1.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 62 Svar

Hvad har 2013 bragt JER? :) Hvad har 2013 bragt JER? :)

Nu er året jo snart ovre, og det kunne da være sjovt, at høre hvad der er sket for jer i dette år smiley

Personligt har det været et super hårdt år.
Størstedelen af mine bedsteforældre er blevet indlagt, 2 er stadigvæk og 1 mistede vi desværre til kræft.
Min bedsteven igennem 5 år blev aflivet, min kæreste forlod mig, og jeg er kommet ind i den værste problemklasse på skolen, igennem 10 år (ifølge nogle af lærerene, men ja - den er virkelig slem)

Af positive ting? Well, jeg fik min første hest (wuhuuu), lånehest godt nok, og han er nu kommet tilbage (det kom han inden jeg startede i skole igen) og han har det super godt derude! smiley
Fik at vide at han skulle sælges, men på grund af den her super søde pige som vil ride ham, så beholder de ham alligevel!! smiley
Jeg har mødt en masse nye veninder, og ja - det har været et ret vildt år, uheldigvis mest til den dårlige side, men sådan er det jo

Hvordan er det gået for jer? smiley Kom med det hele! Gode som dårlige ting! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad har 2013 bragt JER? :)
  • #1   15. dec 2013 Jeg har fået det bedere og bedere hver dag der er gået og kom op på hesten efter godt 1år uden
    Fik ny pony, har købt ny hest.
    Den gamle pony er solgt.
    Ny klasse uheldigvis en dårlig en

• #2   15. dec 2013 Dejligt at læse om dit år ! puuha. mit år har ikke være sjovt.
    først genfandt jeg min gamle part hvor efter jeg mistede hende. og nu har jeg besluttet mig for at få min egen ! Så det satser jeg på at jeg får i det nye år smiley

• #3   15. dec 2013 Well...jeg glæder mig ufatteligt meget til at komme videre, med et nyt år.

Min bedste ven igennem 5 år, blev aflivet.
    Min mor fik konstateret kræft, det samme gjorde min moster = Det muligvis ligger i generne, og derfor ligger det jo sjovt nok også hos mig...
    Min veninde blev indlagt med en mulig blodprop i hjernen, min anden veninde fik hjertestop.
    Min mormor fik en lille blodprop...

Jeg fik ny hest! - Han brækkede benet efter 3 uger...

Blev student! Og kom endelig væk fra en klasse, der har været et helvede de sidste 3 år af mit liv...Depression og stress har været en kæmpe del af mine gymnasie år...Først nu er det begyndt at dampe stille af.

Well...

2014 - KOM HID!

• #5   15. dec 2013 Negativt:
    - Venindes hest blev aflivet i januar (han var super lærehest/støtte for min unghest)
    - Fandt ud af at min gamle hoppe Montoya var blevet aflivet
    - Var tæt på at gå ned med stress (var sygemeldt i 2½ uge her i november)
    - ALT ALT FOR LIDT TID smiley

Positivt:
    - Min unghest har lært at skridte og trave med rytter
    - Vi har fundet en god underviser i centreret ridning
    - Havde hesten med nede på besøg ved Ronja Røverdatter
    - Middelaldermarkederne i Viborg og på Voergaard
    - Har fundet den dejligste kæreste, der kan lide dyr og selv gerne vil ride (og være ridder)
    - Ronja har lært mig at lave mit eget udstyr
    - Både hesten og katten ligger nr. 1 på årets ranglister på ISH og ISP (ja, jeg går meget op i det x))
    - HOBBITTEN!! smiley

• #6   15. dec 2013 Pyha sikken et godt/skidt år du har haft. Mit heste år har desværre medbragt sig en del skader, både på mig og hest (vi skiftedes om brækkede arme, kodelsdeforvridninger og lidt halsinfektioner). Så vi nåede desværre ikke målet om MB her til indendørs sæsonen, men vi er netop flyttet op til min træner, og det tegner allerede helt super! Så mon ikke det bliver første mål i 2013 smiley

Udenfor heste verdenen har det været et hårdt år i gymnasiet, men jubii klarede 2.g, selvom det nu krævede to forsøg smiley (droppede ud efter et ½ år, og startede så igen og bøvler stadig lidt med en depression) Så nu mangler jeg bare SRP'en som skal afleveres på torsdag, så kan jeg omsider holde juleferie smiley

• #7   15. dec 2013 Jeg blev student, fik sendt min part som betød alt for mig, til de evige græsmarker, havde en lang og lækker sommerferie med de bedste mennesker, startede på universitetet i en helt igennem fantastisk klasse. Flyttede hjemmefra, fik en kanon lækker lejlighed, bor nu 10 minutter fra min bedste veninde, som jeg har set stortset hver dag siden. Fik min søsters marsvin hen til mig at bo. Mistede min bedstemor i torsdags.. Et rigtig hårdt, men også godt år. Jeg skal nu bare have en eksamen overstået i morgen, og have bisættelsen overstået lørdag - så er jeg klar til jul med min fantastiske familie, og til nytår med min bedste veninde. smiley

• #8   15. dec 2013 2013 var året hvor jeg fik mit drømmejob på Nyt hesteliv og træner dagligt mange adfærds vanskelige heste, 2013 var også året jeg oprettede mit eget firma så jeg nu hver weekend holder kurser osv i hele landet.

og 2013 var også året hvor jeg fik en ny pony, nemlig Gry Soleil. Så alt i alt et rigtigt godt år! smiley

• #9   15. dec 2013 har fået ponyerne mere er der ikke at sige :')

• #10   15. dec 2013 Verdens bedste halvpart, jeg forhåbentligt har i mange år ...<3
    Ellers syndes jeg ikke 2013 har været så meget spændende..alt for meget stress med sidste skoleår og her i november gik min elskede kanin bort efter 8 år..:'(
    Men 2014 skal nok blive sjovt! smiley

• #11   15. dec 2013 Det vel som man tager det.
    Både op og med, desværre mest ned

• #13   15. dec 2013 Mhm.. Lidt blandet.

Jeg har fået en god start på STX. Det er hårdt og svært at følge med, men jeg elsker at være der.
    Jeg har mistet 4 kaniner til en utrolig pludselig død.
    Jeg har fået en god og sød part til min pony.
    Jeg har fået en længe savnet veninde tilbage.
    Der er nogen personlige problemer i min familie.

Og så er der sikkert mere, men det har jeg sikkert fortrængt.

• #14   15. dec 2013 I sommers blev jeg student.
    Startede på grundforløb som kok - kom i en fantastisk klasse, så det var helt vildt dejligt, på trods af drømmen ikke er at blive kok.
    Er kommet ind på min drømmeuddannelse, som jeg skal starte på til August 2014.

Alt i alt er 2013 et fint år. Negative ting er hændt, men gider jeg ikke tænke for meget over. Det er de positive ting, som vægter mest.

• #15   15. dec 2013 Møgår. min bedste ven døde d. 20 december 2012, hvilket gjorde, at jeg det første halv år i 2013 var helt nede, det har gjort at mit gennemsnit er styrtdykket og at jeg er rykket mere ud af min klasse. Min hest blev aflivet d. 8 november, for det ikke skal være løgn på min afdøde bedstevens fødselsdag. Næh jeg har haft det værste år i mit 19 år lange liv.
    Selvfølgelig har der været gode stunder, men må sige de dårlige trækker alt ned.

• #16   15. dec 2013 Begyndelsen af året var super, fandt et super job efter 10måneder som arbejdsløs, mødte en masse søde nye mennesker osv . Dog har det ikke været så godt mht til hesten. Han har sådan ca været skadet det meste af året, og fik i torsdags konstateret at han har en alvorlig gaffelbåndsskade i bagbenet, alt i alt glæder jeg mig til det nye år.

• #17   15. dec 2013 Startede året med at smide 6kg ekstra, fik min elskede kæreste hjem fra Afghanistan i februar, gået meget op og ned med min hest. Begyndte at ride min venindes hingst igen, måtte droppe ud af skolen primært pga. Slemme skader som fx. En finger der nær var hugget af, levet indtil nu af ingenting siden oktober da jeg pt. Har en indkomst på 1500kr og jaae.. Det har generelt bare været et
    Møg irriterende år her!
    Men ser frem til 2014 hvor jeg både skal i militæret og forhåbentlig har en velfungerende hest der! smiley

• #19   15. dec 2013 En plads på min drømmeuddannelse smiley

• #20   15. dec 2013 Puha, desværre taber flere og flere kampen mod kræften. Har selv mistet 2 personer tæt på mig, så jeg ved godt hvor svært det er. Jeg føler virkelig med jer smiley

Med hensyn til mit eget liv, har jeg gennem de sidste 8 år haft det utrolig svært. Jeg mødte min kæreste der og han behandlede mig ikke specielt godt, hvilket har gjort at jeg mister selvtilliden og får en enorm depression.

Jeg starter så i lærer i Havanna Shoes, hvilket bestemt ikke gør det bedre. Magen til måde at drive forretning på og måde at behandle sine medarbejdere på skal man godt nok lede længe efter.
    Efter endt uddannelse der, går jeg arbejdsløs i 2,5 år med lidt forskellige småjobs. Min depression bliver bare større og større og selvtilliden daler og daler.

Min kæreste rejser så til Norge for at arbejde i starten af marts måned i år, hvor han er hjemme ca 5 dage i måneden. Jeg fik i juli besked om at jeg kunne starte på min uddannelse til serviceøkonom og vores forhold går bedre en aldrig før!

Jeg har stadig lang vej op af det her dybe hul, men det at jeg er startet på uddannelsen har hjulpet mig utrolig langt.

Det der har været hårdt er, at jeg selv har skulle komme op af det her hul.

Så man kan vel sige at det har været et godt år for mig, fordi jeg langt om længe er kommet det stykke vej.
    Samme tid har jeg selv tilredet min lille prinsesse, selvom jeg faktisk ingen erfaring har, hvilket gik over alt forventning, så det giver da også lidt bonus på selvtilliden.
    og som prikken over i'et så fik jeg den dejligste prins af min kæreste for ca 1,5 måned siden, som jeg er over lykkelig over at ha fået.. smiley

Må i allesammen have en rigtig god jul og komme godt ind i det nye år. Jeg håber 2014 bliver bedre for jer, der ikke har haft et særlig godt år 2013.

• #21   15. dec 2013 Puha, folk 'forudsagde' godt nok at 2013 ville blive ulykkesåret, netop på grund af tallet 13 (ja lidt overtroisk har man lov til at være, hæhæ)
    Og jeg kan se at en del af jer, som jeg selv, har været ramt af ulykke det her år smiley

Startede selv på gymnasiet, og lige pt er jeg inde i en ret slem depression (mest på grund af tabet af 'min' hest, men også på grund af den møg klasse, alle de lektier, og alle de indlæggelser der har været), og i dag tog jeg mig endeligt mod til at kontakte psykologen, men han har først en tid i næste måned, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op længere, øv øv...

• #22   15. dec 2013 Negativt:
    - Jeg mistede min mormor tidligere på året, hvilket var super hårdt, da jeg altid har haft en tæt forhold til hende.
    - Min farfar fik konstateret kræft, og kæmper nu med diverse behandlinger.
    - For lidt over en måned siden kom min mor ud for et slemt uheld, hvilket resulterede i indre blødninger og hævninger i hjernen, og en knust hjerneskal. Hun lå og svævede mellem liv og død et par dage, før de endelig kunne vække hende.

Positiv:
    - Min mor har det meget bedre! Selvom hun er blevet hjerneskadet, klarer hun sig bare så fint!
    - Jeg købte mig min egen hest, som jeg bare er stjerneglad for!
    - Min familie og mine venner har været fantastiske i de hårde tider.

• #24   15. dec 2013 Ikke rigtig noget godt, må jeg tilstå. Ikke at der decideret har været noget der har gået monster galt, der har bare heller ikke været noget der har fungeret.

• #25   15. dec 2013 Uha det må være en pose blandede bolcher!

Negativt:
    Måtte i starten af året sige farvel til en part jeg havde haft i 2 år.
    Så fik jeg en ny part som døde 3 måneder senere.
    Jeg "mistede" to skønne heste (parter), pga. uenigheder med ejeren.
    Stress blandet med depression.
    Var ude for en uheldig episode i byen.
    Har været oppe at slås et par gange.
    Ellers bare sådan standard problemer.

Positivt:
    Været til et stævne hvor jeg vandt 2 pladsen.
    Fik øjnene op for dressur.
    Fået en masse rideundervisning.
    Overvandt min frygt overfor en hest.
    Lærte at springe/overfinde frygt.
    Hestene blev flyttet til et meget bedre sted.
    Købte en hestevogn og tilkørte min shetter.
    Fik et snit på 11,2 sidste år til mine eksamer (gym)
    Var på festival.
    Fået en ny hest.
    Fået part på den skønneste frieser.
    Været til juleoptog på selvsamme frieser.
    Lavet en masse jordtræning.
    Fået meget mere selvtillid omkring hestene.
    Aldrig haft sådan et godt forhold til min mor.
    Fik den sødeste fætter, Topper.
    Efter jeg sagde farvel til Branco & Vincent, har jeg fået et meget bedre familie og venne liv.
    Mit hest blev 30 og lever stadig i bedste velgående.
    Har fået lov til at få føl på min frieser.

Tror det er sådan set det hele smiley

Men jeg er overbevist om at 2014 kun kan blive bedre, fordi der skal min frieser og jeg til en masse dressur og trec stævner, vi skal på roskilde dyrskue og mønstres + show og så når jeg får min hue på skal min shetter hente mig med vogn og efter sommerferien så er det 100% heste tid - kan kun blive godt! smiley

• #29   16. dec 2013 Rigtig dårligt år 2013 smiley
    2014 kan kun blive et bedre år!

• #30   16. dec 2013 Mit år har været utrolig blandet.

Jeg kørte galt, blev bange for at køre bil og mistede fuldstændig lysten til det. Jeg accepterede, at min 'bedste' veninde og jeg ikke fungerer sammen længere. Jeg blev student - fantastisk oplevelse! Jeg blev optaget på mit drømmestudie, men desværre ikke i september, som jeg havde håbet på, så jeg starter først til februar. Mine forældre købte en hundehvalp, som jeg har haft fornøjelsen af at passe og træne de sidste par måneder - og hun er kanondygtig! Og så er min morfar begyndt at få det værre og værre. :o(

Så det har været op og ned - må dog sige, at jeg glæder mig til 2014, det bliver helt sikkert et bedre år. :o)

• #31   16. dec 2013 En masse ævl, kævl og lort. Det eneste positive der er sket i år, er at jeg er flyttet i en større lejlighed, ellers har det egentlig bare været lort på lort på mere lort.

Håber at 2014 bliver lidt bedre...

• #32   16. dec 2013 Det værste år heste messig
    Min Augusta blev hadeshaker og blev aflivet i Juni.
    Det har præget mig hele året
    Har desværre købt en anden unghest Trunte som efter jeg begyndte at ride på hende har udviklet en alvorlig gjordkrampe.
    Hun kan ikke helbredes hun for hele andfald både i boks og ude på fold.
    Hun skal aflives i løbet af Januar 2014

Jeg har fået en fin fjordhoppe på prøve til Feb. 2014 sød og rolig hest

Mit familieliv er det bedste som man kunne tænke sig her fungere det til gangæld
    I 2014 kunne jeg godt ønske jeg igen hade en sød og rask hest så Harry og mig kunne få masser af gode ture ude i skoven igen
    VH
    Annette

• #33   16. dec 2013 Vil nu sige det værste år har været 2012
    Der vågnede jeg op fra 1. Januar hver dag med ondt i maven og det blev værre og værre.
    21. April blev det så konstateret at jeg havde hævet lever og milt(havde jeg faldt af hesten i den periode var jeg død)
    Ja den 22. April fik jeg taget knoglemarvsprøe...leokæmi hvor fedt(not)
    Ja så til 17. December 2012 boede jeg bogstaveligt talt på sygehuset.
    Har haft ulidelige smerter, ja faktisk smerter der var ligesom nervegas
    Så fik så meget smertestillende ikkeengang lægerne ville ordinere mere selvom jeg havde store smerter

Så 12 er mere ulykke for mig end 13

• #35   16. dec 2013 Startede på HF (*at sige dum, dum, dum, imens jeg slår mig selv i hovedet)
    Fik halvpart på Glemme, som jeg har kendt siden hun var helt bette
    Jaah det er vel, hvad jeg kan huske xD

• #36   16. dec 2013 Jeg har fået verdens bedste ven - Coreano! Det er det absolut vigtigsteste der er sket i mit år, faktisk fik jeg ham 28 december 2012 men han har syg de første 5 måneder så det er først i april i år vi rigtig begynde at ride og han blev erklæret rask i august/september i år. Trods vi kun har haft 8 måneder sammen ridnings mæssigt har han lært mig utrolig meget i sær dressur mæssigt! Han er simpelthen det bedste nogensinde! :')
    Ellers har det bare været et hårdt år på gymnasiet og i sær her i 2. G har det været frygtelig hårdt smiley men ser frem til 2014 ride mæssigt og glæder mig helt vildt til at være færdig på gym! Ellers glæder jeg mig vare til endnu flere stævner og endnu flere oplevelser med Coreano smiley

• #37   16. dec 2013 Forresten venner hvorfor er i ikke lidt positive og tager det positive med videre i stedet for kun at snakke negativt og snakke om alt "lort" i 2013 - der må altså være en del positive ting smiley

• #38   16. dec 2013 Et røv år! Min hest nye hest blev skadet, i maj lige før vi skulle begynde på c-stævnerne... Og vi bliver først startklar til at april:-(
    Og det med hesten har præget resten af hverdagen, så jeg håber at 2014 vil bringe gode tider! Ligesom dem vi havde i 2012

profilbillede
  • #39   16. dec 2013 Ikke andet end til forfærdeligt år! Mistede to heste i november sidste år, så starten på det nye år var ret svært. Min egen hest (og min første hest) har stået stille fra januar til juni, hvor han derefter blev klar til genoptræning. Nu har han så fået konstateret kræft i tarmene, så resten af 2013, bliver et helvede, hvor der rigtig skal hygges om ham.. Så 2014 kan ikke andet end blive bedre smiley

• #40   16. dec 2013 jeg har mistet mine billeder 4 gange på et år 2 gange på computer og 2 gange på mobilen ca en 2000-4000 billeder ialt

det gode hmm jeg har stadig min lille prinsesse pony smiley

• #41   16. dec 2013 2013 er året, hvor jeg skulle have været gift, men måtte indse at vi ikke ønskede det samme når vores hus blev for lille. Han ville til byen, Århus ophav. Min barndomsdrøm om at komme til at bo på en gård, stod ligeså stærkt som da jeg var 10 år.

Det er året hvor jeg skal lære at forstå og acceptere min skilsmisse. At mine børn går igennem en ny tid og skal finde ud af det hele sammen med os voksne.

2013 er året hvor jeg mødte Jakob, og fik hans kærlighed og følelser indeni mig selv som lindre og glæder. Med Jakob "fik" jeg også hans to dejlige drenge.

Det er året hvor jeg skal lære at flette to forskellige hjem sammen. (hold op det er svært og hårdt).
    Det er året hvor jeg flyttede ind på en gård og det er året hvor jeg har fået min drøm om at avle mikroheste til at begynde at gå i opfyldelse.

Næste år, 2014 skal jeg nok stadig knokle med at lære at forstå disse nye mennesker i vores liv. Og de os og vi hinanden. Næste år er året hvor jeg skal modtage mine første 45 cm føl fra start af. Det er året hvor der skal sorteres i mine hopper og året hvor jeg skal vænne 3 føl fra. Vi skal bygge om og jeg håber at jeg kan holde til alle disse måneder med forandringer.

profilbillede
  • #42   16. dec 2013 Negativt:
    - mistede min elskede morfar til kampen om kræft
    - mistede min pony
    - haft en del depressioner i år

Positivt:
    - fået ny pony
    - fundet skøn kæreste
    - baby på vej smiley

• #43   16. dec 2013 en masse nedture og nogle få op ture. de 2 sidste stævner har jeg været over 60% og det har jeg ikke være længe så det er jo en god ting, de sidste to springstævne har vi redet fejlfri og det har vi ikke gjordt hele dette år.

men har da fået ny hest i februar og er igang med tilridning, hun har dog stået stille i 3 uger da modet ikke har været der da vi har haft nogle dårlige ture.

ridemæssigt har det været et dårligt år.

profilbillede
  • #44   16. dec 2013 Negative:
    Jeg rider ikke rigtig mere - hvilket jeg savner
    Jeg mistede min oldemor i efteråret, og det var super hårdt, men hun var gammel

Positive:
    Jeg er begyndt på hf og det går bare super godt
    Jeg er begyndt til basket, hvilket også er duper fedt! smiley
    Jeg føler endelig at jeg kan overskue hverdagen og har bare fået overskud til alt muligt

• #45   16. dec 2013 Det første halve år var virkelig super. Havde en super dejlig kæreste, vi skændtedes ALDRIG, så det var jo perfekt. Det gik rigtig godt i skolen og fik gode karakterer til afgangsprøven. Sommerferien var virkelig fed. Har aldrig været i udlandet på ferie og at skulle 3 uger til udlandet i samme ferie var virkelig fedt. Især fordi 2 af ugerne var med en af mine bedste veninder og hendes familie.

Jeg skulle starte på gymnasium og min kæreste skulle på efterskole. Det havde jeg det meget svært ved, da vi havde gået i samme klasse og så hinanden hver dag. Vi slog så op 2 uger efter og det var virkelig hårdt, da vi havde været sammen i 1 år og ja, aldrig havde haft nogle problemer. Jeg havde svært ved at finde en plads i klassen og snakkede ikke med nogen, udover dem som jeg kendte i forvejen i de andre klasser. Jeg fik virkelig skod karakterer i alt, hvilket også var et kæmpe nederlag. Min mormor brækkede lårbenet i november, hvilket gjorde vi fik ekstra stress på i hverdagen, da mine forældre skulle hjælpe hende og at hun generelt bare er vildt pessimistisk og sortseende, så man blev i dårligt humør af at være sammen med hende. Min onkel kom ud for en arbejdsulykke og har brandsår over hele kroppen og knoglen i hans venstre overarm er brækket midt over. Og så har min farmor fået hudkræft, men hun er ved godt mod og er allerede igang med at forberede sig ved at fryse en masse mad ned. Og jeg selv har hjernerystelse efter jeg væltede med min hest og har ikke redet i en 1½ måned nu. Og

• #46   16. dec 2013 Både opture og nedture.
    Har valgt at sætte min bedsteven tilsalg, da jeg ikke har tiden til to, og jeg gerne vil udvikle mig inden for ridning, og det er hun for lille til. Så har jeg fået en rigtig lækker hest (lånehest) Som jeg er rigtig glad for. Jeg er startet på gymnasiet. Og dropper ud her inden jul, da det ikke er noget for mig og jeg har det dårligt socialt.
    Men alt i alt et lækkert år!(-;

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #47   16. dec 2013 Nogle fede oplevelser i militæret, verdens bedste kæreste, skønne timer med min familie, en dejlig hund, og ikke mindst en baby i starten af 2014 smiley

2013 har været et af de mest fantastiske år længe!

• #49   16. dec 2013 negativt først:
    bedste år i mit liv på efterskole stoppet..
    nogle af mine veninder har ret meget problemer med deres liv.
    -kan ikke komme i tanke om mere negativt så det er jo GREAT smiley

positivt:
    startet i en helt igennem fantastik klasse på HF,
    Hyppen har rykket sig ekstremt
    Begyndt at ride en bette fin "ung" pony
    fået utrolig gode venner
    generalt har det bare GODT! smiley
    -i en af de der perioder hvor næsten ALT er perfekt i mit liv smiley

• #50   16. dec 2013 Der har fandme været et hårdt år, men jeg har de mest fantastiske veninder, venner og familie. Synes vi er så hurtigt til at skrive al det dårlige. Så selvom jeg har kæmpet med veninder med spiseforstyrrelser, familiesplittelse osv. vil jeg faktisk bare være glad for at jeg stadig har en stort set fuldt funktionel krop, en hjerne, der fungerer, en hest, som jeg ville give mit liv for og en skøn omgangskreds.
    2014 bliver skøn, så længe jeg har en virksom krop, et hoved, der virker og mad på bordet, er jeg så meget mere privilegeret end så mange andre. smiley

• #51   16. dec 2013 Det er dejligt at nogle kan fokusere på det positive, men jeg kan virkelig ikke finde en eneste positiv ting i dette år, udover min nye lejlighed, som jeg faktisk allerede blev lovet i 2012, så.. Jeg er glad for min lejlighed, min familie, kæreste og venner, men alt jeg har sat mig for i dette år er smuldret, alle mine planer er ødelagt, min hverdag er krakeleret og hver gang jeg har prøvet at børste mig selv af, er jeg blevet skubbet i jorden igen, så jeg har liiidt svært ved at se hvordan dette år skulle have været nogenlunde, når de mest basale ting ligger i ruiner for mig.

Jeg håber at 2014 byder på nogle gode ting, for de sidste 3 år har simpelthen været diller i modvind for mit vedkommende..

• #54   16. dec 2013 Negativt :
    Den hest jeg red i 2 år blev aflivet begrund af slem astma.

Positivt:
    Jeg er gået igang med at tage ryttermærkerne.
    Jeg har fået min egen hest, som bliver bedre for hver dag og så selvom hun ikke lige var den slags hest jeg troede jeg skulle have.

• #55   16. dec 2013 En masse tatoveringer! smiley
    Og en dejlig lille hund.

• #56   16. dec 2013 2013 har for mig været et af de bedste år i laaang tid. Efter at have været meget meget langt nede, besluttede jeg mig for at vende tingene om, jeg stoppede med at ryge hash til daglig og efter at have taget 150 mg. "lykkepiller" om dagen i 3½ år, begyndte jeg henover foråret at trappe ned og endte med kun at tage 50 mg.
    De eneste 'store' ting der rigtigt er sket for mig i 2013 er, at jeg fik flyttet min hest tættere på mig selv, jeg startede på HF og jeg fyldte 18.
    Men hele mit liv og min tankegang og mig som person har forandret sig helt utroligt meget, til det bedre. Jeg er glad nu.

Jeg havde en helt fantastisk sommer, hyggede mig med hest og venner, jeg var på Roskilde festival som var en kæmpe oplevelse og har generelt været til en masse koncerter i år. HF har været hårdt at starte på, men jeg er glad for at jeg er startet og jeg glæder mig til at kunne stå med min hue og sige "jeg gjorde det!" Jeg har fået nogle super gode venner og har en god klasse.

Så 2013 har for mig været fantastisk, jeg kan næsten græde af ren og skær glæde over, hvor godt det har været. Jeg har oplevet og lært så meget, jeg er gået igennem en kæmpe forandring og er bare så glad og stolt af mig selv. Efter så mange lorteår med ulykker og sorg gang på gang, synes jeg også, at jeg havde fortjent et godt år.
    Jeg håber selvfølgelig at 2014 bliver mindst ligeså godt, men uanset hvad der sker, vil det være bedre end de foregående år, fordi jeg nu er rask og glad og har overskuddet til at tage kampen op med diverse problemer som man jo uundgåeligt møder på sin vej.

• #57   16. dec 2013 Det dårligste år længe..

Fik en dejlig kæreste, vi skændes ikke det første halve år. Nu ved jeg ikke rigtig hvor vi står længere.
    Fik også en unghest! Han sparkede mig desværre i hovedet, og blev aflivet på dyrlægens råd.
    Jeg er gået ned med depression.
    En fra min familie, jeg holdt meget af, mistede kampen til kræft.
    Min farfar truede min mor med at voldtage hende, og jeg er nu bange for ham.
    Jeg blev bedt om at slå mig selv ihjel, af en jeg troede var min veninde.
    Mine karaktere daler.
    Fra sparket, skal jeg nu gå rundt med et ar midt i ansigtet resten af mit liv..

2014 skynd dig lidt? smiley

• #58   16. dec 2013 Tjo - den startede skønt, genoptræning på Jasmin, fine eksamener og venner.

Lækker sommerferie, og ny skole. Min hund blev dog aflivet smiley

og western er jeg begyndt på.. Nu skal Jasmin og jeg bare tage os lidt mere sammen igen... Er sikker på 2014 bliver faboulus smiley

• #59   16. dec 2013 Når folk udefra ser på året der er gået for mig, vil de formentlig tro, at det har været de værste lorteår i hele mit liv. MEN jeg synes på mange måder 2012 var værre, for selvom jeg i dette her år har været ude for flere "officielle" nederlag, har jeg også i perioder været mere afklaret og glad, end jeg længe har været... Det er så slut nu, og en vinterdepression er ved at snige sig ind.

Negativt i år:
    Jeg har ikke gået i skole hele året, fordi jeg gang på gang har måttet droppe ud pga. angst og stres. Har prøvet forskellige steder, men hver gang jeg virkelig troede det skulle lykkes, kom angsten tilbage. Har så yderligere fået en kronisk diagnose, og er virkelig ved at få en depression for 2. gang i mit liv. Er også kommet ind i et mønster med at skændes konstant med mine medmennesker, og er blevet meget aggressiv fordi jeg ikke er i balance. Har også taget lidt på og udviklet en overspisningsforstyrrelse, hvilket jeg ikke har godt af.

Positivt i år:
    Har fået en ny interesse, som har hjulpet mig lidt. Og har fundet ud af, at jeg er i stand til at gøre en lille forskel i hvordan jeg har det, og arbejde med mig selv psykisk, når jeg vel og mærke har overskuddet til det. Har også været til et par meget hyggelige fester, og havde en kort sommerflirt som dog hurtigt sluttede. Og så selvfølgelig mine to bedste veninder, men de har jo været der hele mit liv, så de har ikke specielt noget og gøre med dette år. Har dog fået en plads til noget terapi for min angst, tror bare ikke så meget på det, da jeg allerede har fået med den slags i 2 år uden de mindste resultater.

Så som i kan høre, er de gode ting mest i småtingsafdelingen, og de dårlige ting mere grundlæggende. Men vil heller ikke lyde utaknemmelig, for har da helt klart haft nogle fede oplevelser, især i foråret smiley Håber dog på, at 2014 bliver et liiiiidt mere stabilt år, uden alt for mange voldsomme op- og nedture, og uden at jeg skal miste nogen fra min familie, for de betyder alt for mig.

• #60   17. dec 2013 Et godt men hårdt år.. i januar fik jeg min dejlige kæreste som jeg stadig er sammen med
    Jeg har dog indset at hestene skal væk da vi ikke har råd mere

Mig og min bedste veninde får en flot pony som vi skal ride op :):):):)

• #62   17. dec 2013 Af negative ting, så blev min hest aflivet D. 21 maj, og min mormor døde af lungekræft D. 21 juni (dagen før hendes fødselsdag).

Af positive ting, så fik jeg min første unghest (min mors 5 års trakehner hoppe), jeg har en helt fantastisk klasse, jeg er blevet meget tættere med flere af min rigtig gode venner, jeg er kommet igang med stævnerne efter, min pony blev aflivet i maj.. smiley
    Jeg blev også JUNIOR- ambassadør for ridehesten JUNIOR, hvilket jeg er utrolig glad for!:D

Så nu håber jeg bare at 2014 bliver endnu bedre og at mig og Atlina (unghest) kan komme ud og debutere på C-plan så, vi kan kvalificerer os til sydjysk mesterskab for juniorer smiley

• #63   17. dec 2013 Lige noget mere positivt: mine karakterer er tårnhøje i de fleste fag (jeg er blevet klog igen! smiley )

Og så har jeg fået "ryddet op" i mine veninder. Jeg har virkelig fået øjnene op for ægte venner/veninder smiley Jeg indså at det bare ikke var alle der er lige troværdige.

• #65   17. dec 2013 Har mistet: 5 heste.. hvoraf 2 er på de evige græsmarker.
    Masser problemer med min lære, hvilket snart smadre mit liv.. STAY COOL !
    Glæder mig til nytårs aften, hvor jeg drikker mig så stiv at jeg intet kan huske! xD

• #66   18. dec 2013 Jeg havde den bedste sommer nogensinde, sammen med min elskede hest. Jeg mistede så desværre min bedste ven i efteråret, efter 1½ års kamp mod spatten, som jeg desværre måtte opgive...
    Det gjorde året meget dårligere, men et glimt at bedring er kommet i form af, at jeg har købt mig et føl, som skal lære alt, hvor min gamle, elskede hest er ved min side gennem det hele!

• #67   18. dec 2013 Jeg har fået et helt nyt syn på min ridning. Jeg har virkelig fundet grufulde fejl ved min ridning og fået dem lavet om. Jeg har fået en helt anden viden og er så glad for min ridning, selvfølgelig rider jeg ikke perfekt, men bedre. Og alt det kan jeg takke min nye træner for, som også giver mig den fantastiske mulighed at ride nogle af hans dejlige heste, jeg kunne ikke være mere taknemlig og glad.
    Jeg føler virkelig at jeg har fået en kæmpe gave.
    Hele året har langt fra været godt, men synes det her opvejer det meget godt. Kan mærke at alting bliver meget bedre i 2014. smiley

• #68   18. dec 2013 En rund tur i USA
    Og en masse heste i ridning

2013 har i princippet været et godt år for mig (:

• #69   18. dec 2013 Det har været et år med både op og nedture.

Starten af året var hårdt, Kashmir var meget syg og krævede rigtig meget.. Den 10 april sagde jeg farvel til ham og sendte ham over himlen til et bedre sted. Efter mange måneder med sygdom.

Resten af året har været præget af mange opture, heldigvis.

Jeg fik D. 1 oktober lejlighed i København og flyttede fra de trygge omgivelser hos mine forældre.
    Jeg fik samtidig den helt fantastiske praktikplads på Rigshospitalet, intensivt afsnit. Som bare har været årets bedste begivenhed! Jeg er så lykkelig.

• #70   19. dec 2013 Jeg har haft et fint år smiley
    Min elskede Rachila er desværre blevet aflivet ;(
    Min oldemor er lige død ;(
    Og så en af de positive ting er, at vi har fået vores to ponyer smiley
    Og så er vi flyttet på landet...super fedt smiley

• #71   19. dec 2013 Mit år har været lidt blandet smiley
    Min far og mormor har begge haft en blodprop i hjertet, dog har de begge det godt idag! Min fars ene firma har det ret skidt, på grund af et stort interprise firma, røvrender mindre firmaer, så nu køre der retsag og det hele smiley
    Gode ting er, at jeg er blevet forlovet med min kæreste igennem 3 år, jeg har købt mig en ny bil sammen med min søde forlovede, og købt min skønne ismule smiley

• #72   21. dec 2013 Jeg har enlig haft et udmærket år smiley
    Jeg har blandt a det fået min egen hest, men det betød så at jeg skulle stoppe med at ride på min gamle part som også er min bedste ven.
    Året er så blevet endnu bedre her i december hvor jeg bliver spurgt af min gamle part ejere om jeg ikke vil begynde at ride ham lidt igen smiley

• #73   22. dec 2013 jeg har haft et utroligt skønt år!

jeg er startet på en skole hvor jeg endelig har lyst til at tage over!:D
    min pony og jeg har rykket os utroligt meget inden for Mounted games, vi fik redet Dm par leo cup inden for Games.

2014 kan bare komme an nu!

• #75   22. dec 2013 et lorte år... Men jeg har fået Champ smiley

• #76   29. dec 2013 Den første halvdal af året kan jeg ikke huske, så det må vel have været keedeligt xD
    Men i sommerferien fik jeg part på Zeus, og i efteråret fik jeg part på Ma Belle smiley Men Ma Belle blev så solgt 1,5 måned efter, Og så begyndte vi at kigge efter en pony til mig (y) Vi fandt så drømmeponyen og har købt ham hjem og alt det der smiley Så skulle jeg så sige farvel til mine 2 parter, Fanta og Zeus smiley Det var suuuper hårdt, har haft part på lille Fanta i 1,5 år så savner hende allerede.

Her i efteråret fik jeg blandet klasse, hvilket har været rigtig godt da jeg fik ny lærer (y)

Alt i alt et SUPER år smiley Glæder mig til år 2014 med min nye ponyyyyyy smiley

Kommentér på:
Hvad har 2013 bragt JER? :)

Annonce