Halt i en måned - skulder {{forumTopicSubject}}
Hej alle! Fenja har været så uheldig at hun er blevet halt. Ikke springhalt- men hun slår med hovedet ved hver skridt. Hun gik i lidt over en uge, hvor vi bare gav hende lidt ro, hvor jeg renser hovene hver aften for at sikre mig det ikke har noget med dem at gøre. Da dyrelægen kommer ud siger han vi skal ringe til smeden, som så kommer samme dag. Smeden beskærer hende, men finder ingen hovbyld eller andet, og vi ringer så til dyrelægen igen...
Da dyrlægen kommer ud igen (Første gang kiggede han bare lige hurtigt, fordi han havde travlt), opdager han hurtigt at det er skulderen den er gal med.
Hun får nu smertestillende morgen+aften, og naturmedicin (Loppefrø). Vi har´gjordt marken mindre, så hun ikke kan få hvilet sine ben. Hvis ikke hun er bedre på søndag i næste uge skal hun til røngten. Vi ved ikke hvad det skyldes- men vi tror enten det er:
Neje, hvor hun så er gledet eller i hvert fald har forstrukket noget i skulderen
-Eller også er hun gået ind i en dør på vej ud af boks/stald.
Før hun blev halt gik jeg skovture med hende. Har lavet tricks også, men det er alligevel lang tid siden jeg har gjort det sidst fordi jeg gik lidt i stå der.
Hun er fra 2010(3år).
Mine spm er så:
Kan der måske have været andre årsager? (´Mini sandsynlighed for spark da der stort set aldrig er slåskampe på marken, og hun er ikke en fighter i flokken, de går stille og roligt)
2. Hvor lang tid kan der gå, og kan det være så slemt (Hun har fra den 20 været halt i en måned) At det får nogen betydning?
..Er bare så bekymret for min lille babyhest....
nov 2009
Følger: 56 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 572
Min havde nemlig lidt af det samme i en periode, men jeg fandt på trods af adskillige dyrlægebesøg aldrig ud af, hvad det skyldtes.
mar 2011
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 6 Emner: 47 Svar: 804
nov 2009
Han var vel decideret halt i et par måneder.. Ikke skingrende halt, men trak på hovedet, når han gik.
Min dyrlæge mente også (ligesom din dyrlæge), at det var noget i skulderen, og har nu både haft dyrlæge, kiropraktor og en eller anden slags kranio sakral terapeut ude.
Hans skulder har på nuværende tidspunkt en slags underlig lille bule udenpå, som de alle mener må være skyld i dette, men ingen ved hvordan den er kommet eller hvordan vi får den væk.
Pt. er jeg faktisk stadig igang med noget behandling, og vi er igang med at prøve noget muskelopbyggende medicin kaldt traumeel. Aner ikke, om det vil virke, men det var det sidste forslag fra en professionel terapeut, som jeg har fået.
Hvad pokker der er sket, dét er der ingen, der ved. Han er ikke halt mere, men han har stadig ét eller andet med skulderen. INGEN tvivl der! Så ja.. Aner ikke, om det er det samme.. Det kom bare lige pludselig og det kom netop også fra skulderen, ligesom ved din.. Underligt!
mar 2011
Hvis i finder en løsning, vil du så ikke skrive til mig?
Har også overvejet kiroppraktor, men venter lige og ser på søndag. Men det er sært... Meget sært..
nov 2009
Indtil videre prøver jeg bare en masse forskelligt, i håb om, at det vil hjælpe ham.
Du må også meget gerne skrive, hvis du finder ud af noget .
Det er jo ikke sikkert, at det er det samme, men uanset hvad, så er det jo fint nok lige at vide, hvad der sker for andres heste med lignende problemer
mar 2011
nov 2009
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
det kan jo være rigtig mange ting. den kan være gledet på fold, leget med nogen af de andre og været uheldig (enten faldet eller andet) men det kan jo også være hvis den er hypermobil og har noget der sidder forkert, har fået en blodansamling hvis den har rullet sig på en sten eller noget helt andet
mar 2011
Altså hun gik jo frem og tilbage på staldgangen, og fik også strækket benene da han kom.
Halt i en måned - skulder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside