Hvordan går det med jeres føl/plag? :) {{forumTopicSubject}}
Hejsa... Jeg syntes da vi skal have et indlæg, om hvordan det går med vores kære føl/plag..
Hvor gamle er jeres føl/plag, hvad kan i med dem?? Hvor meget er de vokset siden de blev født??
Mit hoppeføl, er lige blevet 4 mrd.. og puha, syntes godt nok hun vokser hele tiden.. og hun er ved at være rigtig fræk hehe.. skal til at være lidt mere bestemt, når jeg skal trække med hende, hun syntes åbenbart cykler, og ting og sager er meget farlige hehe.. så hun hopper lidt rundt.. vi har ikke fået træne så meget den slags ting, da min hoppe desværre står skadet,, så er begrændset hvor meget jeg kan træne med følle..
Men udover det er hun nu sød nok at trække, hun kan få rendset hove, smed har hun også prøvet, Man kan også sætte hendes hove i en spand vand.. det syntes hun er lidt sjovt.. og striglet bliver det også til..
Men nå.. fortæl... hvordan går det med jeres "børn" :D
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 45 Svar: 336
maj 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 586
Han kan rigtig mange ting. Ud over alm daglig håndtering (røres over alt, gå pænt i snor, strigles, få ordnet hove osv) kan han:
- Gå i longe (i alle 3 gangarter, ikke noget vi gør ret tit).
- Lave forpartsvendinger fra jorden.
- Lave "schenkelvigninger" fra jorden.
- Gå over plastic.
- Gå op på en palle med en plade på.
- Løsspringes.
- Have sadel og trense på.
- Have dækken på (han går med dækken da han ellers fryser, og han har lige været syg).
Ja han mangler faktisk ikke noget ud over at blive tilredet til næste år, og så er han den hest jeg ønskede at få =0)
Derudover har vi været ret uheldige på det sidste:
- Først havde han 2 manglende kindtænder, så han samlede foder (lignede en hamster), og han fik raspet tænder.
- Så fik han fjernet ulvetænder, da de generede ham.
- Så blev han rettet af kiropraktor, da han var skæv i korsleddet.
- Og i dag er han så igen kommet til skade - han har desværre på en eller anden måde siddet fast i grimen, og har fået nogle store "sår" på både hals og hovede =0(
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 38 Svar: 2.794
( 4 mdr siden ) så hun er nu 154cm store tøs
hun havde ikke været i hænder da jeg fik hende og hun var meget bange,
men nu kan hun stå bundet,
få ordnet hove,
gå ture langs hovedvejen (uden at reagere på noget som helst hun er 2000% trafik sikker)
hun kan blive vasket (Det nyder hun )
hun kan være alene,
hun er vant til trense,
ja hun er den nemmeste hest jeg har mødt hvis hun vender forkert når hun skal ud om morgnen eller ind fra fold kan man bare trækken hende i halen så går hun bare baglæns med
Lotte 2år og 4mdr
kan alt det som chabli kan,
o
g mere til,
Have sadel på, have dækken, have katte på
gå ture langs hovedvejen uden udstyr altså hvor hun bare følger med,
hun kan stegle på komando,
longeres med og uden udstyr (ikke noget vi gør tit)
neje, næsten ligge sig ned på komando,
løbe når jeg løber, og stoppe når jeg stopper,
spansk skridt, og sikkert meget mere
Melissa 3år og 4mdr er jo ikke plag mere,
men det eneste hun kan er at få grime på,
bleve trukket med (kun af mig)
løfte forben, og det er hvis det :-S
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Hvordan lære i jeres føl, at blive mere rolige når man trækker med dem?? min pige, er lidt nervøs for cykler og den slags.. selvfølgelig kommer det stille og roligt.. men har ikke kunnet træne så meget, da min hoppe har hovbrud.. så hun må helst ikke stresse for meget.. så begrændset hvad jeg kan træne med følle..
apr 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 102
er ikke sikker på hendes højde som den er lige nu...
men hun er i hvert fald vokset mindst 10-15 cm på det halve år jeg har haft hende....
luna bliver striglet og får renset hove helt uden problemer
går helt fint ude ved ved vejen...
hun kan ha en køre sele på uden a det gør hende noget (har aldrig spændt noget efter hende) hun har kun haft selen på... tænker på a lade hende prøve a trække med et dæk til sommer...
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 38 Svar: 2.794
hun bliver bare liggende oven i mig,
og så må jeg bare kravle ud og så renser vi resten af hovene mens hun ligger ned, fjollede dyr
Hvordan går det med jeres føl/plag? :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside