{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

FANTASTISK! "Du er på sporet"! {{forumTopicSubject}}

Ej mann, må lige ud med min glæde!

I går aftes kom der en fra www.klassisk-dressur.dk og prøvede sadler på Asmun. Det var mørkt, og min veninde og jeg og Asmun stod inde i stalden. Asmun var (selvfølgelig) ikke bundet. Hun kom ind, kiggede på ham og sagde "neej, hvor er han fin!". Nu er hun jo selvfølgelig en sælger. Jeg bliver altid glad når folk giver Asmun og jeg komplimenter (sjovt nok :b). Hun kiggede lige på ham med et fagligt blik, det var helt tydeligt at hun først så med sadel-tilpasser-øjne og derefter klassisk-dressur-rytter-øjne. Så så hun på mig og sagde: "Du rider ham jo helt rigtigt!"

Jeg tænkte bare "what", jeg er sådan en dårlig rytter. Og så forklarede hun at han havde nogle ORDENTLIGE rygmuskler (faktisk buer de OPAD fra hans rygrad, så han har en rigtig tagrende 8D) og at hun kunne se hvordan hans bagpart var fuldkommen veltrænet, og at han altså går i det rigtige tyngdepunkt. Jeg var MÅLLØS! Her havde jeg gået rundt og undret og undret mig over om jeg rider ham rigtigt, om han bærer sig rigtigt og om det hele er rigtigt - og så kommer hun bare med al sin viden og siger at det hele er rigtigt! NØJ hvor blev jeg glad!

Hun prøvede to (lækre) sadler på ham, men de passede ikke. Så kom hun med den enste af deres sadler, jeg før havde været fuldkommen sikker på, jeg ikke skulle have.

"Espectaculo" http://klassisk-dressur.dk/Sadler/tabid/17836/language/da-DK/Default.aspx

Men det var den sidste, og det ville godt nok være nederen ikke at skulle prøve nogen som helst, og eftersom den passede som fod i hose trak vi ud på ridebanen. Asmun havde sin almindelige optømning på (halsring), og jeg var opsat på at vise hvilket niveau vi rider på. Jeg satte mig op - i sadel for første gang i et år - FUCK det var sært (nøøøj hvor var jeg højt oppe xD). Jeg skridtede lidt rundt, der blev rettet lidt på stigebøjlerne (igen: Hvor var det WEIRED!), og jeg satte så i trav. Jeg må godt nok indrømme at den sadel var liiidt for lækker at ride i! Det var faktisk ligesom at ride uden sadel, bortset fra at jeg fik perfekt og blid og ikke-låse-fast-støtte lidt her og lidt der. Og hvad bedre er: Asmun elskede den! Det var virkelig som om han ville give sit besyv med, for da jeg satte i galop sprang han rundt med sindssyge galopspring (hop) og halsen strukket helt ud og fuldkommen kontrolleret. Hihi, hvor var han sød!

Nå, men hende her kunne som bekendt både noget med sadler og noget med ridning, og hun sagde: "Ved du hvad Røsle, jeg synes faktisk, du rider rigtig flot!" Hun sagde flere gange at han gik i hel rigtigt tyngdepunkt, og man kunne også se at han faktisk en gang imellem gik i "Svanehalsholdning" - vel og mærke med halsring - altså det ultimative tegn på en korrekt bæring. På et tidspunkt hvor det var ved at falde lidt fra hinanden sagde hun: "Prøv at lave en halv parade med sædet". Jeg tænkte bare "no way baby, jeg har aldrig lært at lave en halv parade med sædet, har aldrig prøvet det før, og Asmun har heller ikke for den sags skyld". Men så gjorde jeg det, og Asmun reagerede ved næsten at stoppe op - det var bare foooor VILDT!

Hvor var det fedt, og jeg som troede at vi egentlig bare tuller rundt uden at have noget mål og uden at gøre noget som helst som er bare det mindste inspirerende, for det kan vi jo åbenbart! Det, hun sagde i går, fik mig virkelig til at føle at nu har jeg fundet den rigtige vej, og nu er det så bare at følge den.

Som en "sidegevinst" kommer jeg til at beholde sadlen i en uge, og så kommer hun med nogle flere på et tidspunkt. Det var da vist lige ugens optur! xD

Hilsen (opmuntret) Røsle!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FANTASTISK! "Du er på sporet"!
Kommentér på:
FANTASTISK! "Du er på sporet"!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce