{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

hmm. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige alie kommer hjem næste week. og har stadig ikke særlig meget forstand på heste. og jeg er bange for heste, men ikk alie. grunden til jeg er bange er. at jeg er bange for hun gør noget, og det kan hun jo mærke. hun har forandret sig helt vildt siden vi fik hende. og har ikke rigtig nogle venner i nærheden som kan hjælpe mig. min søster kunne men hun bor på nordsjælland. så . ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm.
  • #1   10. sep 2008 Hm... når du skriver "har ændret sig helt vildt", mener du så til det værre eller til det bedre? smiley

Hvis jeg var dig ville jeg dels låne en masse gode bøger om hestens røgt og pleje på biblioteket (nu, du skriver, du ikke har så meget forstand på heste endnu), og der ud over ville jeg prøve at finde en dygtig HMS-træner, som kan undervise dig lidt. Basis HMS-træningsøvelser fra jorden har jo netop til formål at opbygge tillid mellem hest og rytter og vil kunne hjælpe dig og Alie til at føle jer mere trygge ved hinanden. smiley

Jeg var selv lidt bange for Altruida, da jeg fik hende hjem... Syntes, hun virkede voldsom og lidt "varm" i det, men efterhånden som hun og jeg har lært hinanden at kende, har vi opbygget et helt andet forhold til hinanden. Vi har trænet rigtig meget fra jorden og gør det stadig - jeg vil have helt styr på alle øvelserne fra jorden, før jeg sætter mig op på hende - og jeg sørger for aldrig at kaste mig ud i noget, medmindre jeg har 100% mod på det. Er jeg bare det mindste usikker, lader jeg enten være eller tager en person med, som IKKE er bange, så jeg har en støtte, hvis der skulle opstå et eller andet, der gør mig usikker. smiley

Hvor bor du henne i landet?

• #2   10. sep 2008 smuk hoppe, men hvorfor stod hun på sjælland i 4 mdr,
    har selv 2 og en på vej.jeg går udfra når du skriver ændret sig er, det den gale vej. ved af afaring at frieser er langtid om at falde til når de bliver flyttet, måske hun skal bruge mere til til at finde dig igen.

• #3   10. sep 2008 lotte f. fordi vi ikke rigtig havde plads til hende herhjemme. og min søster skulle arbejde på et stutteri så defor kom hun med der. og skal så hjem nu her.

Louise. Jeg har en HMS træner. Laura schumann. hun er rigtig god. og det er nok fordi jeg er usikker på alie da jeg ikke ved hvad hun er bange for ovs. altså jeg er ikke helt uviden om heste. men synes bare der er så mange ting. feks. kan jeg ikk lig når jeg sidder på heste også der er nogen som står med pisk ved siden af. men jeg skulle nok låne nogle bøger. (:
    Men Altruida og alie ligner nok meget hinanden tror jeg. men hun er os blevet flyttet meget siden jeg fik hende. så hun har nok mest af alt bare brug for og falde til. jeg kommer fra fyn. men har bare brug for nogen som har en lidt anden syns måde en fra dem omkring mig.

• #4   10. sep 2008 <b>Kirstin S</b> Jeg tror bestemt, det er vigtigt, du giver Alie tid og ro til at falde til... foretag dig det sammen med hende, som du føler dig tryg ved, så I for alvor kan lære hinanden at kende. Det er jo lidt som at starte forfra med tilpasningen, når hun har været væk hjemmefra så længe, og det er meget normalt, at hesten er lidt ekstra "på dupperne" den første tid efter ankomsten til et nyt hjem. For Altruida tog det et par måneder, før jeg syntes, hun så ud til at føle sig helt hjemme her hos mig. smiley

Selv gjorde (og gør) jeg det med Altruida, at jeg simpelthen tilbringer så meget tid sammen med hende, jeg overhovedet kan. Vi hygger på folden og i stalden med nussen, striglning, soignering og kropsbevidsthedsøvelser, og der ud over træner vi som sagt en masse tillidsøvelser fra jorden... det hele i mit tempo. Altruida har jo masser af tid; jeg er sikker på, hun nyder at være overforkælet "foldbums". smiley Og bare det at være sammen med hesten giver efter min erfaring massevis af tryghed og tillid for jer begge, fordi I således lærer hinandens kropssprog og reaktionsmønstre at kende... lærer at "læse" hinanden, sagt med andre ord. smiley

Hvis du ikke kan lide, at der står nogen med en pisk ved siden af dig, når du sidder på hesten, så prøv i første omgang helt at undgå dette. Gør kun ting, du føler dig tryg ved og har en god mavefornemmelse omkring... tro mig, det bliver mere og mere, som du og Alie lærer hinanden at kende og bliver mere og mere trygge ved hinanden. Det tager tid, men det skal nok komme med lidt tålmodighed. smiley

• #5   10. sep 2008 Ja, tror os bare jeg vil tag den med ro. enlig ville jeg bare have en hygge hest. og måske noget mere. men når jeg ikk er så tryg ved heste men stadig godt kan lig dem. ( er lidt mærkeligt ) men.. alie hvis det stod til hende så ville hun os bare helt hygge hele dagen. (-:
    Jeg har været oppe og ride på alie nogen gange hvor Laura har været der og sådan. men når jeg siger til folk jeg helst ikk vil ha der er pisk med i træningen så forstår de det bare ikk. Men Alie hun er ekstrem ''doven'' hun går så langsom at man blir helt træt :b men det gør mig ikk så meget da jeg godt kan lig det bare går stille og roligt. men det nytter heller ikke så meget hvis hun ikke rigtig gider og gå når hun ingen muskler har.
    men min søster feks. hun kan godt lig der er gang i den og hesten stejler op af hende. det synes hun er meget sjovt. men jeg har selv meget respekt for et dyr der er 5 gang større end mig. men er glad for og få lidt hjælp herinde. (-: jeg vil lige vende tilbage når alie kommer hjem i næste uge.

(:

Kommentér på:
hmm.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce