21. maj 2007 Følger: 72 Følgere: 69 Heste: 10 Emner: 16 Svar: 180
Mælk i yveret ??? {{forumTopicSubject}}
Hej hej
Hjælp, er første gangs avler og det er første gang for vores hoppe, så har lige et spørgsmål jeg ikke rigtigt har kunne få svar på nogen steder. Håber I kloge hoveder kan hjælpe mig
Er der nogen der kan fortælle mig hvornår at en drægtig hoppe begynder at få større / spændt yver ? Det er sikkert meget forskelligt og jeg ved der er nogen der næsten ikke får det, men hvornår må de tidligst begynde at danne mælk..for der er vel derfor det bliver spændt og større ?? Vores hoppe har 6 uger til termin, og hendes yver er klart blevet større. Hun har det godt, er KÆMPE stor og vi kan mærke føllet sparke løs inde i maven:) Ert det for tidligt, skal vi være bekymret for det ??
sep 2007
Følger: 113 Følgere: 112 Heste: 7 Emner: 105 Svar: 1.192
sep 2006
Følger: 96 Følgere: 92 Heste: 8 Emner: 64 Svar: 227
Vil lige sige at når hun er førstegangs folende kan hun godt gå en del overtid. Nogle heste går altid over tid!! Bare så du ikke bliver forskrekket hvis det sker!!
M.V.H Kristina
sep 2007
Følger: 113 Følgere: 112 Heste: 7 Emner: 105 Svar: 1.192
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 69 Heste: 10 Emner: 16 Svar: 180
Har læst et sted , at hopper der er sent ifolede ofte foler før tid. Hun har først termin 4/7, så hvis det at der er spændt yver nu betyder, at hun foler om ca 4 uger, passer det jo med at hun foler 2 uger før termin.??
Men det er nok ønsketænkning Glæder mig HEEEELT vildt
aug 2006
Følger: 72 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 122 Svar: 642
apr 2006
Følger: 84 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 122
I år havde hun termin 17. maj og folede 16. maj.
Hun begyndte at sætte lidt yver ca. 3 uger før terminen, men d. 15 var vi ikke i tvivl om at det var oppe over. Der satte hun meget yver, d. 16 lukkede jeg hende på fold, med kæmpe yver hvor mælken sprøjtede ud, når hun drejet rundt om sig selv. Sidst på eftermiddagen, nedkom hun med et fint hoppeføl. Umiddelbart tror jeg ikke I er i tvivl, når hun sætter mælk... Men ja, det kan være forskelligt fra hest til hest.
Mælk i yveret ???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside