{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Hvordan har 2013 været for jer ind til videre? {{forumTopicSubject}}

Hvordan har jeres 2013 forløbet ind til videre?
Jeg havde lige lyst til et lille hyggeemne - eller ikke...

Jeg kan da starte ud med at sige, at 2013 har været det værste år i hele mit liv... Ind til videre.

Dog er der også sket, i hvert fald, én god ting i år! smiley

Hvad med jeres 2013? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan har 2013 været for jer ind til videre?
  • #2   30. sep 2013 Et værre rod ^^

• #3   30. sep 2013 Den har faktisk været ok.. Ikke helt som planlagt, men ellers fin smiley

• #4   30. sep 2013 Syntes godt nok også 2013, har været et dårligt år... Har spildt de sidste 7 måneder af mine ponyår... Og dyrlægen kommer og tjekker Allstar Onsdag, fordi at vi syntes hun er uren igen.... smiley

• #5   30. sep 2013 6 dyr (inkl. 2 heste) Er døde... smiley
    (nogle dyr som har betydet meget for mig)
    Såee smiley

• #6   30. sep 2013 Fantastiskt!

Er startet vel på gymnastiet og har stadig kontakt til de gamle ''rødder'', har gennemført vores første LA 60 km. distance, fået nogenlunde styr på vores dyrlæge tjek ude til distancestævnerne - Ja... Bare 4 af de dejlige ting! smiley

Alle målene på min tjek liste indtil videre smiley

• #7   30. sep 2013 Vil sige det har været godt indtil vidre.
    Jeg er blevet glad igen, samt jeg har udviklet mig helt sindsygt i min ridning pga. en part som jeg dog snart skal sige farvel til, da jeg skal have min første egen hest!
    Der har self os været nogen nedture, men sådan er det jo med livet. smiley

• #9   30. sep 2013 Hmm, jeg har fået ny part og redet lidt på en 5 års og har genoptrænet en hingst, men måtte dsv. sige farvel til en af mine bedste venner for lidt under en måned siden sååå lidt blandet smiley

• #10   30. sep 2013 lærerigt!

• #13   30. sep 2013 Min familie venter bare på at det bliver 2014...

7 dødsfald... plus min mormor fik en stor blodprop i hjernen her for nylig.

• #14   30. sep 2013 utrolig spændende år.. Hårdt men godt, har især her på det sidste fået realiseret en del drømme smiley

• #15   30. sep 2013 2013 har ikke været et godt år for mig indtil nu.
    Min mor fik konstateret brystkræft, jeg blev selv sygemeldt, "mistede" min morfar, opsagt pga sygemeldingen og så har jeg sagt farvel til min kæreste gennem 4 år.

Men 2013 er ikke forbi endnu - lykken kan nå, at smile til mig smiley

• #16   30. sep 2013 Det startede helt forfærdeligt, men er efterhånden blevet bedre og bedre smiley

I februar blev min 'bedste ven' aflivet. I Marts fik jeg min nye stjerne. I april brækkede han benet. I juli blev jeg student. I august blev min hest erklæret rask, og her i september er vi nu helt klar! Resten af året kan bare komme an! :b

• #17   30. sep 2013 egentligt har det været et rigtig godt år for mig indtil videre smiley
    Har fået Choise, Rose og Bella har det godt og jeg er begyndt at ride Bella lidt igen smiley
    Fik nogle udemærkede (+/-) karakterer til eksamen/grundforløbs eksamen.
    Fandt en super dejlig praktikplads så jeg kan fortsætte med min uddannelse.

Dog har jeg haft perioder hvor jeg har været nede, fordi jeg var bange for jeg ikke fik en praktikplads (men jeg gav ikke op), og jeg syntes at Bella virkede som om at hun ikke ville holde vinteren ud (ja var faktisk bange for at snart ikke ville være på vores jord længere) men hun virker frisk og frejdig nu smiley

Ja jeg savner mine venner fra skolen mere end nogen sinde før smiley
    og selvom alt burde være godt jeg burde være lykkelig, er jeg faktisk ret trist, for mine venner fra landbrugsskolen betyder ubeskrivelig meget for mig og jeg elsker dem virkelig højt.
    Men jeg holder kontakten med dem, og skal snart se en del af dem igen smiley (på lørdag faktisk)

så overordnet set, har 2013 været et helt fantastisk år for mig smiley
    Og det var 2012 faktisk også smiley

men meget kan nå at ske endnu, ved årets udgang ser tingene måske ikke lige så gode ud for mig smiley

• #18   30. sep 2013 Sådan ok smiley
    Lidt hård start på året, da ens part + en lånehest blev aflivet i november.
    Men derfra er det kun gået fremad! Fik min "første" pony i januar (har allerede en hest) + at min hest efter 2 år endelig må rides og faktisk slet ikke har noget med forbenene mere smiley Færdig med genoptrænings programmet om 2 uger. - Har redet det program 4 gang før, så fantastisk følelse smiley

• #19   30. sep 2013 Meget blandet, med både rigtig gode og rigtig dårlige oplevelser.

Af de dårlige kan nævnes, at jeg kørte galt og kunne sørge over 6 års dagen for min ponys død. Af de gode kan nævnes, at jeg blev student i år, og har fået en skøn og dejlig samojedehvalp.

• #20   30. sep 2013 Blandet...

Men lige nu er det fantastisk! smiley

• #21   30. sep 2013 fint år indtil videre..
    Mig og Donna har været igennem en del ting, men jeg har nu også lært meget og er stolt over hvor langt vi er kommet smiley

• #22   30. sep 2013 Det har været sådan Ok! smiley
    Min hund blev aflivet smiley Men samme uge fik jeg en ny hest! da min pony var for lille....<3
    Ellers har jeg lært en masse. Fået mit gamle arbejde tilbage og en super god aftale med min ride lærer! smiley smiley
    Så syntes året går super ind til videre og håber det forsætter...! smiley

• #23   30. sep 2013 For mig frygtelig på heste siden
    Og det har sat sig også på den familie messige side af mit liv
    Den bedste hest jeg har ejet var syg og blev aflivet smiley
    Jeg var så dum at købe den første og bedste hest jeg så, som viste sig at have en defekt som gjorde jeg ikke kunne ride den.
    Jeg har fået en ælder mager fjordhest som har kostet os en stak penge for bare at se nogenlunde ud, men som desværre ikke rigtig kan rides. Men er så sød så sød
    Jeg har købt en ny hest (lige så fattig som jeg kan blive) som kommer hjem næste Tirsdag. Den tror jeg på bliver en rigtig god hest

Også vil jeg faktisk godt have lidt held for fremtiden tak
    Jeg har købt en lykkekat som sider og gynger i min retning 24 timer i døgn , og håber det hjælper smiley
    VH
    Annette

• #24   30. sep 2013 jeg har slået min rekord i at miste parter smiley
    2 bliv solgt og 2 flyttet så har haft 5 parter i år det er også en rekord øv øv
    håber jeg er heldiger med parter fra nu af

• #25   30. sep 2013 Mit 2013 startede hårdt ud med et voldedigt overfald fra min daværende kæreste, for derefter at flytte hjem til alkoholiske problemer derhjemme samt selvmordsforsøg i hjemmet. Det har været et utrolig hårdt år, men det har udviklet mig og gjort mig meget mere moden. Jeg kan kun håbe at resten af året går op ad bakke nu, da jeg har været nede og ramme bunden.

• #26   30. sep 2013 Ser frem til 2014, for 2013 har da godt nok været noget af en rutsjebane smiley

• #27   30. sep 2013 Fik startetnogle ok stævner også blev min hoppe skadet for 5 måneder siden og vi er først stævne klar omkring foråret... Lorte år!

profilbillede
  • #28   30. sep 2013 Puh, det har været kedeligt, livsbekræftende og hårdt.
    Jeg har mistet min hund gennem 13 år, sendte min lånepony tilbage, blev ikke optaget på drømmestudiet.

Til gengæld var jeg på en fantastisk rejse i 4 uger, jeg har lært meget - også om mig selv, jeg har fundet glæde i de små ting og jeg har stadig de bedste venner og familie, som man kunne ønske sig.
    Jeg ser meget frem til 2014. Jeg starter endelig studie (måske i Sverige), skal arbejde i udlandet (Australien) og så får jeg forhåbentlig en masse dejlige stunder med min familie og mine venner smiley

• #29   30. sep 2013 Katja M: Jeg har fået en dejlig ny pony smiley Ham havde jeg ikke fået, hvis min anden pony ikke stod med en langvarig skade lige nu smiley

Det var da utrolig hurtigt der kom en masse svar! Havde tænkt mig at svare alle, men så skulle jeg spise, og jaah smiley

• #30   30. sep 2013 Både godt og skidt smiley
    Startede året med at miste min bedstefar nytårsaften.. Så gik det heldigvis lidt bedre da jeg mødte min daværende kæreste, som dog desværre endte det mellem os for en måned siden. Så blev Katla halt, og skulle måske have været aflivet. Heldigvis er hun nu næsten rentgående og genoptræningen er godt igang smiley
    Så var jeg hjemme hos min ekskæreste til hans fødselsdag - vi havde besluttet stadig at være venner. Men det endte så bare med at han endnu engang sårede mig, da han kyssede mig to gange, men efterfølgende sagde det ikke betød noget for ham..

Derudover er min onkel igen sat i dialyse, da den nyre han har fået transplanteret for 4 år siden fra min anden onkel ikke længere virker.. Så nu står han på venteliste til en ny nyre igen igen smiley

Men på den lyse side går det okay i skolen, jeg er glad for mit arbejde, jeg har to dejlige heste jeg kan tage mig af og jeg har nogle helt fantastiske veninder der hjælper mig igennem de dårlige tider! Derudover er min drøm om at blive model ved at gå i opfyldelse, og jeg skal til casting på lørdag smiley

• #31   30. sep 2013 2013 har indtil videre for os betydet et Ansager-ophold i April og ca. 2 måneder senere en kodeledsforvridning.

Så der var desværre intet 4-års Championat for os smiley

Han er dog (7-9-13) i gang med genoptræning nu, så vi håber på det bedste ..

• #32   30. sep 2013 Tjaaa, selve året startede på en virkelig øv-måde, havde den værste nytårsaften i mit liv... Øv, de der hankønsvæsner kan bare ødelægge ens humør! :b

Men udover det har det egentlig været et okay år.. Fik lidt stress i starten af året, så sagde min part fra og fik lidt styr på mig selv igen. Så fik vi ny chef på jobbet som ikke mente de havde råd til at have en på 18+ fastansat med faste ugentlige vagter, så jeg røg på en "vi-ringer-til-dig-hvis-vi-får-brug-for-dig" liste, og siden har jeg ikke hørt noget -.-

Men så blev det sommer, og mine eksamener til 3.g's afgangseksamen blev offentliggjort, med de BEDSTE tænkelige fag! og så blev jeg student, og havde den lækreste studenteruge!

Så blev jeg kontaktet af min gamle parts ejer, som skulle til at have en baby og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at hjælpe hende med hesten igen - hvilket jeg sagde ja til, da jeg havde fået styr på det hele igen, og egentlig bare gik og kedede mig..

Så det er situationen nu.. Rider min part 3 gange om ugen, er arbejdsløs og søger fortsat job.. smiley
    Men alt i alt har det været et fint år! Hverken det bedste eller det værste, meget neutralt smiley

• #33   30. sep 2013 Ehm ikke helt som forventet!
    Men alligevel har jeg fået kørekort! Min bil bliver hentet i næste uge. Skal snart til stævne på Landeur, hvilket jeg troede aldrig nogensinde ville ske efter hans skade!

Men til gængæld har min mormor fået kræft i pr, min far en depression, Jeg selv en på begyndende, jeg har været akut indlagt med betændelse i kroppen.
    Så det er været et meget blandet år for mig.. smiley

• #34   30. sep 2013 Skolefronten kunne ikke være bedre, er super glad for gymnasiet, og havde et fantastisk 9. skoleår smiley

Hesten startede året rigtig dårligt, hvor han gik "psykisk ned" (mente dyrlægen). Sommeren var p e r f e k t !! Nu har han så været uren i 3 måneder og har konstateret hovsenebensbetændelse.. Får i morgen svar, og det er noget der kan helbredes... laaaaang ventetid...

• #35   30. sep 2013 Første halve år var fantastisk, i hestelivet. Knap så godt i skole- og familielivet.

Men fra i sommers har alt været forfærdeligt. Mistede min pony, og det går elendigt med de andre...

• #36   30. sep 2013 Dejligt, fantastisk er startet på et helt nyt liv! Og det er vare fantastisk! Ponyerne har givet mig nogle helt uopnåelige reslutater!.. Kæresten er der for en, måske en ny pony, skal bare lige have de sidste ting på plads! smiley

Helt fantastisk her fra! smiley

• #37   30. sep 2013 Tja, det har været et meget blandet år indtil videre smiley

På den gode side skal jeg flytte ud på en gård her om en lille måneds tid, hvor jeg endelig har mulighed for at få min største drøm opfyldt = At få en hest! smiley
    Så det glæder jeg mig rigtig meget til.

Og jeg har også genoptaget mit uddannelsesforløb, så nu skal det bare gennemføres smiley

På den dårlige side har jeg fået forstuvet min fod, lillefinger og muligvis brækket mit haleben smiley Så det er først nu efter 2 måneder hvor mit haleben ikke gør så ondt længere, men det kan dog stadigvæk gøre ondt når jeg rider..

• #38   30. sep 2013 mit har været meget blandet..
    har købt min første hest.. fortrød i staten, men nu anger jeg at jeg fortrød.. for hold da op en skøn pruhest jeg har.. smiley
    er kommet af mine anti dep piller. - den virkelige verden slog mig så bare halvt om kuld, men hesti og mine venner hjalp mig på benene igen..
    3 år med kæresten.. som desværre er flyttet 4-500km væk pga skole smiley ellers har vi det godt sammen.. smiley
    Min kat blev påkørt - 10k i dyrlæge regning. samme kat har haft maveproblemer.. 2k i dyrlæge regning. udover det et foderet til 100kr kiloet..
    min anden kat har haft urinvejsproblemer.. 1600kr hos dyrlægen.. og et foder til omkring 90kr kiloet..
    er røget på kontanthjælp.. det er knapt så fedt..
    føler mig som en levende fiasko.. 25år gammel og har kun 1 år af HF.. hurra.. what a loser I am!
    har endelig fået stillet mine diagnoser.. baah...
    har fået mig en bedste veninde, selvom jeg svor da jeg var 14 år gammel at jeg aldrig ville knytte mig til en kvinde igen, da jeg blev ret voldsomt såret.. men den skønneste kvinde har åbnet mig hjerte.. smiley
    min far har været emget på hospitalet.. så han har sku nok kun nogle få år tilbage at leve i.. min mors kæreste har fået omtrent samme besked.. og min mor har det i grunden heller ikke for godt..

• #39   30. sep 2013 Fantastisk! smiley

• #40   30. sep 2013 det var været et år med massere af små opturer og en kæmpe nedtur

det bedste er min skønne datter på 7 måneder og min plethest som jeg har haft siden 31 jan bare er fantastisk for ikke at nævne min kæreste igennem 6 år er blevet min mand smiley

det værste var da min mor og overlykkelig nybagt mormor i februar i maj blev akut indlagt efter at have været ganske sund og rask, til at kunne ingen ting og kun en uge før hun stiger op til himlen og bliver en lysende stjerne får hun en diagnose og der var det for sent smiley

• #41   30. sep 2013 Det er egentlig gået meget fint, men jeg er bare blevet så træt af skolen nu.. Kan slet ikke magte den mere

• #42   30. sep 2013 2013 har været et af de bedste år for mig i laaaang tid, der er ikke sket så mange nye ting men jeg har gennemgået en kæmpe forandring som jeg er super glad for smiley Det har også været længe ventet smiley

• #43   30. sep 2013 Blandet. En fantastisk hest måtte herfra på grund af alderdom. Foråret kørte stille og roligt. Blev student i sommers, havde en ubeskrivelig skøn dag! Kunne fejre 20 års fødselsdag i studenterugen på studenterkørsel.. Desværre måtte jeg sige farvel til min fantastiske part, som desværre stod halt igen, hvor der denne gang ikke var noget at gøre.. Får to uger senere nyheden om, at jeg er optaget på drømmestudiet, får tilbudt en lækker lejlighed, som jeg er så heldig at få. En anden fantastisk pony måtte kort tid efter også lade livet - desværre af tarmslyng. Det var min gamle part og venindes pony. Slet ikke fair, at han skulle herfra.. Flytter i min lejlighed, starter på studiet - fantastisk fedt! Skøn klasse, lækker lejlighed og jeg ses nu med min bedste veninde stortset hver dag. Så ja. Blandet. Sørgelige dage samt fantastiske dage smiley

• #45   3. okt 2013 Et fedt år. smiley
    Jeg hader normalt skolen. Jeg har følt mig ensom og dum fordi jeg ikke forstår noget jeg ikke har interrese for.
    I dette år er jeg blevet meget bedre i skolen, har fåget flere venner. Er meget mere aktiv omkring motion, Og selvfølge det bedste af det hele. Foget egen pony smiley

• #46   4. okt 2013 Skønt år, er begyndt på mit drømmestudie, Kasijo udvikler sig bedre end jeg kunne have forestillet mig, ponyen er dejlig som altid og har virkelig rykket sig, og min kære kæreste er endelig flyttet ind, efter 7 år! smiley

• #47   4. okt 2013 Det har været både op- og nedture. Men jeg har fundet sammen med den skønneste i verden - så vælger at sige; fantastisk! smiley smiley

• #48   4. okt 2013 Noget af en rutsjebanetur.. smiley

• #49   4. okt 2013 Det er gået op og ned smiley
    Jeg har godt nok haft flest opture, men godt nok mange store nedture..

• #50   4. okt 2013 Fantastisk smiley jeg blev ejer af den skønneste hoppe :))

• #52   4. okt 2013 Det sådan set gået okay, dog har jeg stået meget med en syg pony iår, hvilket har været en anelse irriterende smiley Først fik han kolik i påskeferien lige op til et stævne. Det stævne betød rigtig meget da vi endelig var kommet ind i en god periode med springning igen, så det var lidt øv. I august tog smeden så alt for meget af hans hove, så det resulterede i at jeg have en pony som ikke kunne gå.. Det gik der så en 3 uger med før jeg kunne skridte på ham igen. En uge efter jeg var begyndt at ride ham igen får han ondt i ryggen. Så vi tog da bare lige 2 ugers pause igen!

Men endelig er vi begyndt at ride igen, og springningen går fantastisk! Vi skal til stævne om en uge, så jeg håber han er lige så fantastisk som han er lige nu! :')

Men ellers har det vel været et fint år indtil videre smiley

• #53   4. okt 2013 Iben: Ugh, belive me, jeg kender det aaaaalt for godt.. Efter årsskiftet begyndte min pony bare at blokere på alt, og vi var til og med lige begyndt på C-stævner.. Vi trænede og trænede og trænede, det blev meeeget bedre, så får drengen sår ved munden (ikke pga. biddet, blot fordi han har sart skimmelhud og får knupper og skorper over alt..) så der bliver vi så nødt til at skippe et stævne. Stævnet efter går han super igen, MEN så får ponyen ondt i ryggen.. 2 uger med skridtture i skoven uden sadel. Det gør så at vi igen skipper et stævne jeg super gerne ville have været med til, og stævnet efter får han så en seneskade smiley
    Men det slutter ikke her, nej da vi efter 2 mdr. havde begyndt på genoptræning og var godt i gang med travintervaller, bliver han halt, og vi beslutter os for at tage på Ansager dyrehospital for at røntge. Det viser sig så at han havde fået et brud på hovbenet, hvilket resulterede i 6 ugers boksro.... På onsdag i næste uge må drengen komme ud på en 10x10 meter fold...

Held, please take me with you, the next time you drop bye.....

• #54   5. okt 2013 Årh, det lyder virkelig ikke godt.. God bedring med ham! smiley

• #56   5. okt 2013 Et år med meget blandet følelser. Jeg startede året ud (i Marts) med lige pludselig at måtte sige farvel til min bedste ven, Linette som tabte kampen til spat.... så en måned senere får jeg min nye stjerne, og vi har haft en meget svær start, og da jeg endelig begynder at kunne ''acceptere'' ham som han nu er og ikke kun tænke på at han ikke var min pony, begyndte han så at prøve en frygtelig masse grænser af hele tiden.

Han løb væk fra mig på folden, bukkede mig af to gange, kunne finde på at gå i luften helt uventet, kunne bukke hele vejen ned af langsiderne, kunne blive bange for ting han havde gået forbi 20 gange før, og komme med en helt vild rektion over det osv. så det her år har været ret hårdt og med en masse modgang - men selvom hesten stadig er ret strid giver jeg ikke op!!! smiley

• #58   6. okt 2013 Ikke som planlagt.

• #60   6. okt 2013 Dette år har været med kæmpe op- og nedture. Og så har jeg virkelig fundet ud af hvilke af mine venner, der egenligt er værd at samle på.

• #61   7. okt 2013 En værre rutsjetur! smiley

• #62   11. okt 2013 En blanding.
    Har sagt farvel til Lucas(kan ses i min profil) da jeg flyttede til Sjælland, og derfor ikke kunne fortsætte som hans part. Da han står i Jylland. Savner den pony prut.
    Tilgengæld har jeg fået helpart på Africa(kan også ses her inde) og hende har jeg som min egen.
    Så rent ride mæssigt har året været en blanding. Hvis vi ser flytte mæssigt, har det primært været fantastisk. Så, det er lidt en kompliceret ting.

Kommentér på:
Hvordan har 2013 været for jer ind til videre?

Annonce