{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Ikke i fol men mælk? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Er der nogen som kan komme med en forklaring på hvorfor hoppen står med mælk i patterne?

Hun er 19år, er IKKE i fol, Har for ca 9 år siden fået føl, har været i brunst for ca halvanden uge siden og er ikke umiddelbart i brunst nu.. Det er ikke meget mælk det drejer sig om, yveret er ikke spændt eller noget, men da jeg stod og vaskede hende idag (hun samler skidt mellem patterne -_-) opdagede jeg at der kom mælk ud mens jeg vaskede hende..

Jeg har ikke oplevet det før, hverken med hende eller andre hopper..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke i fol men mælk?
  • #1   5. jun 2014 Hmmm... lyder mystisk, synes jeg. Har aldrig hørt om det før, så jeg følger lige med.
    Et forsigtigt gæt kunne måske være - hvis det overhovedet er muligt - at den er falsk ifol (hvad mon det hedder hos heste?) Det bliver min hunhund efter hver gang, hun har været i løbetid. Nogle hunde får det så slemt, at de laver mælk også....

• #2   5. jun 2014 Falsk drægtig? Vores hund gjorde det... Mælk og det hele, men en scanning viste der var ingenting. Altså, dyrlægen troede selv på der var hvalpe! smiley

Sikker på det ikke var noget sæbe der dryppede?

• #3   5. jun 2014 Jaa det kan hopper så vidt jeg ved også komme, men så vil der ofte følge andre symptomer, så vidt jeg er orienteret og har intet mærket på hende.. smiley Tænker også at yveret så ville være spændt fordi hun lagde mælk ned som til et føl..?

Men ja, synes virkelig også det er mystisk--

• #4   5. jun 2014 Er helt sikker på det ikke var sæbe, for tørrede af og mærkede efter, og det sprøjtede lige så fint ned på gulvet,,

• #6   5. jun 2014 Jaa tænker det er som med mennesker, så der bliver ikke pillet mere, før der skal vaskes om en ugen til halvanden smiley

Hoppedullen: Ved du om en hoppe som hende evt ville kunne bruges som ammehoppe, eller ville hun ikke danne mælk nok til det? bare sådan rent hypotetisk..

• #7   5. jun 2014 hun kan ikke bruges som amme hoppe,
    jeg havde en fuldblods hoppe der gjore det samme, hun havde ikke haft føl før.
    men den mælk der er i en hoppe der sætter mælk uden den er ifolet den mælk er intet værd.. desværre. det skal nok gå væk og du kan roligt ride normalt:)

• #8   5. jun 2014 Det meget normalt, min tidl hoppe gjorde det samme, hvert eneste forår (:

• #9   5. jun 2014 Ja, har skam også tænkt mig at fortsætte som normalt, da hun på ingen måde er påvirket..

Nu spørger jeg måske tosset, men hvis heste fungerer det mindste som mennesker, så vil mælken jo "udvikle" sig og blive bedre indenfor ganske kort tid, hvis man vedligeholder produktionen..?

• #10   6. jun 2014 Min hoppe har det hvert år om foråret og hen over sommeren smiley Min dyrlæge siger det er kløveret i græsset der gør det og at man ikke skal "tømme" eller pille for så producere hoppen mere.

• #11   6. jun 2014 Det har min hoppe tit, hun står ofte og drypper med væske ( det ligner skummetmælk) specielt efter vi har redet. Tror det kommer lidt an på hvor meget græs de får og min gør det gerne efter træning.

Kommentér på:
Ikke i fol men mælk?

Annonce