Om at svine hinandens heste Om at svine hinandens heste
Ja det er vi hestefolk ret slemme til. Sidste fredag sad jeg oppe hos gogiateren og faldt i snak med nogle andre. Snakken fald på dyr og jeg nævnte at vi avlede fjordheste hvorefter damen overfor mig siger at de er godt nok grimme. Nu kunne man forestille sig at det var en sindslidende men paradoksalt nok var det hjælperen.
Jeg har oplevet det mange gange og det undre mig at folk smider alle hæmninger og siger at min hest er en ko og den slags. Nu er det ikke sådan at jeg spørger folk om deres mening, de fortæller mig den frit fra leveren. Jeg har pæne velavlede fjordheste, så det er ikke sådan noget møg (i al min beskedenhed)En ting er at man ikke synes at fjordhesten er en pæn hest, men det er altså ikke særligt høfligt at sige sådan. Hvad er det der for folk til det? Jeg sidder jo heller ikke at nævner de forskellige eksteiørfejl på nogle af folks mindre heldige varmblodsdyr og dem er der altså den del af. Mange af dem er heller ikke egnet til at gå middelsvær dressur eller springe fantastisk. Jeg må så sige at jo dygtigere ryttere/hestfolk der er tale om jo mindre sviner de mine heste.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.168
Jeg var heller ikke selv fan af den lille stærke hest. men på et tidspunkt havde jeg ikke noget valg og fik så jesper Olsen (ja det hed han sku) havde ham i 2 1/2 år. og har aldrig nogen sinde lært så meget af en hest som ham
han var en affarende stævne pony da jeg fik ham, og jo han var god, men kunne selvf ikke være med helt oppe. men må sige at jesper har forandret mit syn på norbakkeren en hel del..
før mente jeg ikk de dued til noget.. men ja kan nikke genkendene til de nedladene kommentare.. faktisk har jeg prøvet, at jeg kunne høre dommeren grine da han så jesper, men han grinte knap så meget da jeg valgte at ride ned af middterlinjen i pasage og afslutte med piaff ( det var til mini military, så var kun med for sjov)
for mig er en fjorhest lige så god som alle andre, det bare et spørgsmål om at alle heste er forskelige og ikke alle er lige gode til alle ting sådan er det..
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.168
søge ord.. Jesper Olsen
apr 2004
Følger: 61 Følgere: 70 Emner: 58 Svar: 225
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 985
Jeg elsker min Frede og er fuldstændig ligeglad med form og farve... Jeg skal bare ha en hest der passer til mig om det så er frede islænder eller DV eller en hvilken somhelst anden...
Jeg synes det er latterligt at det kun er DV racer der dur, især når man ser alt den avl som føre mus osv med sig...
Og hvis folk har en mening så hold dog kæft alle elsker jo deres heste...
apr 2004
Følger: 61 Følgere: 70 Emner: 58 Svar: 225
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 34 Svar: 370
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 949
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 24 Emner: 29 Svar: 106
Kan godt forstå jer der føler at folk sviner deres heste til. Jeg har selv en pinto, og der er også mange der kritisere den... Men så er det jo bare skønt når den vinder over de andre DVér. F.eks. var der et mindre dyreskue hvor jeg går på skole, hvor vallakkerne også kunne stilles til kåring:-) Og min pinto vallak gik fløj foran alle de "fine" varblods heste, he he. Så fat modet, til os og jer andre med andre racer, vi vinder jo ligeså meget som de andre. Jeg er glad for at have en enderledes hest, det gør en lidt specielt:-)
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 24 Emner: 29 Svar: 106
jan 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 17
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 33
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 257
Derudover tror jeg aldrig man kommer uden om den race diskremination der nærmest er blandt heste folk i henhold til heste desværre.
Sikke dog en ubehøvlet hjælper.
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
Jeg har intet imod nogen som helst racer, men der er da nogle jeg ikke kunne tænke mig at eje fx travhest, da jeg overhovedet ikke passer sammen med dem temperamentsmæssigt. Men skulle jeg falde over en og vi passede sammen, ville jeg da være ligeglad med hvad race, bare den var det jeg gerne ville ha den til.
jeg kan bestemt heller ikke lide alle hunde fx og min kæreste har den grimeste pekingeser (jeg "hader" selskabshunde, mest fordi folk sjældent opdrager dem og de gør en del), men nu har jeg opdraget ham, og han er den sødeste lille hund, selv om han er grim af h***** til
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 31
Nu har jeg en ren haflinger og han er bare den absolut bedste på jorden "FOR MIG" men bliver da også nogle gange drillet i stalden både fordi jeg som voksen rider pony (jeg er kun 156 cm) og så også fordi jeg dyrker horsemanship og derfor ikke irettesætter min hest så meget og på samme måde som de andre, Han er rigtig fjollet og fræk, men ahn får lov da han kun er ung og skal ha lov til at være ung og så længe han ved hvem der bestemmer og hvor grænsen går så er jeg bare glad for jeg har en glad og legesyg hest
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.134
Har heldigvis ikke oplevet direkte fordomme, men hvor må det være trist når folk bare ikke har nok manere eller opdragelse til at holde deres mund når de ikke har noget pænt at sige. Det er trist, og hvor er der mange aspekter af vores samfund hvor det i dag er sådan..
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 149
En stor tung arbejdshest kan være ligeså smuk som en slank ædel race, det vigtigste er hvad ejeren føler for sin hest og den kærlighed er der ikke nogen der har ret til at krænke.
Prøv dog at tale pænt om hinandens heste, hvis du ikke har noget pænt at sige så hold dog mund.
Rigtig go' Weekend til jer alle =o)
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 314
og nordbagger/fjordhest er en dejlig race.. har ikk altid brudt mig om dem, men er helt vild med sportsmodellerne..
man ska ta hesten efter temperament og IKK race!!!
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 143
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 455
Det er bare mangel på pli, at svine andre racer til, om det så er andres race eller deres hestes racer.
Om at svine hinandens heste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside