{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Stædighed {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har det problem, at min dejlige hoppe kan være et rigtig stædigt æsel engang i mellem.
Det viser sig mest, når vi er på vej ud af stalden og skal ud og ride. Det er blevet værre, men det har været der hele tiden hendes stædighed.
Det begyndte at blive slemt på et tidspunkt da vi skulle ud af den ene dør. Jeg tænkte selvfølgelig straks at der var noget der var "farligt" men hun virkede ikke bange og efter langs tids forsøg på at lokke, være stædig, blive irriteret på hende og vække hendes opmærksomhed prøvede jeg at tage noget mad og stille mig uden for døren og rasle med det... og det tog ikke lang tid før hun besluttede sig for at så ville hun gerne komme. Og så var hun sød og dejlig på resten af turen.
Det har gentaget sig rigtig mange gange, og den ene dag da jeg ville trække tur endte det med at det tog ½ time at gå 100 meter.
Det hjælper at blive virkelig irriteret på hende, skælde hende ud og trække i hende, men det har jeg virkelig ikke lyst til (min søster har prøvet det) og vil meget gerne have en anden måde! Det er helt i orden at jeg skal være beslutsom, men her skal man skælde hende ud:S

Hun er en travhest på 6 år, jeg har haft hende siden sommerferien. Hun er virkelig en drømmehest på alle andre punkter! Hun er den mest kærlige og ivrige hest, og hun nyder turene når først hun kommer ud, og der må gerne være fart på! Og efter hun har lært os at kende, er hun er hest de vrinsker når hun ser en, og kommer hen og hilser og følger med rundt når man går! Hun virker som om hun virkelig nyder menneskers selvskab og hun virker glad og tilfreds ellers. Hun er bare frygtelig stædig!

Er der nogle der har nogle forslag? Har hørt om nogle urter der skulle kunne hjælpe på det, men det ved jeg ikke helt om jeg tør prøve? Og ellers øvelser?

Ved godt det blev lidt langt, men håber der er nogle der kan hjælpe! Det er virkelig træls hver gang at skulle bruge så lang tid og blive irriteret på hende! (det har jeg rigtig svært ved:S)

De venligste hilsner Nicoline.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stædighed
  • #1   1. nov 2008 hun lyder som en, der minder om min kimmi smiley Han vil også gene have sin vilje, og han har det med at vende om, tage hovedet ned og så bare gå, når man trækker ham. - og han er virkerig stærk!

Prøv at træne en hel masse orsemanship. Det hjalp på kimmi... Hvis ikke det hjælper, så ved jeg ikke rigtig hvad du kan gøre..
    Medmindre, at det er fordi hun ikke gider ride, og ved, at hver gang hun går ud, så skal hun rides på. Så kan du prøve, at trække hende ind, gøre hende rideklar og trække hende ud, giv hende engodbid eller noget (det er ligemeget hvad du gør, bare hun får en god oplevelse ud af det :b), og så træk hende ind igen. Så lærer hun, at hun ikke altid skal det samme når hun kommer ud af døren smiley

Det blev langt, men håber, at det hjælper smiley

• #2   1. nov 2008 Mange tak:D
    Er helt indstillet på at skulle "kæmpe" for det, det er helt fint med mig!

Når du skriver horsemanship er der så nolge bestemte øvelser?

• #3   1. nov 2008 Horsemanship er en slags livsstil , man kan leve med sin hest :].. Horsemanship laver man for det meste, ligemeget hvordan man er sammen med sin hest, - Bare man ikke slår den ;D..

Men du kan lave noget slappe af øvelser, og tillidbånds øvelser. Fx. når du strigler hende , så giv hende lange, bløde men faste tryk, over hele hendes krop, og masser og stræk hendes ben. Det skulle undre mig, hvis ikke hun slappede af med det. Min hest, "sukkede" nærmest, og man KAN virkelig mærke, når hesten slapper af via. det. Du kan mærke det på dens krop, i dine fingre ;D.. Og se det på den :].. Det er virkelig dejligt for hesten, og man får selv en god følelse..

Æh, jeg tror ikke det hjalp så meget, men altså ;D..

Du kan også øve tricks med hende. - Fx. har jeg lært min hest at dreje rundt, og skrabe på kommando, for netop at nå at lære at ligge ham ned, på kommando.
    Det giver også tillid, sådan nogle tricks. - Og måske hjælper det ? ;D.. Min hest er selv en traver, og han kan være meeega stædig, men det har hjulpet meget, her hvor han har været halt, da vi netop kun har lavet jordtræning. Vores forhold er ændret så meget ! ;D

• #4   2. nov 2008 Mange tak allesammen!

Jeg kunne på ingen måde overhovedet drømme om at påføre hende smerte?

Jeg er begyndt at interesserer mig meget for horsemanship, og brugte en stor del af sommerferien på at læse bøger og sider på nettet om det og ved det har ændret min rideindstilling meget!

Men mange tak:D

Kommentér på:
Stædighed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce