{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra alder 6-12 mdr.
  • #1   17. okt 2013 Hej..

Har håndfodret mine føl (Akia- Devino) da de ankom hertil.
    Og går tur gik ture med dem, sad i boksen ved dem og på fold - nusset om dem og alm hygge med strigling/ rense hove, lægge tæppe på og træning i at stå bundet smiley

• #2   17. okt 2013 Håndfordring er jeg nu ikke sikker på, er så god en ide, så lærer de bare at forvente mad/tigge.
    Men at nusse med føllet, har altid virket for mig.
    Jeg regner med at træne mit føl over vinteren med at blive trukket, gå over bro osv.
    Inden for western starter man klasser fra jorden, og det er også fra de er 1, så det er det vi øver med.
    De kan dog ikke koncentrere sig længere tid af gangen.
    Lige nu øver vi på at han kan gå trygt ind i ridehallen alene, så det er ca. 10 minutter ad gangen vi træner. Og så blive rørt over det hele.
    Selvfølgelig skal de have tid til at vokse sig store, men føl elsker at lære, så så længe det er på deres permisser, ser jeg intet problem for at træne med dem. Og det er en hel del nemmere at tilride en hest der er godt opdraget og trænet, end en der nærmest er rå.
    Vores quarterføl fra sidste år er meget nemme at have med at gøre, og de er trænet i at blive trukket og gå over bro etc.

• #3   17. okt 2013 Vores Nellie elsker sin store bold på folden...den drøner hun rundt med...
    Og så leger de 2 store unge heste meget med hende, bla.at løbe om kap....
    Hun er trukket fra dag 2 til og fra fold med sin mor...stille og roligt så lærte hun hurtigt at sådan var det...
    Stået med hende i tov når hendes mor er blevet ordnet.. smed første gang som 4 mdrs, og hun var en engel smiley
    Står selv bundet og striglet fra ca.3 mdr...uden problem...
    Nu er hun 6 mdr. og flyttet i sin egen boks...
    Tilskud af fohlengold fra ca.3 uger gammel...fodret lidt fra hånd først, hun lærte dog hurtigt det kunne spises fra en spand mens mor bliver striglet...
    Så dejligt med et føl....hun er den der giver det største vrinsk om morgenen...et helt specielt forhold at lave sit eget føl smiley

• #4   17. okt 2013 Line K
    Mine tigger nu ikke smiley
    Med håndfodring, mener jeg i spand imens jeg holder den og nusser føllet smiley

• #5   18. okt 2013 Ahh, jeg troede du mente godbids-håndfordring smiley
    Vi købte nemlig et par hopper i 2010, vokset op i løsdrift og vant til MANGE godbidder - jeg siger dig det var surt arbejde at vænne dem af med det.
    Det er ikke sjovt når sådan et stort dyr puffer til dig for at få godbidder -_-

• #6   18. okt 2013 smiley Går bestemt heller ikke ind for håndfodre godbider i rå mængder smiley
    Men nyder samværet - fodring med føllene når de f.eks. fravænnes....
    Ligesom min følle dreng Valliang R netop er igang med smiley

Han har netop i nat for første gang overnattede i egen boks - STOLT af ham (7t, uden mor og mælkebaren)

Kommentér på:
Fra alder 6-12 mdr.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce