{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls pony!!!
  • #1   1. jan 2008 Har han rygproblemer, eller er det af frækhed?? Har du en fornemmelse af det??? smiley

• #2   1. jan 2008 ligger sadel ordenlig? har de ondt nogle steder?

• #3   1. jan 2008 Marie P - HOSK Det har jeg skam prøvet han tager flere runder og det hjæper desværre ikk..

• #4   1. jan 2008 Michelle F Han er bare fræk og en kæmpe ballade mager men vil meget gerne have ham vendt af med det da jeg snart skal videre over på en stor 1'er pony..

• #5   1. jan 2008 Kitt's tøser vinder ALT! Saddel ligger fint og han har ikke ondt nogen steder det er han blevet sewt efter..

• #6   1. jan 2008 alså når han bukker så bare drej ham rundt, alså lige så snart han bukker så bare drej ham rundt !

• #7   1. jan 2008 Jeg har haft min ridelære oppe hun blev smidt af.. Og beridderen har også været oppe men ikk en skid hjælper af det vi har prøvet..

• #8   1. jan 2008 så drej ponyen skarpt rundt så snart den bukker..

• #9   1. jan 2008 Kitt's tøser vinder ALT! Øhhmm jeg er meget ked af at gøre sådan da han ført har væltet ved det altså næsten væltet og han tager hovedet ned og løber af med en når man gør sådan.. Han er en speciel pony..

• #10   1. jan 2008 så styr ham mod en hegnet eller et eller andet som tager hans opmærksomhed!

• #11   1. jan 2008 hvis han løber med dig, skal du bare lade ham løbe i bariageren!!!!!! (staves) så kan jeg love dig han stopper med det.. bare fortsæt ligeud hvis han stikker af.. og når han bukker, bliv sur og giv ham et smæk i numsen smiley

• #13   2. jan 2008 er enig med sabine..

gør alt anden en at piske den!!!

så drej den rundt eller lav nogle øvelser eller ride den mod barieren!

• #14   2. jan 2008 Få dens ryg udnersøgt

• #15   2. jan 2008 min pony Malero.
    han var disideret farlig for mig , han stak af bukkede . og det var VIRKELIG GROFT . vi havde prøvet alt , være sød mod ham hård mod ham . til sids fik vi dyrelægen til at kigge på ham, og det viste sig han havde en skade i det ene ben , og lidt i et andet . så nu er vi i genoptrænning.

FÅ DYRE LÆGE TIL DEN. bar for at være sikker på der ikke er noget , det ville være træls hvis der er og i bliver ved med at være hård mod den , det er jo ikk dens skyld så .!

• #16   2. jan 2008 Da min gamle pony var sådan var bommet knækket i salden

• #17   2. jan 2008 Hvis du ved der ikke er noget i vejen med den så skal den bare sættes på plads. Vil gøre ligesom MARIE P ellers er det bare en på jorden der skal stå med en longe pisk og bare knalde den helt vild (uden at røre den) men en på ryggen bruger den så godt i kan. Det vil jeg gøre, har jeg også gjort på min hun bukkede hver gang jeg lagde ben til eller vil arbejde med hende feks. i schenkelvigning så fik hun bare nogle i røven og det er væk nu.

• #18   2. jan 2008 Det vil man aldrig blive enig om. Så vil ikke diskuter det smiley

Heller intet ondt ment smiley

• #20   3. jan 2008 nej , mener jeg bestemt heller ikk , er også ked a at vi blev så hård ved min pony .
    har set et show med ham . det var sejt !

• #21   3. jan 2008 min pony laver oss nogle gange sådan nogle hop og sådan men de flese tror det er fordi jeg ikke rider den træt når jeg rider og så har den for meget krudt (fordi ve lige er gået i gange med et let genoptræningsprogram)

• #22   8. jan 2008 Jeg er ikke enig med Ditte R, jo hvis det bare er frækhed kan det da godt være den skal ha et lille slag, og ja man skal selvfølgelig være bestemt, så den forstår at du altså er deroppe og ikke er bange, og at du er boss. ! :b så ja ikke giv op, men stadig ikke bare være hård ved den? og slet ikke få en til at stå men en longepisk og smæk den i jorden? det hjælper da ikke at gøre hesten forvirret og få den til at løbe endnu mere osv. Men få dsen undersøgt for rygproblemer, eller sådan. smiley Men ingen grund til at være alt for hård, men ja det var også et godt råd at få en lidt større og måske mere erfaren rytter op, eller en som har haft de samme problemer ? det altid godt med nogle råd fra folk som har prøvet det samme smiley

• #23   10. jan 2008 Min gamle pony Kimba var også meget slem. Vi havde perioder hvor han ikke lavede andet end at bukke og stejle! Kimba løb dog aldrig - snarere modsat. Han stoppede altid op og ville ikke gå længere. Jeg øvede nogle simple horsemanship-øvelser fra jorden og sørgede for at være mega konsekvent over for ham - HELE TIDEN! - I stalden, i ridehallen, i skoven, til stævne - ALTID! - Det hjalp faktisk rigtig rigtig meget, selvom han altså bare var en bølle og det kunne der ikke laves om på. Men han blev sødere - og gladere! Efter han havde accepteret mig som leder blev han en meget gladere pony smiley
    - De horsemansip-øvelser jeg øvede med ham gik alle sammen ud på at han skulle have respekt for mig og se mig som sin leder. Jeg skulle kunne trække rundt med ham i et langt tov, og så pludselig stoppede jeg brat op (Bestemt/truende kropssprog - rank ryg, ikke sænkede skuldre) og så skulle han stoppe. For det er nemlig sådan en leder af flokken gør ude i naturen. Kimba kunne det ikke i starten, men han fik det lært smiley - Og sa skulle han bakke, når jeg gik hen mod ham forfra - igen med truende kropssprog - og evt. pisk til hjælp i starten (så man lige kan give den et dask på bringen så den fatter at den skal bakke).

Det er et par simple øvelser som i hvert fald hjalp mig rigtig meget!

Kommentér på:
Træls pony!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce