741 visninger
|
Oprettet:
Helt ude af balance.. {{forumTopicSubject}}
Når jeg laver overgange fra trav til galop på Cassie, falder vi total ud af balance. Cassie begynder at løbe meget (som om hun falder forovder), ignorrer signalet om at dreje ++ jeg sidder som en sæk kartofler o.O
Galop har altid været et stort problem for os, specielt fordi hun før i tiden bare løb og løb.. og løb! Nu har hun da fået et bedre tempo og hun er til at stoppe igen, men stadigvæk ude af balance og "japper" afsted
Jeg longere ofte, laver vendinger og overgange.
Hvad er bedst at gøre i følge jer? ...
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
eller prøv at give din hest en bede balance ved at ride mange ture, hvor der er en god lang strækning og giv hende en god lang, fuld galop..
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
sep 2005
I traven går hun egentlig rigtig fint, stadigvæk en del gange hvor hun sætter tempo, uden signal og må pareres, men generelt er hun blevet god til at slappe af og strække halsen ned..
Hun mangler nok også en del styrke i trav inden hun kan gå en rolig flot galop.. Nogen ideer dertil??
Træner også meget i tærræn, specielt her i sommer sæsonen hvor vejret er så fint.. Men igen, så træner jeg ikke galop i for lang tid, pga. hun hidser sig meget op, og vil ikke tillade hesten at galoppere i et ukrontolleret tempo, fordi jeg ved at det ender med at hun gør det hele tiden..
nov 2006
Følger: 77 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 21 Svar: 193
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
sep 2005
Versader er kun påbegyndt fra jorden og i skridt.. Vi har stadigvæk lidt problemer med det..
Her de seneste to dage, har jeg prøvet at longere lidt imens jeg gav hende konsekvente stemme kommandoer (er hun vandt til).. Det virkede faktisk rigtig godt da jeg red hende. Hun gik i galop ved kommando: "Gaalop" og holdt en bedre tempo end hun plejer. Hun er for det meste tilbøjelig til at fare fremad, hvis jeg giver signal med benene..
Nå ja, på grund af at hun falder så meget ud af balance, har jeg også prøvet at galopere på hende uden udstyr, altså kun med cordea, for at hun ligesom selv kunne finde hendes balance punkt.. Men hun falder meget forover og er ustabil i overgangene..
Tror jeg vil prøve at lave noget mere bomarbejde, det var en god ide (Y).. Nej, hun er ikke rigtig den type der vil lege ;o) Men hun er glad for at løsspringe, der får hun jo også styrket hendes galop en del. Lige for tiden har vi bare ikke løssprunget ret meget, pga. vejret.. Vi har nemlig ikke en indhegnet udendørs bane og føler ikke rigtig for at træne i et ridehus når det har været så varmt.
Men hun holder ellers et fint tempo i galoppen fra jorden af, men nu hvor jeg kigger efter, kan jeg godt se hun mister en smule balance efter.. Det må vi arbejde på fra jorden også :o)
sep 2005
Helt ude af balance..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside