639 visninger
|
Oprettet:
Debat!!! {{forumTopicSubject}}
Syntes der mangler nogle emner herinde.. Så jeg vil da lige starte en mindre debat!
Træner i horsemanship, ? Hvorfor/hvorfor ikke ?
når jeg skal ride en ny hest, så bruger jeg det første stykke tid på at få skabt former for gensidig respekt og tillid mellem hest og rytter!
det syntes jeg er vigtig for den videre træning. For hvis hesten ikke respekterer rytteren - og omvendt!
Så tror jeg ikke på at det er nemt at komme til gode resultater.
HUSK AT HOLD EN PÆN TONE IGENNEM DEBATTEN!
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 81 Heste: 3 Svar: 612
Jeg tror på det men har aldrig rigtig selv husket at bruge det.
Når jeg tænker f.eks. på tirsdag laver jeg det og det og så tirsdag..
Så glemmer jeg det.
Min holdning: Jeg tror det gavner forholdet mellem rytter og hest men har selv ikke rigtig brugt det
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
ligesom hvis hun skal lære en ny øvelse starter jeg også fra jorden..
Jeg synes horsemanship er rigtig fint, men det skal være rigtigt ikke dem der der er bange for at fortælle sin hest om det er rigtig eller forkert(selvfølgelig på en ordenlig måde) og som bare lader hesten løbe om hjørner med en for det er jo ikke rigtig horsemanship =0)
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 249
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.346
hved ik om man kan kalde det hms men jeg for blesi til at gå efter mig, trave efter mig og springer og over det jeg gør:P
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 48 Svar: 116
feb 2008
jun 2007
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 249
Maria: Desværre ikke enig, for hvis man ved hvad man laver, og der kommer noget godt ud af det. Så hvorfor ikke "sætte en rebgrime på, og svinge lidt med et tov"?
feb 2008
men det man "svinger" med et tov for at få hesten væk fra sig, vil det være godt hvis man har nogen heste, der er lidt for pågående.
vores er nemlig ved et mase en når man er der ude med noget.
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 115 Svar: 526
Maria: horsemanship er ik bare noget med en tov, der bliver svingede rundt. Det noget man bruger for at komme i kontakt/ få tillid til med hesten og omvendt. Men det på hestens måde, så den forstår. Man lever sig ind i hestens sted. Horsemanship er også så meget andet end, at så i en rundel og arbejde der. Der mange andre øvelser, vil ik begynde at skrive dem, for så bliver jeg aldrig færdig.
Hvis det stod til mig, så skulle alle der havde hest, som altså ik kun går op i stævner og ridning. Men vil prøve at kunne forstå og prøve at stå i hestens sted. Altså at have medføelse med hesten. Lave horsemanship.
til Emma-osv.
Jeg laver horsemanship, fordi jeg vil hesten det bedste self rider jeg meget, og øver gangarter og vil også til stævner. Men gør det fordi jeg gerne vil, og fordi det naturligt og godt for hesten. Men også fordi jeg altid gerne vil have, at hesten har tillid til mig og omvendt.
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
jun 2007
Det er lige præcis dét jeg skriver..! At jeg ikke synes det "bare er en rebgrime og så svinge med et tov"
aug 2008
- Så det jo heller ik åndsvagt, for man brugere jo ik bare en "rebgrime og så svinge med et tov" det jo også så meget andet end det!!! man laver.
- ja det har noget med tillid at gøre meget. Men det "tov" der, bruges mindre end hans signaler og øjne og alt det han gør når han står i en rundel. Når det så er det man laver i forhold til det andet!
jun 2007
aug 2008
Men har du stadig ik fattet, at det ik kun er det man gør!!!
Gider ik diskutere, hver sin mening. Men det har ik kun noget med et tov og en grime. Som jeg har skrevet længere oppe.
aug 2008
- så det i hvet fald ik forklaret sådan, det lyder til at hun vil sige at horsemanship bare er noget med en grime og et tov man svinger?
jun 2007
Tak!!!!! :D Endelig en der forstod (:
Og Camilla, jeg har netop samme mening som dig! (:
aug 2008
okay.
Men så forstod jeg dig ik, eller forstod ik din tekst.
Du skrev det bare er noget med et tov og grime, og ja det er det en gang i mellem. Men det også andre ting, og det er ik kun med tillid at gøre.
Det mener du også eller hva mener du?
jun 2007
Så jeg er enig i at det er så utrolig meget mere, end bare det.
aug 2008
Debat!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside