{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Hvordan vi "taler" til hinanden :-( {{forumTopicSubject}}

Her kommer et surt opstød!!!!

Jeg er godt nok harm over tonen herinde.

Hvis man ikke kan svare hinanden pænt og velovervejet, hvad tror I så lige jeres svar er værd?

Jeg mener også at der er mange påstande og jeg kan ikke forstå at disse tilsynladende ikke skal begrundes, især når de bruges til at svine andre til med.

Jeg ved godt, nogle herinde er yngere end andre og måske kan det være svært for andre igen, at formulere sig på skrift, men dette bør ikke undskylde et angribende svar på et indlæg, hvori man bare kaster med skidt. Ingen herinde er så unge, at de ikke skulle kunne formå at være høflige og undrende. Hvis I skulle ønske at svine en anden til, fordi de skriver noget som får jer til at tro, de ikke vil deres hestes bedste, så prøv og spørg, om I har misforstået dem (IDE!?).

De færreste søger råd herinde og andre steder, hvis de ikke vil deres hestes bedste. Var de ligeglade, havde de jo ikke brugt tid på at spørge. Sætninger som, "det skulle du have tænkt på før... " er ikke konstruktive, med mindre de er fulgt op med et BRUGBART RÅD OG ARGUMENTER HERFOR!!!

Ofte har jeg også set en tildens til, at nogle sviner andre til, hvorefter de trækker sig ud af debatten og derfor afskærer trådstarter fra at argumentere for sig. Det er et meget tarveligt træk.

Så ja, dette er et meget surt og negativt indlæg, men jeg håber der kan komme noget selvransagelse ud af denne og måske endda en god debat i en sober tone.

Skulle nogle føle sig ramt, bliv da ikke kun vred, men se det også som en mulighed for at være med til, at ændre tonen herinde.

Jeg starter med mig selv:

Jeg tror, vi kan få et forum med gode positive debatter herinde. Jeg ønsker det i hvert fald.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan vi "taler" til hinanden :-(
  • #3   19. okt 2008 Er helt enig med jer alle .. syntes også at vi alle skal tæne lidt om hvordan vi formulerer os overfor andre og tænker lidt over hvad vi skriver ..

• #4   19. okt 2008 100% enig, men jeg vile dog også bøje nakken, og sige at min temperament stiger hurtigt. når jeg får sure opstød, efter jeg ytret mine personligt meninger, bliver jeg hidsig. for har man ikke lov til udtrykke sin mening, hvis det er det folk beder om, i et emne?

• #5   19. okt 2008 Jo bestemt skal man sige sin mening. Men man kan formulere den mere eller mindre konstruktivt.

Dette er jo et debat forum disskusions forum, så selvfølgelig skal mange meninger helst på banen, elles bliver der kedeligt her.

Ofte syntes jeg bare at der bliver gået efter personen i stedet for emnet.

Lena trab . du er faktisk en af de mennesker som jeg for nydelig har tænkt, hvorfor taler de ikke pænere til hende, da jeg syntes dit svar var brugbart smiley

Noget andet som en nævner er at man selvfølgelig ikke skal stille spørgsmål som man ikke ønsker svar på: Eks: hvad er min hest værd?
    Ja, måske vil du gerne høre den er 35.000+ værd, men hvis svaret er anderledes, må du tage det til dig, eller ikke spørge. I sådanne tråde ser jeg igen og igen gode fornuftige svar + vandfaste argumenter herfor, som bliver forkastet af trådstarter fordi en eller anden ven har sagt andet.

Jeg er selv bestemt ikke til rygklapperi. Disse tråde svare jeg sjældent i, det keder mig ærligt talt. Måske dumt, da jeg derved jo tavst bidrager til forsat rygklapperi.

• #6   19. okt 2008 jeg giver dig ret..

dog tager jeg det heller ikke sp tungt... man må bare smile og grine lidt af folks enormt lede svar og dårligt formulerede angreb...

Dog er jeg ved at falde ned af stolen når forældre og voksende mennesker opføere sig som børn herinde...

Sikke nogle forbilleder....

Kommentér på:
Hvordan vi "taler" til hinanden :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce