{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Unghest tilridning og den slags? (2-3 års) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. smiley
Jeg ville bare lige høre af ren nysgerrighed, har i selv tilredet jeres unghest? var det nemt? (fortæl gerne lidt om det)
Hvad ville i lave med en 2-3 års, som ikke skal tilrides før den er 4 år?
Fortæl gerne lidt om hvordan og hvorledes med jeres ungheste! smiley

(Da jeg selv står og overvejer at få en 2-3 års jeg har set)

Mange heste hilsner Line smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest tilridning og den slags? (2-3 års)
  • #1   6. feb 2015 Jeg tilred min ene pony, godt nok var den 7 år der, men det var virkelig nemt, men vi har også selv avlet hende. smiley

Og har min hest, som jeg skal til at tilride her i foråret, hun bliver sværere, da hun var helt rå da jeg fik hende, og en meget usikker og nervøs hest, så tingene skal gå meget langsomt, hvilket er derfor der ikke er sket så meget endnu. smiley - Hun bliver 4 til marts smiley

• #2   6. feb 2015 Ja mig og min veninde tilred selv min, som jeg fik som 4 års (næsten 4 et halvt) og han var helt rå.. sådan virkelig rå på alle punkter - han havde bare gået på en fold.

Det har været -og er stadig- en benhård kamp, men det er det hele værd! smiley

• #3   6. feb 2015 Ej hvor sjovt RigmorKristiansen, den jeg har haft kigget på er også P.R.E! smiley

• #4   6. feb 2015 passer en fjordhest jeg startede med da han var halvandet år (har dog kendt ham siden føl) der gik vi en masse ture og så er han blevet tilvænnet forskelligt udstyr samt han lærte at blive mønstret smiley
    jeg var meget spontant på ryggen af ham lige da han fyldte 3 år hvor jeg sad et par minutter hvor han intet sagde smiley derefter havde han ikke rytter på 2 måneder og så gik vi stille igang med at blive trukket i skridt og han lærte at blive drejet og stoppet hvilket gik helt problemfrit smiley derefter har han haft pause til omkring da han blev 4 år hvor vi så har været 2 om at ride ham da jeg ikke selv er dygtig nok til at kunne videreuddanne ham smiley han er været rimelig nem, dog er han rimelig vågen men det har han altid været smiley han bliver 5 til sommer smiley
    hvis du har interesse for kørsel kunne du evt. også træne ham i at gå for lange liner? dette har jeg selv brugt meget tid på som afveksling for ridningen da han skal tilkøres, hvilket også er gået super nemt og nu mangler han kun at få vognen på smiley

• #5   6. feb 2015 Jeg er igang med tilridningen af min egen, og det går stille og roligt. Der har endnu ikke været nogle problemer, overhovedet og vi har skridtet lidt rundt nu. Vi starter dog først rigtig til sommer. smiley

• #6   6. feb 2015 Af efter hvad jeg ved, så burde hesten heller ikke gør noget med mindre den bliver bange, eller har noget der gør ondt. smiley
    Så jeg tænker det er vel bare at kaste sig ud i det. For hvis man har tålmodighed nok og massere tid, så skulle det forhåbentlig gå lige så let som en leg. smiley
    Ikke? eller tror i noget andet? smiley

• #7   7. feb 2015 Personligt synes jeg ikke at det bare er noget man skal kaste sig ud i hvis man ikke har prøvet det før eller har hjælp - sådan noget er en stor beslutning og skal overvejes grundigt (synes jeg). Men samtidig, mærk i maven når du HAR været ude og se hesten, hvad din mavefornemmelse og hjerte fortæller dig smiley så går du ikke galt i byen smiley

Men hvis du ikke har prøvet det før, ville jeg få en til at hjælpe:) jeg har hele tiden -og har indtil sommer- haft milla (min veninde/bekendt som har haft min i tilridning og efterfølgende i ridning/oplæring) med og havde hun ikke været der, så var det ikke gået! jeg havde ingen forstand på ungheste da jeg fik halfdan, så det har været svært at lære ham alle mulige ting - selve tilridningen var det nemmeste.. det sværeste var at vise ham hvordan man opfører sig og begår sig her i verdenen, i starten var han farlig når han var i hænder, da han aldrig rigtig havde været i hænder men bare gået på en fold.

Men lyt til maven og hjertet smiley

• #8   7. feb 2015 Altså hende jeg har haft kigget på, har jeg mødt en masse gange, da min venindes hest er opstald hvor den står. Hver gang jeg ser den for jeg sommefugle i maven, og kan bare slet ikke lade være med at snakke med den. Min veninde bliver helt træt af at have mig med dernede, hun siger "kan du så ikke bare købe hende".
    Hende her har været i hænder, hun har også blevet striglet. Hun er også kontaktsøgende, hun kommer gerne hen til en smiley
    Der skal ikke andet end et billede til, så bliver jeg helt forfjamsket smiley

• #9   7. feb 2015 Jamen det lyder da som om at det er hesten for dig smiley

Hvor gammel er den? og har du snakket med ejeren om hvad den har været ude og opleve, hvad den har nået at lært, hvor meget den har været i hænder osv? det vil give dig et godt indblik på hvor nemt/svært det vil blive for dig smiley

• #10   7. feb 2015 Jeg har snakket lidt med hende. Hesten er 2 år nu men bliver 3 i år smiley
    Ejeren har også sagt at jeg gerne måtte komme og lave noget med hende, jeg måtte gerne strigle hende og den slags. smiley
    Jeg regner ikke med at tilride selv, jeg havde faktisk regnet med at sende hende i tilridning et sted smiley

• #11   7. feb 2015 Okay smiley jamen så go for it smiley

• #13   9. feb 2015 Aaw hvor fantastisk, det er lige præcis sådan et bånd jeg gerne ville have til min hest! smiley

• #15   9. feb 2015 Ej hvor skønt, opdatere gerne lige hvis du kommer på hende i dag smiley

• #17   9. feb 2015 Ej hvor dejligt, gad det var mig! smiley
    Det er en P.R.E

• #19   9. feb 2015 Jaaa og hende her er helt speciel (i hvert fald i mine øjne) smiley

profilbillede
  • #21   9. feb 2015 Hahaha jaa, hun er rigtig skøn, hun har også allerede prøvet på at spise mit kamera smiley

• #23   9. feb 2015 hahah ja og det gør jeg bare slet ikke xD

• #24   11. feb 2015 Jeg har selv tilredet Bantry Bay(med hjælp fra jorden selvfølgelig) Jeg fik hende ind som 2½års, hvor jeg påbegyndte det grundlæggende med strigling, løfte ben, og hele omgangen med hende.

Som 3års begyndte vi tilvænningen af udstyr og tilridningen lige så stille, i hendes eget tempo, så det blev positivt.

Efter hun blev ryttervant blev hun sat på sommergræs i 3 måneder, hvorefter jeg påbegyndte ridningen af hende for alvor smiley

Hun var utrolig nem at tilride, og tillidsfuld. Jeg tror det var af betydningen at hun siden føl har været i hånd hver dag.

• #25   11. feb 2015 Kig gerne på Tindur sin profil og læs lidt om vores færd smiley jeg er i gang med tilridningen nu og vi har holdt på siden August smiley vi tager det stille og roligt smiley jeg havde flere grunde til at jeg valgte at tilride ham selv med underviser på sidelinjen smiley Skriv i pb hvis du ønsker at vide mere smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Unghest tilridning og den slags? (2-3 års)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce