{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hvordan fodrer du din Frieser? :-) {{forumTopicSubject}}

Ja, hvordan fodrer du din Frieser?

Frieserne er jo lidt nøjsomme heste, som har let ved at blive for tykke (i hvert fald dem, jeg har mødt), og jeg har hørt mange forskellige "opskrifter" på, hvordan man skal fodre dem optimalt. smiley Derfor er jeg blevet nysgerrig efter at høre: Hvordan fodrer I jeres Friesere? smiley

Personligt fodrer jeg med St. Hippolyts produkter + hø. smiley Lige nu går hypperne jo naturligvis stort set på døgnfold, og derfor får Altruida til "morgenmad" en håndfuld Semper Cubes (vitamin + mineral), og til aftensmad får hun så 500 g. Struktur-Energetikum + 100 g. Knoblizem (hvidløgs- og urtetilskud), og er hun ekstraordinært tage ind på stald pga. dårligt vejr, får hun ligeledes lidt hø at gumle på til natten. Onsdag og lørdag er aftensmåltidet dog erstattet af 500 g. Irish Mash (varmt måltid for fordøjelsen og pelsen) + 100 g. Knoblizem. smiley

Når vi begynder at øge træningen med ridning, justeres fodermængden naturligvis herefter. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fodrer du din Frieser? :-)
  • #1   17. jun 2008 jeg Bruger Hipro Frischebrok, som er lavet specielt til frieserens behov.
    Det er noget du kan læse her.
    http://hipro.dk/HiPro%20Friesche%20Brok.htm
    Er forhandler af dette produkt og må sige at mine hopper, har aldrig være kønnere.

• #2   17. jun 2008 Her om sommeren ser det sådan ud:

- 1 hel skovlfuld Heste Held piller 2 gange dagligt
    - 20 g hvidløg om aftenen
    - Hø

Han kan selvfølgelig bare gå og tage af mineral og saltstenen som han har brug for ..

• #3   17. jun 2008 Min bamse, som ikke helt bliver redet som han plejer da jeg er 8 mdr henne i min graviditet, får travo vitaminer, hø og står på døgn fold. Han er tyk i sommer i forhold til hvad han plejer....
    Om vinteren får han masser af lækkert hø, havre og travo og der er han pæn og har godt med energi.

• #4   17. jun 2008 min får fase 2 foder lidt melasse og hvidløg lige nu.. men om vinteren havre rød fibermix og melasse og hø halm

• #5   17. jun 2008 1 mål Pavo Condition Extra 2x dagligt. + wrap og halm.

Et par gange om ugen får han desuden Pavo Slopper (varmt).

• #6   17. jun 2008 Tusind tak for jeres svar. smiley

Og så glemte jeg jo helt at fortælle, hvad Altruida får at spise om vinteren... eller rettere, hvad jeg planlægger at give hende om vinteren, for jeg har jo ikke haft hende en vinter endnu. smiley

Men det er min plan at give hende 500 g. Struktur-Energetikum + hø om morgenen; så skal hun så vidt muligt på fold om dagen, hvor hun får lidt mere hø at gå og hygge sig med, og om aftenen skal hun så have 500 g. Struktur-Energetikum + 100 g. Knoblizem + hø og halm... og så skal hun selvfølgelig (som nu) have sine 2 varme Irish Mash måltider om ugen. smiley

• #7   18. jun 2008 Det er jo smag og behag hvad man synes er bedst og hvad den enkelte hest synes bedst om.

Personligt bryder jeg mig ikke om al den aroma der tilsættes St. Hippolyt's produkter for de skal lugte ekstra meget af urter. Men som sagt smag og behag.

Mine heste trives perfekt på Pavo og min hingst blev da kåret ster mens jeg fodrede ham på Pavo, så helt galt er det nok ikke med Pavo.

• #8   18. jun 2008 Min erfaring med Pavo kontra Hippolyt er, at begge fodermærker er gode; hestene ser kernesunde ud og får en utrolig smuk pels på begge fodertyper... men jeg syntes, at min Altruida blev for "varm" af Pavo'en (som hun fik i sit gamle hjem og derfor også fik i starten hjemme hos mig); den gav hende alt for meget energi i forhold til, hvad hun bliver brugt. Hun er - som jeg oplever det - blevet meget roligere og nemmere at arbejde med, efter jeg har "sluset" hende over på Hippolyt. smiley

• #9   24. jun 2008 hmm mine står meget på græs, og er for tykke:) det får nogle specielle piller, som indeholder alt hvad hesten har brug for. de kan også bruges som "sunde hestebolsjer" de er velsmagende, og feder ikk. det får noge der hedder black power, for imunforsvaret, og abeles led skade. her i sommer halv året får de ikke morgen mad, ingen wrap, kun pillerne, müsli og halm med lidt græs i:)

Kommentér på:
Hvordan fodrer du din Frieser? :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce