{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Ponyrytter vil ride heste {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Der er simpelthen noget jeg bare ikke forstår og det er hvorfor vil ponyrytter ride heste og ikke ride deres pony år ud?

Er det virkelig så vigtig at komme op og ride hest når man er 10-11 år?

Hold diskustion i en pæn tone, kom med jeres meningerne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponyrytter vil ride heste
  • #1   6. jun 2014 Alså jeg syntes måske de burde ride pony hvis du "kun" er 11 men er selv 15 år. Og rider hest på 4-år.
    Da der er et år til jeg er 16 år. Gad jeg ikke købe støre pony så hellere selv tilride sin kommende stævne pony!
    Så det syntes jeg er bedst for mig. smiley

• #2   6. jun 2014 Da jeg var 11, fik jeg min egen pony og er 16 nu og har stadig min pony smiley

• #3   6. jun 2014 Hvis folk har lyst til at ride heste, må de da det. Men jeg forstår heller ikke selv hvorfor 10-12 vil ride heste fremfor ponyer. For talenter som vil ridningen, er det ligemeget. Det er mere den "hygge" i ponyårene, de oplevelser kan man for det meste ikke få på en hest. Men folk, som går op i sporten, som har lysten og hesten til at nå til tops, det er ligemeget om de har ponyer eller heste, for det er deres "karriere" smiley

Hilsen Ditte Kvistgaard

• #4   6. jun 2014 Når man er 10-11 år og vælger en hest er det tit fordi man skal dele den med fx sin mor eller lignende. Ellers kan man simpelthen være så høj at en pony vil blive for lille inden for 1 år. Det er jo ikke fedt kun at have sin pony i 1 år?
    Eller vis man simpelthen knytter sig så hurtigt til sin hest at det vil knuse en at sælge den når man er 16. Jeg kan sagtens forstå man vælger at købe hest i stedet. Jeg solgte min nr 2 pony da jeg var 13 og købte et føl i stedet så jeg havde en at skifte til når jeg fyldte 16. Jeg fylder 16 om en måned så jeg fortryder det ikke at jeg solgte den. Jeg har fået et bånd til en hest som jeg ikke havde kunne få vis jeg først havde købt en 4 eller 6 års nu:)
    I for lige et dejligt billede af min bedste ven Chico og min lillesøster:)

profilbillede
  • #5   6. jun 2014 Altså jeg er for høj til at ride pony så det er derfor jeg rider hest smiley

• #6   6. jun 2014 ALtså kan ikke se hvad der skulle være forkert i det? Hvis man har lyst til at ride hest, må man da det, ligesom hvis voksne rider pony? Bare fordi der er en aldersgrænse ved konkurrencer, behøver man jo ikke udnytte den maks?

Jeg rider stadig pony, og er på sidste pony år. Rider også hest hvilket jeg begyndte på sidste år.

• #7   6. jun 2014 Altså, jeg endte mine ponyår som 14 årig, simpelthen fordi jeg var ALT for stor smiley (som set på billedet) og han var altså 142. Så istedet for at begynde at knytte mig til ny pony, og bruge en skide masse tid på at finde en der passede i størrelsen, valgte jeg at ride hest. Og kan den dag i dag stadig bedre lide at ride hest end pony smiley

http://hest2.webgallerier.dk/album/144/628/471/718178-min-gamle-part-ilu-3

• #8   6. jun 2014 Det er nu ikke fordi at jeg har set så mange 10-11 årige ride heste? Men dem findes der sikkert også.
    Jeg red selv alle mine pony år ud. Og det er jeg SÅ glad for. Det er for det første verdens bedste tid for ikke at tale om alle de erfaringer man danner.

• #9   6. jun 2014 Altså.. Hvis man nu ikke rider stævner, hvorfor så ikke ride hest?
    Jeg har redet hest siden jeg var 14. Jeg er 16 nu, fylder 17 i september.. Jeg savner ikke noget ved 'ponyårene' da jeg ikke har redet stævner, og har det bedre med større heste smiley

• #13   7. jun 2014 Nej, det er ikke kun hende, det er mange andre jeg har set smiley

Hold jeg meninger i en tonen! smiley

• #14   7. jun 2014 man er da ikke for stor til sin pony bare fordi man har lange ben smiley jeg rider selv haflinger og har gjort det siden jeg var 12år gammel, er 30år idag, der er da også et par damer som er over 180 høje de rider også haflinger og det synes jeg bestemt ikke ser dumt ud på nogen måde smiley

• #15   7. jun 2014 Jeg har en hest på 175 cm og en stor 1'er pony, så kan jeg lære at ride hes før mine pony år løber ud, da jeg er 14, men jeg starter ikke stævner endnu:)

• #17   7. jun 2014 Jeg synes også der er stor forskel på at ride pony og hest, og er også super glad for at jeg begyndte med hest lidt tideligere :.-)

• #20   8. jun 2014 den eneste grund til jeg købte hest da jeg var 13, det var simpelt hen fordi jeg vidste at jeg ikke kunne skilde mig af med den efter 3 år, jeg vidste at jeg ville få et alt for stærkt bånd med den.
    Så neæh jeg syntes ikke det er "smart" at ride hest inden man er 16, men syntes det er fedt at have et stærkt bånd til hesten. smiley
    (har ikke læst nogle af de andre kommentare)

• #21   8. jun 2014 Jeg syntes også man ser mange små ryttere der stadig har år tilbage som 3'er pony rytter, der så vælger at få stor hest.
    Jeg kan personligt ikke selv sætte mig ind i det, jeg red pony fuldt ud til jeg var 16 og året ud. Det er anderledes at komme op på stor hest.
    Og som konkurrence rytter er det en helt anden ting.
    Dem man rider imod på stor hest er mennesker med mere erfaring (de ældre) og det gør konkurrencen anderledes og svære. Jeg ville for alt i verden gerne tilbage på pony. Så forstår sku ikke hvorfor de små har så travlt med at komme op og ride stor hest.
    De skal nok nå det, fra de er 16 og frem har de hele livet til at ride stor hest.

Kommentér på:
Ponyrytter vil ride heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce