Jubiii! Må bare delen glæden med jer :D {{forumTopicSubject}}
I går, skete det jeg har gået og ventet på skulle ske. Jeg fik min dreng som ½ års, nu er han 3½ og i går havde han rytter på for første gang!
Dog turde jeg ikke selv, da jeg lå der og skulle svinge benet over. Jeg ved det, jeg er lidt en kylling. Men hende som hjalp mig, er tidligere fjordhesterytter og har haft eget stutteri og er en rigtig dygtig dressurrytter - lige efter min smag! Så hun hjalp mig og kravlede op på ham. Selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke selv turde, men jeg har det faktisk rigtig godt med at mor stod på jorden og hjalp min lille dreng og kunne klikke ham og rose ham.
Så gik vi en runde i skridt og hun hoppede ned igen. Han sagde intet til det
er så stolt og begejstret over at mit lille føl er ved at blive voksen!
Jeg ved disse indlæg har været her mange gange før, men hvordn var jeres oplevelse? Gjorde I det selv? Fik I hjælp? Stod I selv på jorden og hjalp jeres "små børn"?
Hvordan greb i det hele an?
Min plan er, at han her i oktober og november skal vægtbelastes lidt!
Målet er kun at have mig på ryggen og skridte en lille smule og kun et par dage om ugen.
Så vil jeg give ham fri ind til omkring aprilmåned og så gå lidt i gang igen. Så give ham sommerferie og så starte mere seriøst næste efterår.
Hvad mener I om det?
Alle tips, ideer, gode råd og konstruktiv kritik modtages med kyshånd! Det er første gang, jeg har skal tilride en hest helt fra bunden af. Jeg har en idé om hvordan det skal foregå, men alle med erfaringer eller idéer er velkommen til at byde ind!
Jeg er SÅ glad for han har haft rytter på og tog det så flot!
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 293
jul 2008
Følger: 222 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 879
Jeg har en pony jeg har haft siden han blev født, ham hoppede jeg selv på ryggen af første gang, imens en veninde der også har kendt ham hele sit liv stod på jorden og trak ham i starten. Min hingst købte jeg som 2 års, han fylder 5 om et halvt år, ham hoppede jeg på ryggen af helt alene, fuldstændig afslappet.. Har altid haft succes oplevelser med det, jeg har også påbegyndt tilridningen på en hingst for mig ridelærer, der havde jeg også en veninde der har kendt ham hele livet (som jeg selv) på jorden.
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
jeg vil selvfølgelig også helt klart se hans vokseværk an Umiddelbart bliver planen sådan. Altså så rykker jeg bare på det hvis jeg kan se han pludselig vokser eller andet. Men tak fordi du lige nævner det Katrine
hvor er I modige I selv turde hoppe op!
Jeg troede også selv jeg lige skulle være sej og hoppe op...men sådan blev det ikke. Der var jeg sgu for tung i røven. hahah Men planen er da at hoppe op i dag.
jeg har kiropraktor med ind over, og vil fortsat ha' det, fordi han desværre har været låst i korsbenet og han vrider meget i haserne (men har ikke spat!), så derfor er det vigtigt for mig at kiropraktoren er med og kan fortælle mig hvor han spænder op henne Og det var hans opfordring at jeg skulle komme i gang inden han kom igen. Han var der for en måned siden...så jeg har haft en måned til at tage mig sammen. Og nu kommer han på tirsdag Så nu er det nu
sep 2005
Det er nøjagtig det samme med Dino, låst korsben og i lænden og skæv muskulatur som dog er på rette vej nu
Får I hjælp når I sætter jer op? Eller kan I godt, hvis det er i lukket ridehus, bare sætte jer op?
Jeg kan ikke så godt lide at bede folk om hjælp, når jeg ikke kender dem...men jeg kan heller ikke gå og vente på mine veninder har tid...så jeg tænker lidt, at sætte mig op i den "ikke farlige" ende af ridehuset. Haha vi ser lidt spøgelser i den ene ende i øjeblikket
Og når I er på stadie "kun skridte", gør I det så med eller uden sadel? jeg havde faktisk forestillet mig, at gøre det uden. Men nu, hende som hjalp mig, havde en sadel liggende, som hun har brugt til sine fjordheste og den lå faktisk kanon på Dino, og den måtte jeg gerne låne. Hvad gør I?
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 881
Jeg var den første der var oppe og sidde på min, jeg havde bestemt mig for at det ville jeg være. Så fik to veninder ud som hjalp mig.
En holdte min hest (uden udstyr, kun i grime) og hjalp mig op, mens den anden filmede det hele. Jeg havde hjelm på, og op med mig. Det var den vildeste og fedeste oplevelse ever. Hun stod sååå fint, selvom jeg var lidt tung i gumpen på vej op hehe. Efter et halvt minut hoppede jeg ned igen og skam roste hende.
Hun blev sendt i tilridning bagefter. Hvor hun har været til kåring og derefter eliteskue og er nu RDHB hoppe, B'et står for bronze medalje hoppe
Nu har hun vokse pause til foråret eller måske sommer, alt efter som hun ser ud
sep 2005
Og når først der kommer trav på, skal der sadel på.
Hvor er det dog bare et dejligt billede af jer!!! Og det ser harmonisk ud med jeres dimissioner Iih altså :')
sep 2005
Og sejt hun er kåret til RDBH Sådan! Tillykke med det!
Jeg forestiller mig jeg selv tilrider Dino, når han er blevet ryttervant...og hvis ikke jeg tør, så må jeg jo betale mig fra det...men men men, jeg vil! haha
Det er altså virkelig dejligt at man kan dele glæder med jer herinde!
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 881
men det må man sige at hun har fået, jeg er super glad for at ha sendt min i ridning. og selvom at hun er stor (174) er hun go som dagen er lang.
Jeg har selv avlet hende, så synes jo det er ekstra sejt at vi er nået så langt. men det har også kostet kassen.
billedet er fra hendes kåring med Steen Blicher på ryggen
Jubiii! Må bare delen glæden med jer :D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside