - så går hun bare imod mig og alt muligt..

Jeg elsker dig min søde Cormick smiley hilsen fra mig L
    Jeg tror måske bare at hun 'prøver' mig af, for der er jo ingenting når jeg rider sammen med nogle, og det hjælper faktisk lidt på det, hvis jeg tænder radioen - for så tror hun der er nogle der snakker hele tiden, har jeg fundet ud og prøvet mig frem til.

• #21   19. nov 2008 min hest har det samme problem . altså det i terrænget . så må du bare have en 'føre' hest med . men stadig . træk ind med hende et par gange( uge-14 dage) også bagefter få en til at trække dig ind(uge- 14 dage)
    men det er klart fordi hun er fræk og prøver dig af .
    du kunne os få en anden som er stærk og ikk bange . til at ride den en uges tid . eller hvor længe der nu skal gå . til hun bliver sød . og så kunne du prøve .

• #22   20. nov 2008 Nadja M - ja, det kunne godt være..

• #23   24. nov 2008 jeg lovede jo at skrive når der var sket lidt fremskridt, kan ikke huske hvem der skrev det, men jeg brugte det råd med at hun måske var bange for at være alene/for ridehallen så jeg lavede noget sjovt med hende som at lede efter æbler osv smiley og hun tænkte slet ikke over at hun var alene i ridehallen til sidst.. Så det må jeg jo bare eksperimentere lidt videre med, tak for jeres fine råd smiley

Kommentér på:
træls pony - med stejle problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce