{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Bidløs ridning - frem og ned/dressur? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu redet min part bidløs i en måned og det går ok. Hun er stadig lidt kold overfor signalerne, men det kommer.
Jeg er begyndt med akademisk fra jorden og skal på et tidspunkt overføre det til ryggen (når min underviser kommer)

Men ellers, så vil jeg gerne have hende afslappet under ridningen. At hun skal strække sig frem og ned. Hvordan lære man hesten at det er ok at søge frem og ned?
Jeg blev foreslået chambon men nogle andre sagde det ikke var godt.
Så blev der sagt at man først skal bygge muskler op, men hvordan bygger man dem op?

Og så vil jeg også gerne kunne noget bidløs dressur på hende, ikke at knejse med nakken men at hun selv går i holdning og kan gå fint. Eller ja, altså smiley

Kan I evt, hjælpe mig med hvordan man starter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs ridning - frem og ned/dressur?
  • #1   25. nov 2013 Måden vi lærte Natash det på, var ganske enkelt at ride en 20m volte med helt løse tøjler og i let sæde/med stille letridning. Så kom ryggen op og hun begyndte at sænke sit hoved, og strække sig frem. Vi er ved at nå dertil nu hvor vi kan samle hende op og kræve en holdning,

  • #2   25. nov 2013
    Skal du endelig bruge en chambon skal det være en FAST chambon, IKKE en elastik chambon. Der er stor forskel.

    Brugte en fast/gammeldags med sucess til min. Den var på få gange og nu longere jeg med kapsun.

    Men hvis du har lært den at tage hovedet ned i akademisk i kapsunen, så burde du kunne overfører det til longering. Hvor du evt. starter med at løbe ved siden af og ligger pres.

    Der udover altid langsomt tempo i starten, det hjælper på en afslappet hest. Og løse tøjler.


  • #3   25. nov 2013 Tak for svar! Vil prøve mig frem smiley

  • #4   25. nov 2013 Måden jeg har redet mine heste frem og ned på var, at ride godt til (først i skridt og senere hen i alle gangarter) mens man ridder rigtig meget med det øverste af låret, knæ og læg (uden at sparke den i siden, med lidt træning). Og så ligeså stille samle mere op foran. Min den ene var lidt spændt i starten, men så lod jeg være med at stramme op for meget og mere frem. Så blev hun elastisk i ryggen og oparbejde muskler.
    Men hvad er det du ridder med?:)


  • #5   25. nov 2013 Tak for svar! smiley Jeg rider med lidt forskelligt, lige pt. så i min mini hackamore og rebgrime, og så blandet om det er i bomløs sadel eller helt uden smiley
    Men skal snart starte op i kapsun så vi kan starte på akademisk fra ryggen smiley


  • #6   26. nov 2013 Jeg red også med hackamore og rebrime, og det fungerer mega godt:)

Kommentér på:
Bidløs ridning - frem og ned/dressur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce