{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Hun kommer aldrig tilbage. {{forumTopicSubject}}

Når man mister nogen, skal man igennem flere perioder. Det kan være perioder af savn, had, fortvivlelse, benægtelse, lange tude nætter, tilgivelse og altid mere savn.

For mig var der 5.

Den første begyndte da de tidlige beviser viste sig. Fortvivlelse. At være fanget i et hul, som man let kan komme op af, men ikke uden at smuldre kanten. At miste en lille del af sin verden ned i hullet, som man aldrig kan få igen. Uendelig fortvivlelse. At vide noget udfra instinkt man ikke har lyst til at vide. Man ikke burde vide. At gå og føle sig rastløs over at vide tiden snart slipper op, men uden at vide hvordan man bruger den fornuftigt.

Den anden startede den dag alle udover mig fik det at vide. Jeg vidste udemærket godt det ville komme, ville bare ikke tro det før en såkaldt faglært sagde det endeligt. Mange søvnløse nætter og uendelige tårer. Beslutninger på en andens vegne. Man ved at man ikke bør bruge sin tid på at stå og græde, men i stedet bruge den på den man snart mister. Men man kan ikke, så den barnlige tanke at alle lever evigt passer ikke, men man tror ikke på det.

Periode 3 er de efterfølgende dage, brugt på at græde hver andet øjeblik. De bliver brugt på at nyde enhver stund sammen. Folk udtrykker at de er kede af det på vores vegne, men ved de intet kan gøre. Lange ture langs søen. Men tiden slipper ud, og det varer ikke evigt. Selvom man ønsker at stikke af og blive væk, ved man det ikke er muligt.

4 og værste. Selve dagen. Man bruger hele dagen på at vente på dyrlægen. Får flere timer at løbe på. Selvom man ikke ønsker sin bedste ven død, vil have at hun er der for evigt, er ventetiden det værste. For hvor lang tid har vi? 20 minutter? Timer? Men så kommer dyrlægen og man siger farvel. Ser sin ven falde, og mister en lille del af sig selv for altid. En sidste sang for den man elsker så højt. En gammel sang der blev sunget første gang vi mødtes. Uendelige minder. Frygt for hvad der vil ske efterfølgende. Aldrig mere os. Alene.

De efterfølgende dage er mest benægtelse. Som om intet er sket, for det må ikke være sket. Går rundt med følelsen af at hun kan være tilbage hvert øjeblik. En ond drøm man vil vågne fra. Det hele er uforståeligt og passer ikke sammen, da en stor del af ens hverdag er ændret, fordi den lille bid af ens hverdag er væk for altid.

Tilsidst går det op for en. Det sker pludseligt for en, og dukker op når du vil have den til at gå væk. Om du er i et stort selskab. Du ved pludselig at det er forbi for altid. Du græder de sidste tårer, lukker øjnene en sidste gang for at få det til at gå væk. Synger en sang, og smiler pludselig. Smerten er væk, og efterlader bare et endeligt tomrum. Gemt væk til den specielle person der aldrig kommer tilbage. Glade minder, grin, kys og følelsen af at være sammen forevigt. At personen aldrig helt har været væk, bare gemt væk i hjertet. Ved i vi ses igen engang.

Death ends a life, not a relationship. My love for you is eternal.

Farewell.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun kommer aldrig tilbage.
  • #1   6. okt 2013 Det var ret smukt det der..

• #2   6. okt 2013 Av... Der kom Latino lige op i mig igen... Den 14 Oktober er det hele 5 år siden..

• #3   6. okt 2013 Hvor er det smukt skrevet<3

• #5   6. okt 2013 Arne

Hesten havde brud nede i kodeleddet og led. Meningen var operation, men det vidste sig at være umuligt.

• #6   6. okt 2013 Arne
    Synes snart du skal begynde at tænke dig om. Ser rigtig tit dine dumme kommentarer, men hvis du altid nedkøre andre på den måde, sybes jeg bare du skal forsvinde herfra. Du er i hvert fald ikke velkommen i mine emner.

Hvis du virkelig vil vide det, kan du jo sætte dig ind i tingene inden du plaprer ud med din bedrevidende snak. Hun brækkede benet og gav op. Vi har gjort alt hvad vi kunne, og ville have været blevet ved hvis hun ikke så tydeligt gav op.

Føj hvor du giver mig kvalme.

• #8   6. okt 2013 Og helt ærligt, jeg ville enda aflive en fysisk rask hest, hvis den psykisk ikke er rask og jeg ikke kan have dem mere. Af samme grund bliver de 3 jeg har, som har været mishandlet, aflivet den dag jeg ikke kan have dem mere. De skal ikke igennem flere mennesker. (Ved mindre de udvikler sig positivt og jeg ved de ville kunne det)

Noglegange, skal man tænke længere end bare at lade dyret leve..

• #9   6. okt 2013 Ej sider næsten og græder ved tanken om hvad du har måtte gå igennem, jeg ville slet ikke have kunne skive om det uden at bryde totalt sammen hvis det var mig. :´-(

Arne
    man må godt tænke sig om før man skriver noget her inde, det er mega forfærdeligt at hun har mistet sin hest. kan ikke forstå du kan få dig selv til det.

• #11   6. okt 2013 Arne, nu må du kræftedeme snart styre dig. Du kan da ikke andet end at være totalt irreterende hva?! Også til min veninde, sendte du en privat besked med alt muligt lort. Håber, no offence, virkelig du snart bliver smidt ud og IKKE kan vende tilbage.

Hestegalleri er da virkelig et bedre sted uden dig..

• #12   6. okt 2013 R.I.P smiley
    Virkelig smuk tekst...

• #13   6. okt 2013 Og til TS:

Jeg kender følesen!

Du skal bare vide du IKKE er alene. D. 7 november er det et år siden jeg mistede min menneske bedste ven, igennem hele mit liv. Som en far var han for mig, gudskelov fandt jeg ham ikke selv død.. Tomrummet er det værste, man føler sig ensom og utrolig skrøbelig, forsøger at være glad og smilende for offentligheden, men i længden dur det bare ikke.

Jeg ville ønske, jeg kunne sige du nok kommer over det - men det gør du nok ikke. At miste sin bedste ven er det værste, både mht. mennesker og heste/dyr. Men jeg syntes, du skal vide du IKKE er alene, og du skal være mere end velkommen til at skrive en besked, ja selv komme på besøg privat vis du har brug for en dag væk fra alle de steder hvor hun var. Jeg kender bestemt til følesen, og det er et helvede mildt sagt.

Knus og kram herfra, håber virkelig at du snart får det bedre og måske har nogle fantastiske venner eller noget familie der vil hjælpe dig igennem den svære tid.

Kh Louise.

• #14   6. okt 2013 Det gør ondt og savnet bliver ikke rigtig lettere..

• #15   6. okt 2013 Smuk skrevet, det er ikke let at slippe sin bedste ven. Savner stadig den hest jeg mistede der jeg var 12 år er nu 33 smiley Hesten var hos min får og døde af kolik, der blev til tarmslyng, jeg var på weekend hos min mor og var selv syg med over 40 i feber, fik aldrig sagt farvel smiley fra min far ringede til hesten var død gik der cirka 30 minutter desværre.

• #16   6. okt 2013 Får - far

• #17   6. okt 2013 Tvivler på at I skal tage ham Arne seriøst. Idet hans oprettede hest er fake....

Men jeg kender følelsen.. Det er noget af det væreste, og det vil foraltid sidde i en..

• #18   6. okt 2013 Fake hest? Hvor ved du det fra?

• #19   6. okt 2013 Fordi ingen heste hedder det på hestedata.
    Amulet ox 1439 har ikke fået et afkom ved dette navn, og den angivede mor, har slet ikke fået et føl i 1994.. El-Diemma ox 1309 fik i 1993 et hingsteføl(registeret vallak) med navnet ELDIEM OX 2039..

Hestedata'ede ham eftersom han kommer med de lidt "sjove" kommentarer..

• #21   6. okt 2013 Hahaj win smiley

• #22   7. okt 2013 Oev hvor er det ogsaa aergeligt.
    Men hvor skoent at du fik sagt farvel, og var der til at berolige hende gennem det hele.
    Jeg rejse i Februar til Australien, og kommer ikke hjem foer naeste aar. Dette betoed at jeg maatte sige farvel til min aller bedste ven, Arrogant. Planen var at jeg skulle hjem i august, men da jeg har fundet kaereste og i det hele taget elsker at vaere her, besluttede jeg at forlaenge mit ophold. Hvilket ogsaa betoed at jeg aldrig ville se min bedste ven igen.
    Han maatte aflives d. 10 september, og jeg var desvaerre ikke tilstede. Jeg fik ikke sagt farvel til min bedste ven. Derimod sidder jeg paa den anden side af jorden og kan ikke lade vaere at taenke paa, at jeg skulle vaere taget hjem, vaeret der med ham.
    Saa ved hvilken sorg du gaar igennem. Men hold fast paa alle minderne, for det er dem der gaelder!

Kaempe troestekram herfra!

• #23   7. okt 2013 arne har altså sendt en udstem fordi jeg har set dig i flere forumer skrive negativt.

Kommentér på:
Hun kommer aldrig tilbage.

Annonce