26. jun 2007 Følger: 354 Følgere: 324 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 415
Vejen til en stærk ryg {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Jeg har været så uheldig og rent ud sagt smadret min ryg! Det hele startede med:
I februar 2012 skulle jeg ud og ride, jeg brugte en skammel til at stige op med. Jeg kommer på ryggen og i det jeg skridter frem, hænger Angel fast i skammelen og går i panik (Fair nok) Jeg falder af og lander på halebenet og fik et piskeslem fra halebenet og op igennem ryggen og i nakken. Vi tog meget dumt IKKE til lægen, men fik konstateret det senere henne.
Jeg har så gået i halvt år med smerter i ryggen og nakken, jeg gik til fys. og kiroparter, blev scannet, men de kunne ikke se noget. Lægen sagde at jeg måske havde fået skubbet noget i nakken, som ikke betød noget.
I lockouten 2013, var jeg flyttet ud på en rideskole og man jo selvfølgelig hjælper de andre, jeg hjælp hende der skulle lukke ind, det var ikke meningen jeg skulle tage lige den hest, men det blev den jeg skulle lukke ind - En stor beiger der til dagligt bliver kaldt Rasmus, han er blevet vejet til at veje OVER 900 kg og ja det rigtig!
Jeg gik hen til leddet og skulle til at sætte hingste kæde på, jeg vender mig om og spørg hvordan jeg skulle sidde kæden på også vender jeg mig om og skulle til at sidde kæden, der blev mørk og jeg "vågner op" og ser lige op i himlen og jeg skynder mig at rejse mig op, min veninde spurgte om jeg var okay jeg svarede bare "jaja, har det fint" Den var løbe/sprunget over hegnet et eller andet direkte ind i mig! En halv time efter tager jeg bussen hjem, jeg var sindssyg dårlig, var træt og havde hovedepine.
Jeg kom hjem og blev rigtig dårlig, jeg brækkede mig imens var min mor igang med at få fat på lægevagten. Min mor kom igennem og på det tidspunkt kunne jeg ikke mærke min næse, finger og fødder og blev derfor hentet i en ambulance - kom på odense skadestue, blev scannet men billederne viste ikke noget, jeg havde fået en lille hjernerystelse som det eneste, men jeg kom hjem kl ca 22.30 og blev hentet ved en 19 tiden.
Har til massør og det hjalp lidt, men jeg tænker at træne det væk. Så nu kommer spørgsmålet:
Kender i en godt ryg øvelse der virkelig styrker ryggen altså hele ryggen?
Det skal lige siges at jeg ikke kan løbe en tur fordi det gør ondt i ryggen!
Undskyld det blev meget langt, men synes lige i skulle have det hele afvide!
- Frederikke -> Tak på forhånd
okt 2007
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 9 Emner: 25 Svar: 81
jun 2007
Følger: 354 Følgere: 324 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 415
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Og så er det meget vigtigt at du lærer at lave øvelserne 100% korrekt, ellers er du lige vidt
jun 2007
Følger: 354 Følgere: 324 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 415
Vejen til en stærk ryg
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside