{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyrefægtning - så kan han lære det!
  • #1   25. maj 2008 Ærgeligt at det var hesten der først stod for skud....

• #2   25. maj 2008 :s..

Fy for satan!!

fik det seriøst dårligt!! Av av av stakkels tyr+hest har virkelig ondt af alle de tyre.. smiley

- Anna

• #3   25. maj 2008 Tyren bliver dræbt ved at den får et svær i nakken så senerne bliver skåret over.. (mener jeg?)

• #4   26. maj 2008 Nej, det er forfærdeligt at uskyldige dyr behandles sådan...

MCM: Hvad mener du med "Synes nu ikke du er meget bedre selv."? smiley Er det mig der ikke er meget bedre end en tyrefægter eller hvad? :o)

• #5   26. maj 2008 MCM

at en rytter gir hendes et slag med pisken er jo ikk det samme som med det her, her dør tyren efter at have haft en del ondt inden den for lov til at dø!!

• #6   26. maj 2008 MCM:
    Der er mange ting der ikke er ulovlige, men hverken er rare for dyr eller mennesker. JEG SYNES: Når en mand vælger at gå ind i en arena og stikke en tyr så mange gang at den bløder i hjel (eller hvordan de nu end gør), foran så mange mennesker og sætter en ære i at pine et dyr på den måde, så SYNES JEG det er i orden at skrive at "han kan lære det". Mennesker der behandler dyr sådan, burde slet ikke have med dyr at gøre, SYNES JEG. Hvis tyren kunne vælge, mon så ikke den helst vil leve frit og undgå mennesker, som de har gjort i millioner af år før vi fik fat i dem? Hvis man vælger at tage et vildt dyr ind (tyr, hest, emu eller hvad man ellers finder på), så skal det behandles med respekt, SYNES JEG.

Til det du skrev:
    "Intet menneske fortjener at dø sådan dér!"
    - Så døede han jo ikke ligefrem, han fik en forbinding om hovedet, ny hest og så kunne han da komme ind og rigtig vise hvem der bestemmer! Der er ingen mennesker der behøver at dø ved at en vred tyr stanger/tramper dem i hjel, det er jeg enig med dig i, men der er heller ingen uskyldige mennesker der behøver at dø i trafikken. Nu er det jo bare lige sådan at tyrefægteren rent faktisk gør det her bevidst og med hensigt på at dræbe dyret. Min kommentar om at "så kan han lære det" var mest ment som at når man vælger at dræbe sådan et dyr for ærens skyld (og som potensforlænger?!), så har jeg ikke særlig ondt af ham når det går galt. Dermed ikke sagt at det ikke er synd for ham, men han er ligesom selv lidt ude om det...?

Den følgende sammenligning forstod jeg ikke helt:
    "Man kunne også sige, at det var en rytter, der gav sin hest en i røven med en pisk, hvis den stoppede - og bagefter kom hesten så og sparkede rytteren i dørken?"
    "Nååååårh, stakkels hest! HA, du kan lære det! --- rid bidløst og vær i harmoni!"

Mener du at hvis hesten stopper foran et spring? Og så giver rytteren den et rap med pisken? Og så svarer hesten igen og så lyder det som om at jeg siger: "Nååååårh, stakkels hest! HA, du kan lære det! --- rid bidløst og vær i harmoni!"? Eller hvad?
    Det vil jeg ikke komme nærmere på, men for det første er der vel en grund til at den stopper? For det andet, styrker et rap i rumpen nok ikke tilliden mellem hest og rytter... Jeg kunne ikke drømme om at bruge min pisk, til at straffe min hest, aldrig.

Jeg tror vores indstilling til heste og dyr er lidt for forskellige til at kunne diskutere dette emne, det lyder som om du synes det er bedre at give hesten et rap end at ride bidløst og i harmoni. Ikke enig, men sådan er vi jo så forskellige, det skal der også være plads til... Jeg beklager du følte dig stødt af min kommentar :o)

• #7   26. maj 2008 MCM

Det hænger da overhovedet ikk sammen det du siger.. om man rider med bid eller uden er det da stadig ikk det samme at man gir sin hest et klask i røven som det er med tyrefægtning derfor kan du ikk sammenligne det!!

• #8   26. maj 2008 MCM

WooW slap dog li af tøs .. for det første er det en DEBAT!! Og du skriver jo lige som selv dette her

-

Man kunne også sige, at det var en rytter, der gav sin hest en i røven med en pisk, hvis den stoppede - og bagefter kom hesten så og sparkede rytteren i dørken?

"Nååååårh, stakkels hest! HA, du kan lære det! --- rid bidløst og vær i harmoni!"

-

Det er sjovt nok det jeg snakker ud fra så slap dog li af !

• #9   26. maj 2008 MCM

Du svarer stadig ikk på min tråd!

• #10   26. maj 2008 MCM:
    Se der er forskellen, min hest har ikke lyst til at være uærlig overfor mig, hun ved at jeg behandler hende med repspekt og jeg ved at hun behandler mig med respekt. Og så siger du at jeg ikke har nogle ambitioner? Det er da noget fis, det ved du ingen ting om kære ven :o)
    Jeg har ANDRE ambitioner end dig, det er helt korrekt! Jeg rider ikke efter at hesten skal rende efter mig med en snor om halsen, det gør hun allerede, bare uden snor smiley Og lige til lidt info, så er vores mål at kunne lave sliding stops, roll backs, spins og en masse andet af det western ridningen indebærer. Men igen, jeg forventer ikke at du forstår. Men man kan komme utrolig langt med tålmodighed...

Og til Frk. MystiQ: Jeg synes det er helt fint du blander dig, jeg er enig i dit synspunkt smiley

• #11   26. maj 2008 Stine C

Tak smiley men tog nu "blandingen" fra hendes egen tekst så blander mig endelig ikk i jeres lille samtale

• #12   26. maj 2008 Frk. MystiQ:

Haha, nej, det kan jeg godt forstå. Jeg er også færdig nu ;o)

• #13   26. maj 2008 MCM

Så ens heste er bedre til at stole på en når man rider på højt plan ?

• #14   26. maj 2008 MCM

Fordi en hest er på M-S plan er det ikk ensbetydende med det er bedre ?

• #15   26. maj 2008 MCM

og fordi man ikk rider stævner betyder det heller ikk at vores heste ikk kan være på et M-S plan

• #16   26. maj 2008 MCM

så betyder det jo heller ikk at den lige præcis stoler på hva du gør, måske det er dig som skal stole på den springer

• #17   26. maj 2008 MCM.
    hvordan kan du sige at ens hest stoler mere på sin ryter jo højer plan man er på? tssh.

• #18   26. maj 2008 MCM: Haha, er det kun synd hvis det er ulovligt? smiley Hvad synes du om DRF's uduelige chefer, som bliver ved med at beskytte topryttere efter den ene mishandlings-sag efter den anden?? Er det bare i orden, fordi det ikke er ulovligt?

Deres motto er "vi vil have flere placeringer i udlandet", ikke "hestene skal faktisk også have det godt"

• #19   26. maj 2008 MCM.
    ja det kan jeg helt klart give dig ret i. (:
    skulle bare lige være sikker på hvad du mente med det.
    for der kræver ligeså meget tillid i mange andre ting med heste som der gør i springning på høj plan.

• #20   26. maj 2008 <b>DÉT er dyrmishandling, men det er jo også ulovligt. Det er tyrefægtning - og ridning - jo ikke.</b>

Hvad vil du så med dette?? =)

• #21   26. maj 2008 Hvis I kunne springe alle jeres rædsvækkende spring UDEN tvangsmidler, SÅ ville jeres hest have tillid til jer!

Men det tror jeg nu næppe..

• #22   26. maj 2008 MCM.
    ja. (:

• #23   26. maj 2008 MCM: Vil det sige at Meksikana aldrig er blevet trænet med sporer eller pisk? Ellers gør det jo ingen forskel...

• #24   26. maj 2008 Hmm.. Niveauet har ikke noget at gøre med forholdet mellem hest og rytter! Så vidt jeg kan se. Nogle af toprytterne (f.eks. Tina og Charlotte Lund) laver ikke andet med deres heste end selve træningen. Og så synes jeg heller ikke derider ret godt. Uanset hvor meget tillid en hest har, er det bare ikke alle heste der kan springe SB, hvis det ikke er det de er bygget til. Så det kan man ikke måle på den måde:)
    Man kan være i enormt god harmoni med sin hest, uden nogensinde at have startet et stævne. Jeg siger ikke der er noget galt i at ride med pisk, da det kan være en god støtte, men det er ikke den der skaber tilliden.

• #25   26. maj 2008 MCM

"Siger du som har en travhest?" hva fanden er det for noget at sige ?? bare fordi man har en traver kan man så ikk ride ordenligt ??? bare fordi du måske har nogle dyre ponyer som kan springe så højt i følge dig selv , så kan jeg ikk bare fordi jeg har en traver ?? Nu er det sjovt nok ikk racen jeg ser efter men selve hesten, og at dine små ponyer har kostet kassen gør igen forskel på om de har talent eller om min billige traver har!! Så sys li du skal holde din mund lukket og tror du jeg ville blande mig i pony spring uden jeg vidste noget om det ?! Nej så ti dog stille

• #26   26. maj 2008 MCM

Sjovt nok ikk men du burde måske ikk sige sådan "siger du som har en travhest" Der ligger sku fordomme i den sætning!

• #27   26. maj 2008 MCM

Hvorfor blander du MIN travhest ind i det her ?

• #28   26. maj 2008 Man ved jo bare ikke en skid når man har en travhest, og ikke har råd til en pony til 200000 Frk. MystiQ (;

• #29   26. maj 2008 MCM

Om du vil kalde det en traver eller travhest er jo lige meget.. Og hvem siger bare fordi man har en hest som kan springe så højt gider gå til stævner ? Ja undskyld man ikk li har lysten til at være på stævnepladserne !

• #30   26. maj 2008 Anja C

Måske du bare li burde lukke aret.. Hvem siger man ikk kan få lige så stor glæde af en traver som af en hest til 200.000 ?? Bare fordi jeg ikk vil bruge flere 100.000 tusind kroner på en hest så ved jeg ingen ting??

• #31   26. maj 2008 Frk. MystiQ .: Troede du kunne se det ironiske x) Gå ind på min profil. Har selv traver

• #32   26. maj 2008 MCM:
    Jeg synes du skulle tage at stoppe inden du gør dig selv mere til grin, der er vidst ikke rigtigt nogle herinde der tager dig seriøst mere. Du skrev selv du havde haft dine hest(e) i en måned, tillid bygges ikke op så hurtigt... Så vidt jeg kan se bruger du både pisk og sporer på Meksikana(billede på profilen) og du laver ikke andet end at nedværdige andres heste og ridemåder.

Alle:
    Som Tatiana så rigtigt nævner, var dette en diskussion om tyrefægtning og ikke ridemåder og forskellige hestetyper. Ville sætte pris på hvis vi kunne vende tilbage til det emne... ?

Forresten nogle der skal med til demomstrationen d. 7/6? :o)

Kommentér på:
Tyrefægtning - så kan han lære det!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce