{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Ponyrytter mod heste {{forumTopicSubject}}

God aften hg

Jeg spekulerer lidt på om en 11-årig pige egentlig må starte sin pony i en LD2 heste-sløjfeklasse?

Sagen er den at jeg hjælper min veninde med at ride datterens pony, også til stævner. Når vi så skal starte stævner så vil der jo næsten altid være meget lang tid mellem en pony LD2 og en heste LC1 som jeg vil ride ponyen i, fordi den mangler balance til at pigen selv kan ride den rundt i et dressurprogram.
Derfor vil det være oplagt at hun bare starter i hesteklassen, for det gør jo ingen forskel for hende i LD programmerne og en sløjfeklasse.
Alternativet bliver at vi igen spørg om lov til at jeg rider uden for konkurrence i ponyklassen, men der er jo altid risiko for et nej.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponyrytter mod heste
  • #2   24. okt 2015
    Hvis det er en hest, så må hun gerne, er det en hest må hun ikke. Pony starter pony, med mindre rytteren er over aldersgrænsen.

• #4   24. okt 2015 Vi kan vist godt leje boks til dyre penge. Der er en times kørsel hver vej så det er træls at skulle kører to gange smiley

Jeg må nok bare have fat i stævnearrangør her også og hører hvad vi kan få lov til. Heldigvis er der noget tid til stævnet smiley

• #5   24. okt 2015 En stk hest(lige gyldig hest om det er pony el hestehøjde) må ikke til det samme stævne, gå/starte som både hest og pony smiley

Og nej en pony med en ponyrytter (under 16 år) må ikke starte for hest, andet end det er udenfor klassen /udenfor konkurrence

• #6   24. okt 2015 Retter lige Julie - en pony må gerne gå både som hest og pony til samme stævne.

Hun må ikke i følge regler hos DRF starte den som en LD hesteklasse og så senere hen starte den som pony. Hvis hun først starter den som hest, så skal hun ride den som hest resten af deres tid sammen smiley

• #7   24. okt 2015 Jo! både en hest og en pony må til klubstævner starte både som hest og pony bare ikke med samme rytter og ikke over sværhedsgrad 0

• #8   24. okt 2015 Okay det vil hun nok ikke synes om smiley

• #9   24. okt 2015
    Så vidt jeg ved, gælder det kun hvis ponyen er opklasset til hest at man så ikke kan starte den som pony også. Og dermed må man gerne til klubstævner

• #10   24. okt 2015 Der er i øvrigt intet øvre lag på hvad du må starte den - det med sværhedsgrad 0, er hvis I hver vil have 2 starter, så må de ikke overskride sværhedsgrad 0, men så længe hver rytter kun rider 1 start hver, så er der ingen grænser i sværhedsgraden smiley

• #11   24. okt 2015 Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Læs nu reglementet igennem! Det står klart og tydeligt, alt det, man kan være i tvivl om, og der opstår ikke forvirring, som der stort set altid gør herinde, når nogen kender reglerne, nogen gør ikke og andre kender en del af reglerne, men ikke undtagelserne ...

Hun må godt starte ponyen i en LD hesteklasse ved et lille stævne, selvom ponyen ikke officielt er opklasset til hest. Ved de mindre stævner gælder der nemlig ikke altid de samme regler... Taget fra reglementet §18: "E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Kategori 2. ponyer er tilladt i sværhedsgrad 0-2". Og det gælder så længe ekvipagen fremstår harmonisk.

Kommentér på:
Ponyrytter mod heste

Annonce