{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Fra egen hest til part ? {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte for 3 uger siden min hest gennem 6 år, (han har været udlånt siden maj) der var en del årsager til salget, også fandt jeg det helt perfekte sted til ham.
Men jeg vil ikke slippe min ridning helt og har ikke økonomi tid og helbred til at gå ud og købe en ny hest nu, så har søgt part i stedet, men syntes godt nok det er svært dels at finde en og også lige at vænne sig til at der er en der "ved bedst"
Jeg skal ud og se på en i næste uge, og glæder mig, ingen tvivl om det, men syntes tanken og tilvænningen er svær smiley
Er der nogle af jer der har prøvet det samme og har et godt råd ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra egen hest til part ?
  • #1   1. okt 2013 Har ikke selv prøvet det, kun omvendt, men det kan være at det kan trøste dig lidt hvis fortæller, at jeg var lige så svært ved at skulle have en ud der selv havde haft hest før, fordi jeg var bange for at hun mente at jeg gjorde en masse forkert og var en dårlig hesteejer. Så nervøsiteten kan på det punkt gå begge veje smiley

• #2   1. okt 2013 Altså jeg gik fra part til egen pony til part igen og har stadig kun part. Jeg kan mærke stor forskel og det tager tid at vænne sig til det, da man (nogle mennekser) er bange for at knytte sig til dyret hvis nu parten bliver sagt op lige pludseligt! Sådan havde jeg det på et tidspunkt, og jeg syntes det er meget rare og ha egen, men hvis man ikke kan få det er det at vælge? smiley

men ved part er der nogle steder også bare det at måske må du ikke alle de ting du vil med heste, du kan ikke bare tage den og køre med den hvis du vil et sted hend eller sådan :)! Sådan har jeg det i hvertfald med nogle ting, men sådan er det jo bare.

• #3   1. okt 2013 Nu har jeg konsekvens fravalgt parter hvor ejer er yngre end mig , og ja det gør det sværer at finde en.
    Men tak, det hjalp da lidt i hvertfald , havde slet ikke tænkt den sådan smiley

• #4   1. okt 2013 Synes da bare du skal være super glad for at du får det i den rækkefølge! : ) Tror det gør det 100 gange lettere at finde en part : )

• #5   1. okt 2013 Den jeg skal ud og kigge på kan jeg have mere eller mindre som min egen og det hjælper en del, men derfor er det stadig en "der ved bedst" men tænker at det vel handler om en god kommunikation smiley ?

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #6   1. okt 2013 Tror også, det er et spørgsmål om kommunikation, for kender flere, hvor det fungerer perfekt for begge parter. smiley

• #7   1. okt 2013 For godt og vel to år siden solgte jeg min pony. Jeg havde først part i 3 måneder (på en rideskole men det hele var elendigt, så jeg droppede det). Der efter fandt jeg en part ved en ældre dame. Det er så Tassa som jeg rider på nu og vi er ved at have årsdag (her til vinter). Nå men, i starten hjalp hun meget til at kendte alle rutinerne osv. Nu passer jeg hende næsten som min egen hest, bare uden at arbejdet. Det passer mig fint og Gurli har også mere end nok at se til med de andre heste smiley

Det handler bare lige om at vænne sig til tanken at man ikke slev ved bedst, og så går det enligt fint smiley

• #8   1. okt 2013 Tak for jeres svar smiley
    Er nu også ret overbevist om at det er tankerne der er værst smiley

• #9   1. okt 2013 Jeg ville også have det skidt med at gå ud og finde part, nu hvor jeg har været hesteejer i 6 år.
    Er ikke sikker på, at jeg ville kunne indordne mig under andres "regler", nu jeg er vant til at gøre og bestemme alt selv.

• #10   1. okt 2013 Jeg har haft hest siden jeg var 10, og er nu 33.
    Jeg skilte mig af med min hest i Januar, og fik efterfølgende ret hurtigt part.
    Det var en STOR omvæltning og i starten var jeg hunderæd for at gøre ting forkert, virkerlig... Det tog mig mdr at nå dertil hvor jeg er nu... Og der er stadigvæk ting der skal arbejdes med.
    Men når det kan lykkes for mig, så kan det helt bestemt osse for dig smiley

Kommentér på:
Fra egen hest til part ?

Annonce