{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Sært med sure frie heste {{forumTopicSubject}}

Jeg synes jo det erenormt imponerende når folk kan træne deres heste uden udstyr.. men samtidig undre jeg mig meget over at hestene ofte ser sure og stressede ud..
Legede med min frit idag.. hun er enormt følsom, men lytter derfor også meget til mig.. hun bakker når jeg gør, går sidelæns når jeg gør.. følger mig hvis jeg går eller løber også i mønstre og over bomme.. hvis jeg slår klik med tungen og føre armen i en cirkel omkring mig løber hun på en volte..
Hun er helt fri.. jeg presser ikke på og prøver at bruge så fint kropssprog som muligt.. men når hun løber om mig eller når vi traver afsted skulder ved skulder ser hun sur ud.. hun virker dog ikke sur og tager ørene frem så snart jeg rækker hånden frem.. men lidt sært de laver de der sure fjæs smiley
Andre der har bemærket det eller selv leger løs med hesten ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sært med sure frie heste
  • #1   20. feb 2008 hm, måske er det forskelligt, eller også er mine heste underlige, for de gør det ikke.. .

• #2   20. feb 2008 Emilie A: Ja du har nok ret.. virker jo bare mærkeligt de virker mere sure når de får mere frihed smiley men hun virker samtidigt som om hun synes det er vildt sjovt.. er bare så bange for at hun skal stresse.. da hun jo har tendens til stress

• #3   20. feb 2008 når jeg rider dressur har godot ørerne tilbage (ikek surt) men fordi han lytter til mig, det samme gør han under træning uden tøjling.

Tror også jeg skrev i den anden tråd at jeg tror det er lidt usikkerhed, om det nu er det du vil ha mig til agtigt (kan ikke lige finde de rigtige ord)

• #4   20. feb 2008 Ja.. jeg har bemærket det.. min lotte gør det altid.. og hun er også begyndt at angribe igen.. hvis jeg stopper med at løbe osv.. men det er altså ikke så sjovt at lege med hende når hun hopper i nakken på en... og slår med forenene og bider...

hun vil bare lege.. tror jeg men er faktisk ikke helt sikker længere.. for hun bliver godt nok ondskabsfuld nogen gange... smiley håber bare at der er en lille periode.. hun er jo så ung... eller måske er det fordi at vi har fået ny hest.. men ved det ikke smiley

• #5   20. feb 2008 Linette R: Lyder ikke rart.. hvis hesten angreb mig ville jeg tage det som den ikke kunne kapere legen i sit hoved og stoppe..

• #6   20. feb 2008 Nej.. det er ikke sådan.. det er mere sådan hun bliver stædig/vil bestemme/ vil have opmærksomhed.. fx.. hvis vi leger og jeg løber så løber hun efter og fanger mig.. og så hopper hun rundt og vil have mig til at løbe efter hende og fange hende..
    men når jeg så stopper og ikke kan holde til mere går hun amok.. og bliver rigtig rigtig sur.. i sær hivs jeg går op mod de andre heste så hopper hun lige i nakken af mig... smiley og det samme hvis de andre heste nærmer sig smiley

Det er ikke kun i leg... men altid.. når der fodres.. strigles osv.. hvis bare jeg kigger på andre i mens.. bliver hun sur og vil ikke lade mig komme til hende igen...

Og ser hun at jeg snakker med nogen af de andre bliver hun sur.. og ked af det og går så langt væk hun kan komme.. og vil ikke snakke med nogen.. og hvis jeg eller de andre heste prøver går hun til angreb..

ved bare ikke rigtig hvad jeg kan gøre ved det.. :-C

• #7   21. feb 2008 men hvis vi er rimeligt enige om at de ikke er sure eller stressede, men blot opmærsomme, lyttende og ind imellem lidt irriteret.. hvorfor gælder det så ikke dressur heste ? for de fleste mener jo at hvis en dressur hest ser sådan ud, så er den sur, stresst og utilpas..

• #8   21. feb 2008 linette - sådan er lady også. Godot og hende har boks ved siden af hinanden, og jeg må bare ikek snakke med ham. OG er vi alle i ridehuset løs, så skal han bare ikke komme hen til mig da! SÅ flipper hun

• #9   21. feb 2008 Jannie E
    Det er altså noget underligt noget.. alle mine er sådan.. men de andre små bider og napper bare hinanden.. men Lotte hun går helt.. amok..

• #10   21. feb 2008 ej okay de gør det nogle gange . . . men synes ike altid de ser sure ud. .

• #11   21. feb 2008 Kiwi ser ik rigtig sur ud, bare meget koncentreret smiley

• #12   22. feb 2008 når jeg træner uden udstyr med lucas så ser han også utilfreds ud....

Kommentér på:
Sært med sure frie heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce