{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Helt ude af balance.. {{forumTopicSubject}}

Når jeg laver overgange fra trav til galop på Cassie, falder vi total ud af balance. Cassie begynder at løbe meget (som om hun falder forovder), ignorrer signalet om at dreje ++ jeg sidder som en sæk kartofler o.O

Galop har altid været et stort problem for os, specielt fordi hun før i tiden bare løb og løb.. og løb! Nu har hun da fået et bedre tempo og hun er til at stoppe igen, men stadigvæk ude af balance og "japper" afsted smiley

Jeg longere ofte, laver vendinger og overgange.
Hvad er bedst at gøre i følge jer? ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt ude af balance..
  • #1   11. jun 2008 Jeg har samme problem med min.. med det samme vi skal over i galop sætter hun tempoet rigtig meget op og løber bare stærkere og problemet er at jeg ikke får stoppet henne igen.. smiley

• #2   11. jun 2008 det problem har jeg også haft,,bare en masse halv parader i overgangen,,lave mange overgange..prøv at lave 3 galop spring også trav..det hjalp gevaldigt på duchess..
    eller prøv at give din hest en bede balance ved at ride mange ture, hvor der er en god lang strækning og giv hende en god lang, fuld galop..

• #3   11. jun 2008 Mailen W: Det var også et stort problem for mig i starten. Her er det bare vigtigt at have godt styr på stopsignalet, så når du laver en anholdning skal hesten stoppe/sætte fart ned med det samme. Jeg startede så i trav og lavede MAAAANGE parader.. I galoppen laver jeg også mange overgange fra galop-trav og ikke for meget galop ad gangen.. Hun har lært at sætte tempoet ned når jeg laver en anholdning i tøjlen eller kombinerer med stemmen.. I starten måtte jeg eskalere mit signal en del, altså ligge meget pres i tøjlen, før hun satte farten ned. Men problemet er jo også det, at når hesten mister balancen, så kan jeg jo heller ikke bede den om at stoppe totalt op, fra trav til galop.. Det jo være det samme hvis man selv mistede balancen og skulle stoppe helt op, så ville man falde totalt forover..

• #4   11. jun 2008 justenborg! avl af dansk varmblod !: Gode ideer.. Det søtrste problem jeg har, er at hun også hidser sig meget op i galoppen, specielt fordi hun har været vandt til bare at løbe ukrontolleret (gammel rideskolehest) og det er svært for mig, at træne hende til at slappe af, når hun samtidig med hun ophidser sig selv, mister balancen.. Det er virkelig ukrontolleret ridning efter galoppen og en blanding af ophidselses: jeg vil gerne løbe-men kan ikke fordi jeg mister balancen-trav o.O

I traven går hun egentlig rigtig fint, stadigvæk en del gange hvor hun sætter tempo, uden signal og må pareres, men generelt er hun blevet god til at slappe af og strække halsen ned..

Hun mangler nok også en del styrke i trav inden hun kan gå en rolig flot galop.. Nogen ideer dertil??

Træner også meget i tærræn, specielt her i sommer sæsonen hvor vejret er så fint.. Men igen, så træner jeg ikke galop i for lang tid, pga. hun hidser sig meget op, og vil ikke tillade hesten at galoppere i et ukrontolleret tempo, fordi jeg ved at det ender med at hun gør det hele tiden..

• #5   11. jun 2008 Massere af overgange hvor du skal vende den til at korte mere og mere ind í tempo inden, ved hjælp af halve parader

• #6   11. jun 2008 Kigger lige med. smiley

• #9   11. jun 2008 træn fra jorden og giv hende godbidder når hun gallopere langsomt og stabilt

• #10   11. jun 2008 Kristine: Nej traven er ikke helt stabil endnu, som jeg skrev overfor ^^ :o).. Er godt klar over, at jeg ikke kan forlange en stabil galop inden hun er helt styrbar og i balance i traven.. Hun er egentlig blevet super dejlig i trav, men mangler stadigvæk at reagerre for stop ved små signaler.. Har eksperimenteret med halve parader også, men skal lige have helt styr på paraderne før de begynder at virke tror jeg :o)

Versader er kun påbegyndt fra jorden og i skridt.. Vi har stadigvæk lidt problemer med det..

Her de seneste to dage, har jeg prøvet at longere lidt imens jeg gav hende konsekvente stemme kommandoer (er hun vandt til).. Det virkede faktisk rigtig godt da jeg red hende. Hun gik i galop ved kommando: "Gaalop" og holdt en bedre tempo end hun plejer. Hun er for det meste tilbøjelig til at fare fremad, hvis jeg giver signal med benene..

Nå ja, på grund af at hun falder så meget ud af balance, har jeg også prøvet at galopere på hende uden udstyr, altså kun med cordea, for at hun ligesom selv kunne finde hendes balance punkt.. Men hun falder meget forover og er ustabil i overgangene..

Tror jeg vil prøve at lave noget mere bomarbejde, det var en god ide (Y).. Nej, hun er ikke rigtig den type der vil lege ;o) Men hun er glad for at løsspringe, der får hun jo også styrket hendes galop en del. Lige for tiden har vi bare ikke løssprunget ret meget, pga. vejret.. Vi har nemlig ikke en indhegnet udendørs bane og føler ikke rigtig for at træne i et ridehus når det har været så varmt.

Men hun holder ellers et fint tempo i galoppen fra jorden af, men nu hvor jeg kigger efter, kan jeg godt se hun mister en smule balance efter.. Det må vi arbejde på fra jorden også :o)

• #12   11. jun 2008 Jaa.. Jeg må væbne mig med tålmodighed så x)

Kommentér på:
Helt ude af balance..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce