{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Sarcoiderne {{forumTopicSubject}}

Ja vi skulle jo ud og se til hestene i går... Vi har jo en ny på prøve pt derude. Hestene kom op for at sige hej, og lille Freja der de første 9 mdr har været kyst af den røde, fik sig jo endeligt sat i respekt- og han kunne altså ikke længere kyse hende. Det er jo meget godt.

Man må jo sige at nu er hun tilgengæld blevet en lille hidsig dame, der bestemt ved hva hun kan og ikke kan. Så den nye hest på stg 1,60 ca (og Freja på 1,30 ca.) ja den får skisme klø!! Hoppen er dejlig rolig og godmodig. En rigtig dejlig hest. Men det er Freja egentlig ret ligeglad med må vi konstatere. Nu skal de jo lige ha mulighed for at falde til selvfølgelig, sådan ordentligt.

Jeg tror den røde er dobbeltmoralsk- på den ene side små hjalp han Freja emd at jage hende kort i går- på den anden side stod han 10 min efter hvor Freja havde enden til og nussepussede gevaldigt med den nye. Der blev rigtig kløet igennem på begge sider.

De heste er skisme nogle gange lidt forunderlige at iagttage...

Freja er ellers menneskemæssigt blevet en rigtig hyggetrold der elsker at nusse, og snakke. Det er super dejligt. Men som sagt er hun godt nok osse blevet en sur meget bestemt lille dame...

Nåh men jeg skulle jo ha nusset lidt med alle tre på folden, sammen med manden min. De fik da lige en god tur. Det sys de jo var deeejligt som altid.

Desværre kunne jeg så se at den røde har fået ny sarcoid. Jeg går lidt og tænker. Han har under maven mellem tissetrold og gjordlejet. Så længe de har været i bero og ikke rørt på sig har jeg ikke ville få pillet ved det- men håbet han selv kunne komme til at danne antistoffer mod dem og lave "selvhelbredelse" som jeg jo før har hørt om KAN lade sig gøre hos nogle. Der er jo for og imod ved sanrt al behandling da det er MEGET forskelligt hva der virker på den enkelte hest Under maven har de indtil nu holdt samme størrelse og ikke bredt sig- ikke mærkbart i hvert fald.

Tidligere på året opdagede jeg så lige foran gjordlejet ved hans højre forben noget der lignede en væskeansamling/byld- som naturligvis skulle holdes under opsyn. Det har set sådan ud siden- ikke nogen ændring el noget der gav grund til bekymring og tilkaldelse af dyrlæge. det lignede jo ikke en vorte el noget andet decideret grumt I går opdagede jeg så at det er skisme en bredning af sarcoiderne. Selve det der egentlig lignede væskeansamling el lig. og bare har stået stand by siden opdagelsen er nu blevet en sarcoid på ca 3-4 cm lang og 1- 1 1/2 cm høj

Lige nu skal han så til at startes op på æblecidereddike som hos nogle virker og tager dem, når de får det i foderet/smurt på. Så må vi se om det hjælper i første omgang. Hvis ikke, ja så må jeg jo i mellemtiden til en evt. bedring/forværring el stilstand begynde at overveje næste træk for nu...

SUK... Jeg der troede at det endeligt var ved at være bedre tider med denne hyp- må sande at jeg ikke blot er ved at være MEGET klar over at han måske aldrig blir min drømme stjerne som det ellers fra starten avr meningen- men osse er nødt til at se på realiterne groft og overveje mulighederne, samt hva det KAN ende med. Jeg ved godt at en del heste BLIR helbredt- men jeg ved osse at hos mange dukker sarcoiderne op igen om sommeren- el spreder sig i stedet og kan munde ud i aflivning på et tidspunkt. Og der hvor hans sidder er der jo god chance for de desværre KAN sprede sig til tissetrolden (dem under maven) i hvert fald...

Det er jo ikke kun ridningen der betyder noget- LANGT fra, men mest af alt hans ve og vel naturligvis. Men jeg var ellers begyndt at få håbet tilbage efter 2 næsten 3 års kamp med skader mv. på at han alligevel kunne og ville blive min både hygge og konkurrence stjerne inden for cow work (western) dicipliner. Den tro er pist borte pt. igen må jeg erkende. Men vidste jeg så i det mindste at han kunne leve resten af sit liv ubekymret mht. sarcoider, var det osse en del nemmere at tag og føle på for mig.

Jeg har taget beslutningen og ved hva enden blir- han vil ikke lade sig behandle, og selvom der behandles for måske 100.000 kr er der ingen garantier- de kommer oftest igen på trods af al behandling.

Hold op det er tunge overvejelser. Han var min fremtidige stjerne- han er min baby... 5 år gammel...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sarcoiderne
Kommentér på:
Sarcoiderne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce