{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Bidløst? TSK! {{forumTopicSubject}}

Ved godt CTA lige har lavet et emne med HELLIGE BIDLØSE osv.
Men nu er det lige min tur smiley

Det er virkelig irriternde at folk blir ved med at skrive "uhh jeg rider bidløst og skåner min hest blabla" Får helt særiøst SPAT X(
Når de sætter videoer ind og skriver "Rid bidløst" Føler jeg mig helt som en heste-mishandler fordi jeg rider med bid?
Nogen der også er ved at få spat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløst? TSK!
  • #1   4. jul 2008 ja, jeg har også skrevet med Crys om det xD

  • #2   4. jul 2008 Ja.. jeg fik enda afvide at jeg ikke kunne finde ud af at ride, fordi jeg ikke kunne styre min hest uden bid !! ARGH

  • #3   4. jul 2008 jeg synes bare det er mærkeligt:: jeg har redet uden bid, nu er jeg HMS frek, og i andre mishandler jeres heste, jeg har helt vildt meget tillid til min hest, kan ikk tage det d:

  • #4   4. jul 2008 På min islænder har jeg ikke redet med bid i nu. Vi er igang med tilridningen og har fået afvide at det er bedst ikke at have tøjlen i bidet til at starte med, men har da bestemt intet imod brugen af bid så længe det bare bliver brugt med omhu og respekt!

  • #5   4. jul 2008 HØRT, jeg er også ved at få SPAT af Hg's Hellige bidløse, og det værste er at de fleste af deres "LYKKELIGE" heste og ponyer, mangler RIGTIG mange muskler bagtil , fordi de ikke trænes ordenligt, de går simpelthen og smider ryggen KONSTANT !

  • #6   4. jul 2008 rider med begge xD
    for ja hvis hesten pludselig bare løber xD hahahahah xD så på tur osv har jeg bid! smiley altid! vil være sikker på at kunn stoppe!
    fx hvordan har man tænkt sig at stoppe en forvirret hest ved vejen med en masse biler man har ikk mulighed for jo xD
    hehe xD men vær sin mening og sys bestemt ikke der er en grund til at føle sig som mishanlder du vil jo også bare være mere sikker? smiley


  • #7   4. jul 2008 jeg synes ikk det er flot at ridebidløst, jeg synes det er flot at ride bidløst uden at vise det til nogen.

    forstå mig ret -.-'


  • #8   4. jul 2008 Laura !
    jeg fatter ikk helt smiley
    xD
    hehe... meen? smiley


  • #9   4. jul 2008 you know, altså alle går rundt "JEG RIDER UDEN BID, SE MIG, bla bla bla" men så der er sikkert nogen der rider rundt uden bid et sted, det er da bedre , de har det jo godt når d rider uden bid, de beder ik om opmærksomhed d:

  • #10   4. jul 2008 nååh smiley
    nu forstår jeg smiley
    xD
    hehe håber det ikk er sådan ved mig da xD


  • #11   4. jul 2008 altså bare lidt point xD

  • #12   4. jul 2008 hehe xD ja okay xD
    men stadig xD


  • #13   4. jul 2008 lollipop: enig smiley

  • #15   4. jul 2008 Hestens mund bliver IKKE ødelagt af ridning med bid, kun hvis rytteren river og rusker den i munden! Det er så mange der siger at vi "bid-rytterer" er hestemishandlere, fordi vi rider med bid, men det KAN jo f.eks. være vi godt KAN ride uden at rive og ruyske hesten i munden.. Hm.m.

  • #16   4. jul 2008 Vi må indse det:

    Vi er bare the bad ones.
    Især os, der er konkurrenceryttere (og så især mig, da jeg er til stævne næsten hver weekend)

    Hmm. Mon ikke mine ponyer dør af ulykkelighed, når de skal køre i trailer til frederikshavn ? :L


  • #17   4. jul 2008 Zelina:
    Ja, puhaaadaa.
    Tæsketæske smiley


  • #18   4. jul 2008 Det er det, vi er bedst til.
    Specielt sådan en ualmindelig dårlig rytter som dig - puuhaaa. og dine ponyer er jo heller ikke særlig velredede - overhovedet. Tss!

    *ehehe* xD


  • #19   4. jul 2008 Det er fint i vælger at ride uden bid, det har jeg SLET IKKE noget imod .. fint fint.. Men i skal sq ikk række ned på os der rider med bid !!! I er hverken mere eller mindre dyreplager end vi andre ..


  • #20   4. jul 2008 Altså, det er da flot at de kan ride uden bid, og ja respekt til dem,
    men altså, de glemmer nogle gange at de heller ikke rider på samme niveau som nogle af os med bid.
    Jeg har endnu ikke set en uden bid hvor man tænkter " Wow, den kan komme langt til stævner"...
    Men altså, det er jo selvfølgelig heller ikke det de rider efter, men de kan godt vise lidt respekt for det vi andre laver med vores heste smiley


  • #21   5. jul 2008 Mig fuldstændigt ærlige mening:

    Bidløs-ryttere, der IKKE kan respektere anti-bitless-ryttere S U C K S.
    Anti-bitless-ryttere, der IKKE kan respektere bidløs-ryttere S U C K S.

    Jeg ved godt, at jeg ikke er den bedste til at respektere det der bidløse fis, men det er da i prioriteten meget forståeligt, når man constantly får kastet i hovedet, at man ikke elsker sine ponyer, kun tænker på at vinder, mishandler, tæsker osv - FORDI MAN RIDER MED BID?

    it sucks


  • #22   5. jul 2008 Hvorfor et indlæg mere? =)

    Jeg synes da at det er jer der brokker og brokker og brokker jer indlæg efter indlæg, så "kopier" er min yndlingsfunktion...


    eg har det sådan med bid kontra bidløs at hvis man holder op med at følge strømmen, begynder at læse alt hvad man kan støve om om biddets (ikke så gode) fysiske virkninger på hesten, får bidløs undervisning - ja, udvider sin horisont ang. bidløs og hvorfor det er bedst og STADIGVÆK rider med bid, så er det fordi man vil prøve at ride korrekt med sådan et, og så er man fuldt berettiget... se evt. Klassisk dressur

    Men som heelt klart flest bidryttere gør, føøølger strømmen og gør som de andre, så har man ikke noget valg, da man ikke er klogere end man er.

    Det burde være sådan at alle var fuldt oplyste, men som sagt - de fleste følger bare strømmen, og resten ved ikke nok.



    Problemet er at folk bare anser bidløs som irriterende - uden at vide noget som helst om det.


    http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=297860


    MCM: Jaaa-jaa, det er synd for dig at du ikke bare kan ride dine ponyer som du plejer i fred for andre, men hvis du ikke VIL udvide din horisont så lad være med at gå ind på en side som denne, hvor en hel masse forskellige ryttere er samlet.
    At jeg spurgte dig om du var stolt over du tæsker dine heste er fordi du SKREV at du gjorde det. - og bagefter "ja jeg er jo mishandler" blabla.

    Det kan godt være I får dårlig samvittighed hver gang der er nogen, der har lavet et refereat af de laaange keeedelige eeengelske artikler, hvor der står KONSTATEREDE FACTS, men var det så noget fx at prøve at ride bidløst - nej.

    Vi "bidløse" ligger under nøjagtig (eller mere) "pres" fra "jeres side" af, bl.a. ifølge disse konstante "man får så dårlig samvittighed"-indlæg, hårdt =)









    Med det I skriver med at alle bidløse heste går af lort - sig det lige til Nezorov eller andre gode trænere. Helt ærligt, der findes sgu både gode og dårlige, hygge og seriøse bidløse!

    Der er en eller anden der har lavet en utroolig uintelligent video, hvor hun viser et billede af en fjordhest der står stille og en rytter der smiler med bidløs trense på, og så står der "USERIØS" og derefter en pony der springer, og så står der "SERIØS".





    USERIØS
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    SERIØS
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


    Det er ikke helt fair, vel?


  • #23   5. jul 2008 Røsle: De tre sidste billeder er da hygge billeder?
    Jeg synes det er skide flot at folk kan ride uden bid, men der ER altså flere seriøse ryttere der rider med bid, end der er seriøse bidløse ryttere.
    Jeg synes det er flot dem der gør det seriøst, og det er jo som regel heller ikke dem der kalder folk der rider med bid for mishandlere...
    Men de folk som udelukkende kun rider uden bid fordi det er "moderne" herinde, og som på ingen måde tager det seriøst, dem har jeg altså ikke respekt for, og jeg synes det er mange af dem, som kalder andre mennesker dyremishandlere!


  • #24   6. jul 2008 jeg rider da tit uden bid, men til stævner SKAL man have bid xD

  • #25   6. jul 2008 Julie: Det er fordi at man med et bid kan tvinge bl.a. i holdning, en årsag der vil egentlig er grund<i>en</i> til at de fleste bidryttere rider med bid - hvorfor ellers

    Moderne, hahahha...


  • #26   6. jul 2008 Hvis man tvinger hesten ned, gør man det da lige præcist forkert!

    Og jo, det ER moderne herinde... Der var nogle få der startede det, og nu vil mange være lige som dem...


  • #27   11. jul 2008 Jeg ville da nok mene, at en kødklump som I'er pony (ca 400 kg) nok kunne sige fra.

    Altså :b


  • #28   11. jul 2008 Julie: Ja det er, men jeg har bare aldrig set en moderne rytter ride uden at tage i tøjlen overhovedet. = uden at tvinge med biddet.

    Moderne ting er ting, som folk godt kan lide, og som fx dette og de milliarder af andre indlæg som dette viser er kan folk IKKE lide det.


Kommentér på:
Bidløst? TSK!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce