Halt {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg står med en hest som har været halt i et stykke tid nu. Men det ser ud som om, at smerten sidder i ryggen på hende, og går så ned i bag benet.
Hun har stået i boks et stykke tid nu og fået ro.
Ville høre hvad i ville gøre, i sådan en situation??? Kunne man måske få en massør ud eller noget lignende?
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Dyrlægen kan via blokader lokalisere hvor haltheden stammer fra. Og vil nok også have en fornemmelse af om en massør eller kiropraktor vil være rette behandling.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Så ja jeg bruger osteopath nu, og har set uren / halt hest, efter den er rettet blevet rengående.
Men som flere siger, dyrlæge er normalt. Kan være en hovbyld forvridning. Og alt efter hvad det er, er boksro ikke altid optmalt. Da blodet cirkulere dårligt, når en hest står stille i boksen. Blodet pumpes rundt, når hesten går, derfor fleste dyrlæger siger ud og gå, sygefolde hvor de kan gå rundt.
Og er det en låsning eller hov byld, går det ikke væk af sig selv.
Hvis hesten er halt, tror jeg ikke en massør kan bruges. Massør er som os mennesker vedlighold og sikre der ikke opstår problemer. Men er der en låsning, så går man til kiropraktor derefter fys håber i finder ud af det ikke er alvorligt, god bedring til din hest
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.009
Halt