{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Jeg er så pokkers naiv :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu sidder jeg her og griner lidt af mig selv over, hvor naiv jeg egentlig er.
Jeg har endelig fundet en dejlig hest at have part på, og jeg har selvfølgelig store planer med mig og denne hest.
Mit ultimative mål er at ride akademisk og bidløst på hesten. En af de ting, der tiltrak mig ved parten, var, at jeg fik muligheden for at inspirere alle de andre ryttere (hesten står på rideskole. Ja, naivt, i know!).
Jeg vil bare så gerne ud med mit budskab og sprede glæde og lykke og lyserøde skyer... Tsk!

Inden jeg starter på parten møder jeg allerede modstand, men ikke noget vildt stort.
Anyway, jeg har ikke engang haft part på hesten en uge inden jeg møder mit næste problem: Jeg har ikke mulighed for at få egen underviser ud.
Jamen, hvad gør jeg så? Jeg har kun snust meget lidt til akademisk og havde fundet den helt perfekte underviser. Jeg aner ærlig talt ikke, hvordan jeg kan ride akademisk, hvis ikke jeg har en underviser (kurser gider jeg ikke, da jeg ikke har mulighed for at deltage med egen hest).

Pokkers naive mig! Jeg overvejer at give op, selvom jeg knap nok er startet, fordi det lader til, at jeg får alt for meget modgang, og jeg kan umuligt opnå mine mål uden en underviser.

Kan I give mig et råd eller en peptalk kære HG?

Hilsen en lidt trist Signe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så pokkers naiv :(
  • #1   14. jun 2011 Hvis man vil det nok må man jo kæmpe for det smiley
    Der er ingen der er kommet sovende til noget stort.

    Hvorfor kan du ikke få underviser ud? (:


  • #2   14. jun 2011 Det er en dybt åndssvag regel rideskolen har, men jeg overvejer at få hende ud alligevel..

  • #3   14. jun 2011 som hjælp så kan du læse en bog af Bent branderup! der hedder Akademisk ridekunst den er super nyttig for mig rider selv akademisk smiley vis der er noget så kan du altid skrive til mig
    smiley eller til en på min venneliste der hedder Zandra


  • #4   14. jun 2011 Hvorfor må du ikke have egen underviser med? Er det stedet eller ejeren af parten, der siger det?

    For det virker helt vildt, hvis stedet kan bestemme det. Ligeså vel som de da ikke kan bestemme, om en veninde giver dig gode råd, mens du rider. Det virker lidt mystisk. Så længe du bare gør det, mens banen er ledig og der ikke er undervisning, burde det da ikke være et problem, at du har egen underviser med, så længe ejeren af parten er med på den og synes det er en godt ide smiley

    Og så vil jeg lige sige: Lad være med at komme med attituden, om at du bare ved det hele om hvad der er godt for hesten og vil omvende de andre. Man kan tage diskussionen med folk, men de fleste (inklusive mig selv) bliver irriteret, hvis andre kommer og er bedrevidende og bare vil lære dig alt om hvordan man behandler hesten rigtigt.
    Da vi alle er på forskellige steder i livet og har forskellig erfaring med os, så er det nok også forskelligt, hvad vi er kommet frem til er den korrekte træningsform smiley
    Men hvis folk diskuterer holdning og forskellige træningsmetoder med en, så tager man nemmere mod input fra andre og tager det med sig videre i træningen smiley

    Så i stedet for at have holdningen om at du skal omvende den grumme rideskole, så burde du måske også kigge på, hvad de forskellige personer gør rigtigt og diskutere med dem, hvordan de får hesten til det og det - mens du måske synes, at hvus de ændrede på det og det, så ville de ikke have de og de problemer med hesten smiley


  • #5   14. jun 2011 Det har jeg skam allerede gjort smiley Fantastisk bog, men jeg kan ikke lære ud fra en bog. Jeg har brug for praktisk undervisning.

  • #6   14. jun 2011 Når jeg siger inspirere mener jeg, at jeg såmænd bare vil ride på min måde og på den måde inspirere andre til tænke på om man kan ride på andre måder end berideren. Jeg vil ikke belære nogen noget, for det nytter ikke, men vil hjælpe, hvis nogen spørger mig smiley

  • #7   14. jun 2011 Det er da meget normalt at folk ikke bare frit kan tage undervisere med på større steder, da stedets faste undervisere så kommer i stærk konkurrence.

    Er der ikke en ridebane du kan låne et sted i nærheden? så kan du evt. snakke med ejerne af den, og så kan du ride derne og få undervisning der af din egen underviser smiley


  • #8   14. jun 2011 du kommer jo også med en helt forkert indstilling..
    du skal ikke prøve på at få andre til at skifte mening ved at gå til dem hele tiden.. Du skal lade dem kommer til dig, hvis de finde interesse for din måde at træne på.
    Det er andet er meget forkert, for du er ikke mere rigtig end dem.. Vil de det du rider, så skal de nok selv komme, eller så må du have din ridning for dig selv..
    Jeg ville i hvert fald blive irreteret hvis der stod en fremmed og fortalte mig at hendes metode er bedre end min, sådan bare pludselig..

    Og jeg kan godt forstå, at du er træt af det med at din underviser ikke må komme derud.. det er for småligt af opstaldningsstedet.


  • #9   14. jun 2011 God idé! Det vil jeg prøve at gøre smiley

  • #10   14. jun 2011 jeg må sige jeg forstår rideskolen og husk på at man på mange rideskoler kun må ride med bestemte bidløse ting (:

    Men se om du kan låne en ridebane et sted og skridt hesten derud? smiley


  • #11   14. jun 2011 Janni: Hihi, det er jo det jeg lige har prøvet at formulere ovenover :b

  • #12   14. jun 2011 super, for det andet er røv-irreterende og så bliver du i hvert fald først upopulær smiley


    med hensyn til undervisning, så synes jeg schmølz kommer med en god løsning


  • #13   14. jun 2011 man skulle jo mene at hvis stedet ikke selv kan stille op med samme undervisning, så kan det næppe være et konkurrence spørgsmål. Det synes jeg da du skal bruge som argument i et forsøg på at overtale dem til at lade dig få extern undervisning. Valgte du en dressur underviser, så kan jeg forstå det , men det er det jo ikke. På samme måde hvis jeg var på den rideskole med Kavan. Så ville det jo heller ikke være konkurrence til beriderne, at jeg får en westerntræner ud.. Klø bare på med at få lov, giv ikke op. Og når det så først er lykkes, så skal du se, så behøver du ikke gøre så meget for at få andre med på vognen. Når de ser hvad du lærer, så bliver de helt automatisk nysgerrige.. smiley


  • #14   14. jun 2011 Tak for alle jeres svar, det er rart at få lidt støtte med på vejen smiley

    Jeg kæmper selvfølgelig videre og vil bruge jeres råd!:D


  • #15   14. jun 2011 Du kan læse nok så meget, men intet kan give dig en brøkdel af, hvad en god underviser kan. Jeg har selv Malene Sørensen som underviser, og hun betyder alt.
    Synes du skal gøre op med dig selv, hvor vigtigt det er for dig at komme i gang med det; om det er noget der absolut skal være her og nu, eller om det kan vente. For hvis det skal være her og nu - så ville jeg finde en part 1-2 gange om ugen, som i forvejen bliver trænet i akademisk, eller hvor ejeren er med på det. Og så må du jo køre efter det, og så nøjes med 1-2 gange om ugen, istedet for 3-4 gange om ugen. Men du har jo hele livet foran dig, der er ingen der siger, at du paté skal begynde nu. Du kan jo sagtens hygge dig med en part, og så begynde på det senere; evt. med din egen hest?
    Du skal tænke på, at hvis du skal have en underviser ud løber det hurtigt op i 350 kr. pr. gang, og det er jo en masse penge at smide i en hest, der faktisk ikke er din - særligt, hvis den i forvejen ikke er trænet i akademisk dressur. Så ville det måske være federe for dig at vente, til du har din egen hest?



Kommentér på:
Jeg er så pokkers naiv :(

Annonce