{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

læsning af hest {{forumTopicSubject}}

hej
ja min dejlige fjordhest isa skal fkyttes fra svendborg på sydfyn til nordsjælland omkring ølstykke
HVAD SIDE SKAL DE STÅ I?
HVAD DÆKKEN?
HVOR MANGE STOP?
HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter)
HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE?
HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD?
OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op)
SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN?
SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER STANG?

kh michele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læsning af hest
  • #1   14. jan 2008 Uha det var mange spørgsmål. smiley
    Hvis den kører alene skal hesten altid stå i venstre side.
    Vil anbefale et lidt tyndere dækken end den normalt står med, da de kan begynde at svede hvis de stresser lidt over det.
    Tja den bedste måde at læsse en hest er vel bare at prøve. smiley Hvis den ikke vil oppe anbefaler jeg en longe spændt fast på hver side af traileren til at støtte den og muligvis lukke bag om den.
    Normalt giver jeg ikke mine hø i traileren uanset hvor lang tur det er, da de ikke har adgang til vand i traileren, men et fyldt hønet burde holde den beskæftiget.
    Med hensyn til vand og mad ville jeg mene at den sagtens kan klare den tur uden at blive tilbudt noget.


  • #2   14. jan 2008 Det indlæg var ikke færdig. hehe
    Som sagt tror jeg sagtens den kan klare sig uden, bare tilbyd den vand når den er fremme. Men hensyn til mad vil jeg mene det er en dårlig idé at fodre en hest under en "trailer"-tur, da det kan give problemer med maven
    Synes det er en dårlig idé at tage hesten ud under turen for at strække ben. Heste har ikke en egentlig tidsfornemmelse og ved derfor ikke hvor lang tid den kører. Og ved at tage den ud risikerer du bare at den ikke synes det er en god idé at gå op igen, samtidig med at det kan virke forvirrende/stressende.
    Ved ikke helt hvad du mener med lukket/åben skillevæg, men skillevæggen skal være på plads så hesten ikke kan vandre rundt i traileren og at du kan lukke bommen bag den. Du gør den en bjørnetjeneste ved at lade skillevæggen blive til siden, da det bare gør det svære for hesten at holde balancen og forstørre risikoen for at den vælter.
    Jeg plejer at have deres haler under stangen/bommen for at den ikke kommer i klemme. smiley
    Derud over vil jeg sige, luk helt bag den (den øverste klap) hvis i skal på motorvej eller det er dårligt vejr (stor sandsynlighed). Og husk at åbne vinduer i traileren.
    Ellers så vær bare opmærksom på hvordan hesten står i traileren, om der er uro osv. KØR STILLE og husk farten HELT ned i rundkørsler og sving, da det er her risikoen er størst for hesten vælter eller på anden måde mister balancen. smiley
    Det var min råd omkring trailer kørsel. smiley Garanteret nogle der er uenige, men så giv lyd, så vi kan få en lille debat. hehe
    //Ds


  • #4   14. jan 2008 Kristine D - Super. smiley Kender mange der ikke mener deres heste kan leve uden hø i traileren, men er altså ikke så sundt for dem at spise hø uden adgang til vand smiley Og mine heste dypper altid deres hø i vand inden de spiser det. hehe.
    Men rart med lidt enighed. havde regnet med uenighed. smiley

    //DS


  • #5   14. jan 2008 tak=)

    men tro nu jeg ville give den hø så den ikke æder triler når der er kryppe bider


    skal hennes stald ting som mad og skabe ogsådan noget kan det så i den anden sider eller skal det op i lasbilen?


  • #6   14. jan 2008 den alle vorse ting skal køres i men så kommer det bare ikke der hen hvor hun skal stå

  • #7   14. jan 2008 Jeg ville sætte tingene ved siden af hende i traileren. smiley Men husk at spænde det hele fast.

  • #8   14. jan 2008 ok!

  • #9   14. jan 2008 smiley XD

  • #10   15. jan 2008 HVAD SIDE SKAL DE STÅ I? - Venstre
    HVAD DÆKKEN? Bare et tæppe dækken, fleece eller uld, hvis den ikke normalt går med dækken.
    HVOR MANGE STOP? Ikke for mange, men et eller to.
    HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter) ????
    HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE? Ikke så meget -en skive eller to.
    HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD? Mad til dens normale spisetider og vand en til to gange.
    OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op) Nej så langt er der heller ikke.
    SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN? Lukket!!
    SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER STANG? under!!

    Min mening...


  • #11   15. jan 2008 tak=)

Kommentér på:
læsning af hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce