{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Kursus i Centreret Ridning v. Nibe d. 12.-13. nov. {{forumTopicSubject}}

Kursus i Centreret Ridning d. 12. - 13. november 2011 ved Nibe

Undervisning ved Tabita Cramers, Uddannet Instruktør i Centreret Ridning.

Intensivt kursus med kun 6 deltagere - grundig introduktion til Centreret Ridning samt masser af undervisningstid med og uden hest.

Kurset er for ALLE, uafhængig af erfaring og alder.
På kurset arbejdes der med at styrke samarbejdet og udviklingen mellem hest og rytter – det gøres ved at arbejde med rytterens påvirkning af hesten både under håndtering og ridning. Der bliver sat fokus på hvordan du kan bruge din krop effektivt i samspil med din hest, på sammenhængen mellem anspændthed og vejrtrækning, på hvor meget man kan ændre ved at blive bevidst om sine tanker og sit fokus samt den optimale opstilling af rytteren.

Undervisning uden hest:
Der arbejdes med hvordan menneskekroppen fungerer og påvirker hestens bevægelser. Her bruges øvelser fra blandt andet Alexander Teknik og Tai Chi.

Undervisning til hest:
I rideundervisningen arbejdes der med vejrtrækning, ”blødhed” i signalerne til hesten, opstilling og meget, meget mere. Da der er så få deltagere med hest er der virkelig mulighed for at sætte fokus på ridningen.

Programmet vil se sådan her ud:

Lørdag:
•09.00-10.30: Præsentation og teori om grundelementerne i Centreret Ridning
•10.30-12.00: Holdundervisning med fokus på grundelementerne i CR – 2 hold med 3 ryttere á 45 min.
•12.00-13.00: Frokost
•13.00-17.30: Enkeltundervisning á 45 min.
•17.30-18.00: Afrunding

Søndag:
•09.00-10.00: Morgensnak og øvelser uden hest
•10.00-12.15: Enkeltundervisning á 45 min.
•12.15-13.15: Frokost
•13.15-15.30: Enkeltundervisning á 45 min.
•15.30-16.00: Afrunding

Kurset vil blive afholdt i ridehal. Opstaldning i boks inkl. halm er med i prisen – medbring selv foder og hø. Husk varmt tøj og evt. en stol, tæpper m.m., da vi skal være i ridehallen hele dagen.

Hvis der er stemning for det kan jeg arrangere frokost til ryttere og eventuelle hjælpere for et mindre beløb – skriv venligst i tilmeldingen om det har interesse.

Deltagerprisen vil være 1.500 kr.

Tilmelding med rytterens navn, hestens navn og race samt tilmelding til frokost sendes til katesandknudsen@hotmail.com – tilmeldingen er først gældende når beløbet er indbetalt på Regnr. 5538 Kontonr. 4381 246 340. Husk navn på indbetalingen.

For god ordens skyld vil jeg minde om at syge heste ikke er velkomne. Bliver ens hest syg eller bliver man på anden måde forhindret i at deltage er det i orden at videresælge pladsen – dog skal jeg have besked (Måske kan jeg også være behjælpelig med salg).

Sidste frist for tilmelding er d. 4. november.

For yderligere information kontakt: Kate Sand Knudsen på katesandknudsen@hotmail.com.

Læs mere om Tabita Cramers og Centreret Ridning på hendes hjemmeside: www.denheleekvipage.dk

Mødested
Adresse:Kyødalevej 6, 9240 Nibe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus i Centreret Ridning v. Nibe d. 12.-13. nov.
Kommentér på:
Kursus i Centreret Ridning v. Nibe d. 12.-13. nov.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce