{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Tillidsbrud.. Hvad, hvordan, hvorfor? :-( {{forumTopicSubject}}

Kære HG.

Jeg havde egentlig ikke tænkt at nævne dette for flere..Min mand og min underviser har fået det at vide. Men min mand fatter intet og min underviser har ikke ladet høre fra sig..Jeg er knust smiley

Jeg har haft min dreng fra han var 7mdr. Vi har selvfølgelig haft vores "magtkampe" igennem årene da han jo har prøvet grænser osv. Han er nu 4år. Jeg har ALTID kunne stole på ham og jeg har ALTID vist ham at jeg er til at stole på! Jeg har hele tiden været forudsigelig og tro. I disse 3 1/2 år ++ har vi opbygget et stort tillidsforhold. Min hest har blevet bange, løbet mig ned ved et uheld, kæmpet for at ikke træde på mig og deraf blev han kortvarig halt.. Jeg har passet på ham og han har passet på at være god i mod mig. Jeg har altid kunne stole på at han ALDRIG ville mig noget ondt og har ALTID haft denne tillid til at han ALDRIG kunne finde på at gøre mig noget ondt.

Alt dette ændrede sig i dag til morgenen smiley

Vi gik som altid rundt i ridehuset før vi skulle ride. Jeg havde taget refleksdækken osv. af. Som vanlig var han fuld af energi. Han begyndte så at trave i ring omkring mig og jeg bad ham tage det rolig og slappe af. Pludselig laver han et buk og sparker mig i låret. Jeg hyler, farer sammen i smerte og står og prøver at undgå at tude da det gør SÅ ondt.. smiley Jeg når ikke (pga smerterne) at svare tilbage. Da smerterne bliver mindre er jeg tæt på at gå i opløsning pga. jeg virkelig føler mig svigtet. smiley At han virkelig kunne finde på at sparke mig.... smiley Jeg har spolet filmen tilbage gang på gang..Intet kan undskyldes..uanset hvor meget jeg vil og ønsker det..han gjorde det med fuldt overlæg smiley

Han har altid respekteret mig og mit personlige rum. Hvis ikke har vi trænet så det har siddet. Dette med respekt(ikke frygt!) for mig har jeg gået MEGET op i. Gensidig respekt. Han har også fået lov til at udtrykke sig så længe det har været udenfor MIT personlige rum.

Hvorfor gjorde han det? (han har ikke smerter)

Hvordan får jeg nu tillid til ham igen?

Hvad gør jeg?

Mvh en MEGET knust og ked af det TT der føler sig virkelig svigtet af sin bedste ven smiley smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillidsbrud.. Hvad, hvordan, hvorfor? :-(
  • #1   13. dec 2014 prøv at læs din tekst. .. Han var kåd og glad og bukkende... Han er 4 år gammel og en hest...
    som sagt en hest, ikke din bedste ven... Dette er ikke et angreb på dig, men en kåd unghest...
    op med hovedet, spil filmen igennem igen og prøv at se den med andre øjne...
    Glædelig jul smiley

• #2   13. dec 2014 Tror du på telepati? Måske en telepatør kan give dig svaret på hvad der skete.

https://www.facebook.com/Telepatimedheste hun koster ikke så meget som de andre.

Udover det tror jeg bestemt at der er en løsning på det hele og med belæg har han sikkert ikke gjort det smiley

• #3   13. dec 2014 Jeg er godt klar over at han er en hest.. smiley Men det ændrer ikke på at han er min bedste ven.. Ja det kan godt være han var kåd men det er stadig ikke ok at sparke mig! Han har ALTID respekteret mit private rum, han har bukket og stejler rundt mig tidligere men altid holdt grænsen.

• #4   13. dec 2014 Men du tror det er en overlagt handling? for mig at se har du været for tæt siden han kan ramme dig på låret...

• #5   13. dec 2014 Esmann - Selvfølgelig var jeg tæt. Jeg havde ham i træktovet og skulle til at ride... Så begynder han at løbe rundt mig da han gerne ville i gang. Han er altid frisk indtil han har fået travet lidt og kommet af med energien.

• #6   14. dec 2014 Som de andre siger gjorde han det ikke med vilje ! Han er ung og kåd og de kan altså ikke altid styre deres lemmer når de hopper og sprutter !

Jeg ser det som at du er blevet lidt bange for ham oven på dette ?? Tror bare du skal tage dine forholdsregler når du har ham i tov er det ikke ok at hoppe rundt osv !

Hvad vil du gøre når han begynder at prøve de hårde grænser af ??

• #7   14. dec 2014 Min den unge pony har gjort det samme men slet ikke noget jeg satte i forbindelse ned tillidsbrud eller fuld overlæg jeg stod for tæt da han spruttede rundt!
    Det er nogle af de knubs heste giver ?!
    Som de jo også giver hinanden indbyrdes

• #8   14. dec 2014 Midde - Har haft ham fra 7mdr. og vi har haft vores "kampe" Han har også stejlet og bukket omkring mig, dette har jeg aldrig taget notits af da han har lov til at udtrykke sig udenfor mit personlige rum. Nej jeg er ikke bange for ham. Men det gav et knæk i tilliden og jeg kommer ikke til at stole på ham på samme måde som jeg hidtil har gjort. Og det er jeg MEGET ked af.
    Og min hest er FULDT UD klar over at jeg ikke er en hest..Så de knubs de giver hinanden i flokken har han IKKE lov til at give mig!

• #9   14. dec 2014 Kan godt se det kommer som et chok men alt har sin første gang. Jeg er helt sikker på det var en smutter, måske havde han ikke bemærket dit personlige rum og troede han var ude fra det? Jeg forstår din reaktion men måske var det bare en éngangsforestilling. Jeg ville blive urolig hvis han begyndte at gøre det flere gange men nu må du bare tage det som det kommer smiley

• #10   17. dec 2014 Lad mig starte med at sige, at jeg fuldt ud forstår, at du er chokeret og ked af det ovenpå din oplevelse, Team Tindur, men som de øvrige, der har kommenteret i tråden, er jeg - dog uden at have set episoden eller kende din hest - ret sikker på, at det der skete var et uheld affødt af kådhed. Uanset hvor godt et tillidsforhold, man har med sin hest, skal og bør man efter min mening aldrig nogensinde stole 100% på en unghest, for de KAN reagere utilregneligt pga. deres energi og manglende erfaring. Så jeg tror, du skal være forsigtig med at lægge for meget i hændelsen. Du skriver selv, at du havde ham i et trækketov - jeg går ud fra, at det har været sådan et almindeligt et, ikke? I så fald har han jo ikke haft ret meget "spillerum" til at undgå at komme til at sparke dig i sin kådhed.

Når det er sagt, kan jeg godt forstå, du har mistet en lille smule af din tillid til Tindur, og min anbefaling vil helt klart være, at I over den kommende periode gør ekstra meget ud af tillidsøvelserne og respekten for det personlige rum.

Der ud over vil jeg anbefale, at du bruger et længere tov, når du trækker med ham. Når jeg trækker mine ungheste rundt, bruger jeg aldrig et tov, der er kortere end 4,5-7 meter; altså et "horsemanshiptov" eller en longe. Det giver nemlig plads, hvis hesten pludselig skulle få et anfald af kådhed og blive lige lovligt frisk.

Kommentér på:
Tillidsbrud.. Hvad, hvordan, hvorfor? :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce