{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Rollkur vs. LDR. Hvad syntes du? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Vi (Mie skovdal) og jeg er igang med at skrive et debatinlæg om forskellen mellem rollkur og LDR og vi vil gerne høre jeres mening!

Så hvad syntes i?

Hvad er forskellen?

Syntes i Rollkur og/eller LDR er okay?

Hvilke problemstillinger opstår når vi snakker om rollkur, hyperflexion og LDR?

Kendte mennesker, hvem bruger forkerte metoder? Hvem bruger de rigtige, eller er der overhovedet en skurk og en helt?

Og i må selvfølgelig gerne skrive hvad i syntes i det hele taget, komme med billeder/videoer osv.

//Olivia!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rollkur vs. LDR. Hvad syntes du?
  • #1   13. mar 2014 Hvad er det nu helt det er? smiley

• #2   13. mar 2014 Syntes selv at rollkur er mere tvunget ned end low deep and round (LDR) dog begge metoder forkerte efter min mening og nok også hestenes smiley

• #4   13. mar 2014 LDR er okay efter min mening. Rollkur er noget helt andet og egenligt ulovligt.

• #5   13. mar 2014 Jeg bruger selv det der LDR smiley

• #6   13. mar 2014 Rollkur er modsætning til LDR!
    Rollkur skader, LDR gavner.

• #7   14. mar 2014 LDR er en usstrækkende trænings metode og den er faktisk rigtig god, og det er der mange der ikke ved og mange forveksler LDR med rollkur . Men det er IKKE det samme!!!!!!!!!!!!!!

Rollkur der imod, det er tvang men tvang på! Det er så forkert og hesten øddelægger ryggen og nakken af det, den for hovedpine og blir udtryk. Rollkur er en metode hvor du overbøjee hesten alt for meget og pakker den sammen uden at give efter og pakker den helt ind til bringen, hvilket er trist.

Min mening og tak

• #8   14. mar 2014 Der er mange der bruger ordet LDR for rollkur, og det er ikke det samme. Dog synes jeg intet af det er okay, for i begge metoder går hesten bag lod...

Edward Gal brugte/bruger metoden rollkur smiley

• #9   15. mar 2014 i LDR går den ikke bag lod den er bare strukkent mere ned men stadig bøjet men den går ikke som sådan bag lod

• #10   15. mar 2014 Nu er jeg ikke ekspert i LDR, men jeg er da ret sikker på dyret går bag lod og derfor ikke går optimalt (hvilket gør at den ikke kan løfte ryggen ordentligt). Men nu er der mange der blander rundt på LDR og rollkur så jeg ved jo ikke om min viden er korrekt smiley
    Men hvis du kunne smide et billede til mig eventuelt? Når man søger på LDR på google kommer der rollkur billeder op smiley

• #11   15. mar 2014 Ada S: formålet med LDR er at hesten bruger ryggen smiley Dog kan den godt komme bag lod, da det, som du selv siger, ofte forveksles med rollkur smiley

• #12   15. mar 2014 Okay, jamen det lyder da meget fornuftigt, hvad er metoden til at få hesten til at komme derned? Ligesom rollkur er at save.
    Har nogle et billede?

• #14   15. mar 2014 Ser fint ud smiley

• #15   16. mar 2014 Ada S: metoden er vel at ride sin hest korrekt smiley Lad den komme bagfra og søge dybt og ned.

• #16   16. mar 2014 Hvis det kommer bagfra og ikke fra hånden er det da virkelig en god metode, min viden må have været forkert på den smiley

• #17   16. mar 2014 Nu rider jeg akademisk dressur, og haver derfor en meget stejl holdning.
    Rollkur er når hesten bliver pakket sammen i en unaturlig holdning der både skader hesten på længere sigt, og, det også kan forsage smerter øjeblikkeligt. Langsomt, gennem ridningen nedbrydes hestens naturlige muskulatur, og opbygge en forkert.

LDR er for mig stortset det samme. en lille smule ændring, der kun er kommet, fordi DRF var nød til at træde ind. Andreas Helgstrand red (rider, hvis du spørger mig, eller kigger på optagelser fra hans opvarmninger til stævner) Rollkur, men grundet en udbredt stemning blandt de danske ryttere, var DRF jo nød til at træde ind. så derfor finder de da bare på et nyt navn, og beder folk oom at slække lidt på tøjlen. (Sjovt nok er Andreas Helgstrand´s far i bestyrelse...tilfældigt..).

• #18   17. mar 2014 josefine: Har lige læst noget om LDR og Rollkur.
    Din historie er sand nok, MEN Andreas Helgstand rider ikke den rigtige ldr, han ridder rollkur.-ldr'en.
    Der var i forevejen en LDR på det tidspunkt der ses på billedet (lånt af donna'erne). Det går ud på at få hesten til at bevæge rygmusklerne og komme ned og slappe af med hovedet. Men navnet blev så misbrugt så man kunne lave alt det rollkur man ville uden det var ulovligt, så de kaldte det LDR og det er meget ærgerligt for LDR folkene da de jo laver en respektabel og god øvelse og så ikke kan sige at de bruger den uden at blive høvlet ned med at de mishandler heste smiley

profilbillede
  • #19   17. mar 2014 Ada: Det der er ikke LDR men bare "lang og dyb" smiley

• #22   18. mar 2014 lang og dyb er i og for sig det samme som LDR, princippet er totalt det samme smiley
    Jeg siger god for LDR.

Kommentér på:
Rollkur vs. LDR. Hvad syntes du?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce