halvandet års føl mangler træning {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg må kryb en anelse til kende! Grundet personlige ting har jeg ikke haft tid til at lære mit hingste føl meget !
og jeg er nu kommet dertil hvor vi er ved at øve til flere ting,
vi har styr på det med grimen, mere eller mindre også det med biden, men han er hingste føl og vil gerne prøve grænser af stadigvæk
strigle kan jeg også men jeg er stadig lidt usikker på hans bag part om han skulle kunne finde på at sparke ud, men jeg nærmer mig mere og mere hvis man kan sige sådan og det går frem af,
fore hovene kan han også løfte hvis han vil.. men bag hovene har jeg ikke øvet siden han var lille..hvilket jeg har det så forfærdeligt over ! men jeg skal ikke bruge tiden på at hænge med mulen , men i stedet bruge tiden til at finde ud af hvad jeg kan gøre bedre !
Men meget af det bunder nok også meget i det faktisk er mit første føl og jeg selv skal lære ham alt! det er jeg godt nok ikke vandt til skal lige siges men engang skal jo være den første ik
men ærligt ! så er jeg sku kommet lidt på bar bund ! jeg kan side og finde ud af hvad jeg skal med ham.. men når jeg står hos ham er jeg sku mere eller mindre blank.. som om jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe det an.. og det piner mig for jeg vil gerne og han vil gerne , så der skal bare ske noget nu ! men igen hvordan hulan griber jeg det an....
jeg starte jo dagen med af fodre, også får han lige lov til at slappe af og synke sin mad selvfølgelig.. og derefter strigler jeg ham, trækker lidt med ham også er det lidt som om jeg ikke ved hvad jeg mere skal, uden at det bliver overvældene og for meget for ham !
han er inde i mit galleri ( Bob Marley)
Jeg ønsker ikke at få ''skæld ud' eller starte diskussioner som sådan ! jeg søger virkelig bare en der kan give mig en eller flere råd ! så Marley og jeg kan komme vidrer !
på forhånd tusind tak !
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Kig gerne på Tindur sit galleri. Der står rigtig meget af vores træning fra han var føl
Spørg hvis du lurer på noget
Mvh TT
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 66
og er heller ikke rej for og bliver det forhåbenligt heller aldrig
men jeg tænker meget over om det jeg gør med ham kan skade ham, så jeg er nok mere nervøs:)
og hvad angår baghove så har vi trænet lidt men desværre med jævne mellem rum, så håber han måske husker at det ikke er så ''slemt''
mar 2011
Mvh TT
apr 2010
Mange tak for hjælpen!
mar 2011
Mvh TT
aug 2005
Følger: 108 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 56 Svar: 407
Og der er kun en måde at prøve og have det på, ved at købe en eller avle en selv
Og der findes lige så mange rolige føl, som ældre heste.
Men der findes også mange ældre heste der er dumme..
Og der kan man så trøste sig selv med at et føl er uviden og skal lære ting. Hvor det er nemmere på føl end at lære en på 7 det samme
Så fedt nogen gider kaste sig ud i det
apr 2010
ellers kan man jo ikke lære det,
og både følle og jeg er lidt uviden om mange ting, !
men google is my frind ! er jeg den mindste i tvivl om noget !!!
kigger jeg der
og bruger forumer ! for at suge viden ind
aug 2005
apr 2010
mar 2011
Mvh TT
aug 2005
Det er jeg udemærket klar over, har hjulpet min veninde med hendes tre føl hun har haft. så er udemærket klar over hvor vigtigt det er + min hoppe Annabell har gået med føl for nylige
mar 2011
Mvh TT
aug 2005
mar 2011
Mvh TT
halvandet års føl mangler træning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside