Hest / pony? - økonomi :O {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har længe tænkt over at købe mig en hest/pony selv, jeg er 17 og bliver 18 til sep. næste år.
Min mor vil dog ikke ha jeg får min egen, da hun mener det er for dyrt og kræver en masse tid, og det gør det jo også, men jeg har redet elevhest i over 2 år nu og jeg vil også gerne videre, selvfølgelig vil jeg stadig ha undervisning, men vil også gerne prøve noget nyt, også i og med at jeg kun har redet pony (har part på en 2'er - elevpony)
Men har altså også planer om at flytte ud når jeg bliver 18, så tror i jeg kan få det til at løbe rundt på en udeboende SU og noget arbejde, det kommer nok rundt regnet til at koste mig lidt over 2000 i måneden at ha hende der, hvor jeg rider nu?
Og hvad synes i jeg skal kigge efter når jeg vil til at kigge hest om ikke så mange måneder???
apr 2013
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 1
Den udeboende S.U er maks 5.600 - hvilket vil sige alt afhængig af hvor du står. så er det svært at få til at løbe rundt, med mindre du har job ved siden af :))
HVIS du brander for det, så gør det forsøren da, men du skal være klar på det bliver HÅRDT økonomisk, for udover smed hver anden måned ca. og staldleje, er der forsikring og andre udgifter, samtidig med du skal indrette dig på en helt ny måde da du ved tanke vil flytte fra dig selv
TRODS jeg har tjent pænt med penge, har jeg ikke kunne flytte for mig selv og have råd, men nu har jeg så også andre dyr
Håber du fik lidt erfarings svar...:)
dec 2008
Følger: 199 Følgere: 188 Heste: 8 Emner: 82 Svar: 456
Jeg er selv 17, har en hest, har jeg kun råd til da jeg har sponsor og har hesten stående gratis hjemme . Men jeg betaler SELV : Smed, Dyrelæge, Foder og tilskud.. og jeg har svært ved at finde økonomien til at kunne flytte hjemmefra. også selvom jeg har en at flytte sammen med
Og jeg har arbejde ved siden af Tiden er knap når der er lektier ..
aug 2007
Følger: 117 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 126 Svar: 884
vil i hvert fald ikke gøre det før jeg var flyttet, og se at jeg havde overskud i økonomien til at kunne gøre det;)
nov 2007
Følger: 144 Følgere: 185 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 677
Det er noget der koster meget tid og penge! Jeg går på gym og går i skole til 15.30 hver dag, + jeg har job som kasseasstisten, + jeg underviser ved siden af for at få råd. Jeg har også sponsor, hvilket gør at jeg har mulighed for at starte stævner.
Men det er virkelig hårdt at få til at løbe rundt, selvom jeg bor hjemme. Det koster rigtig meget tid og penge. Jeg er først hjemme kl 21 hver dag, og så kommer lektierne.
Så hvis du virkelig brænder for det, kan det godt lade sig gøre - men du skal kæmpe for det. Det kommer desværre ikke af sig selv
Held og lykke
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 116 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 251
Udover det, betaler jeg selv alt til og for min hest, hvilket ikke løber rundt på SU. Det kommer selvfølgelig an på hvor i landet du bor, men jeg bruger omkring 3-4000 i gennemsnit om måneden på min hest, dette er inkl. undervisning, forsikring, smed og så videre. Ydermere skal du nok lægge lidt penge til side hver måned til uforudsete dyrlægeregninger - her har jeg også en opsparingskonto. På den har jeg efterhånden en del, så den bruger jeg på udstyr osv. til hesten, hvilket er det næste - du skal have købt udstyr og tilpasset sadel osv. hvis ikke det følger med hesten.
Hvad nu hvis du finder ud af at ride privathest ikke er noget for dig, hvad så? Min lillesøster har altid redet elevhest, og hun har prøvet at ride på min, én gang, men det vil hun ikke mere, fordi det ikke er lige så let som elevponyen hun har halvpart på
Hest / pony? - økonomi :O
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside